پشت‌پرده توافق هسته‌ای فاش شد/ بازرسی برای بمباران ایران

«این استدلال تحریک‌آمیزی است که پیش از رای‌گیری حیاتی کنگره در ماه آینده [میلادی]، از سوی مقامات ارشد دولت اوباما و دیگر حامیان توافق مطرح می شود …».

پشت‌پرده توافق هسته‌ای فاش شد/ بازرسی برای بمباران ایران

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از جام نیوز، پایگاه آمریکایی پولتیکو (Politico) در گزارشی زیر عنوان “استدلال نهایی در حمایت از توافق هسته‌ای ایران” فاش ساخت که هدف مقامات ایالات متحده از بازرسی تاسیسات هسته ای ایران، به دست آوردن اطلاعات جدید و تسهیل بمباران این تاسیسات می باشد.

براساس این گزارش، مقامات دولتی آمریکا به قانون گذاران گفته اند، توافق هسته ای، بمباران کردن ایران را آسان تر می کند.

پولتیکو افزود: “آیا می خواهید ایران را بمباران کنید؟ پس از توافق هسته ای حمایت نمایید”. این استدلال تحریک‌آمیزی است که پیش از رای‌گیری حیاتی کنگره در ماه آینده [میلادی]، از سوی مقامات ارشد دولت اوباما و دیگر حامیان توافق مطرح می شود.

در ادامه این گزارش آمده است: مقامات رسمی دولت در دیدار از کنگره و گفتگو با تحلیلگران تاثیرگذار سیاسی استدلال کرده اند که بازرسی از تاسیسات هسته ای ایران طبق توافق جامع، جزئیات مهمی را آشکار خواهد ساخت و این اطلاعات درصورت تصمیم آمریکا برای حمله به ایران می تواند در بهتر هدف قرار دادن تاسیسات این کشور مورد استفاده قرار گیرد.

“آدام شیف” نماینده ارشد دموکرات در کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان گفت: این (تسهیل حمله به ایران با توافق هسته ای) استدلالی بوده که من از مقامات شنیده ام و تردیدی در آن نیست.

به نوشته پولتیکو، این نماینده بانفوذ آمریکایی که اخیرا به حامیان توافق هسته ای پیوسته است، افزود: با این توافق، ما درصورت نیاز به استفاده از نیروی نظامی شرایط بهتری خواهیم داشت.

در ادامه این گزارش آمده است: تحلیلگران می گویند، داشتن یک دید روشن تر از برنامه هسته ای ایران، منافع نظامی را برای آمریکا دربر دارد و این یکی از ویژگی های غیرقابل انکار توافق است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه