هیچ محدودیتی برای سرمایه گذاری خارجی در کشور نداریم

وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت گفت: ایران هیچ محدودیتی برای سرمایه گذاری بنگاههای خارجی حتی تا ۱۰۰ درصد سهام و تملک زمین را ندارد.

هیچ محدودیتی برای سرمایه گذاری خارجی در کشور نداریم

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو؛ محمد رضا نعمت زاده  در روز ملی ایران در اکسپوی میلان گفت :سفر وزرای خارجه و توسعه و اقتصادی ایتالیا و سایر کشورهای اروپایی به ایران در چند ماه اخیر همراه با هیاتهای اقتصادی  جهت همکاری با ایران گویای این واقعیت است که کشور و ملت ایران می‌ تواند همکار خوب و استراتژیک برای کشورهای اروپایی باشد.

 

نعمت زاده  اضافه کرد : علی‌رغم فشار ، تحریم اقتصادی و سیاسی، ایران توانست با تکیه بر توانایی نیروی انسانی خلاق و تحصیل کرده خود در زمینه‌های مختلف‌ علمی، صنعتی، فرهنگی و هنری پیش رفته و متوقف نباشد.
وی ادامه داد:  اکنون که دیدگاه کشورهای غرب نسبت به ایران تغییر یافته است ما با حفظ ارزشهای متقابل آماده همکاری در زمینه صنایع، معادن، تجارت و امور زیربنایی و سرمایه گذاری مشترک و دراز مدت هستیم.

 

نعمت زاده تاکید کرد : کشور ما با ارایه بازارهای داخلی به سرمایه گذاران خارجی، متقابلاً تقاضای حضور کالا و خدمات تولید مشترک را در بازارهای خارجی دارد و این در حالی است که ایران هیچ محدودیتی برای سرمایه گذاری بنگاههای خارجی حتی تا ۱۰۰ درصد سهام و تملک زمین را ندارد.

 

وی با اشاره به موضوع اکسپوی میلان ، فقر و گرسنگی افزود : کشورهای حاضر در اکسپو باید برای تغذیه سالم و کافی انسانهای جهان همفکری، همکاری و اقدام عملی نمایند و مسئولیت و وظیفه کشورهای صنعتی و پیشرفته که متاسفانه در گذشته با استعمار و تصرف و حکومت بر کشورهای آفریقایی، آسیایی و آمریکایی موجبات عقب-ماندگی علمی، فرهنگی و اقتصادی آنان شده اند به مراتب بیشتر است.

 

مهندس نعمت زاده تصریح کرد :  ایران علی رغم محدودیت های خود ،  آمادگی هرگونه همکاری در جهت ارتقاء توان تولیدی محصولات کشاورزی در جهان منجمله انتقال دانش و تجارب خود و سرمایه گذاری برای تولید محصولات کشاورزی و دامی در کشورهای مستعد و نیازمند را اعلام می کند.

 

وی با اشاره به روز ملی ایران گفت : این روز  مصادف با تولد استاد و فیلسوف، حقوق دان و پزشک بزرگ ایرانی ابوعلی سینا است که کتب “قانون ” و “شفا” از او در اغلب کشورهای اروپایی منجمله ایتالیا ترجمه و تا سالها مورد تدریس و استفاده دانشگاه ها و بیمارستان های کشورهای غرب بود.

 

مهندس نعمت زاده اظهار کرد : ایران مفاخر و دانشمندان زیادی در علوم و فنون مختلف به جامعه بشری عرضه داشته است و امروز نیز اندیشمندان و اساتید ایرانی در کنار بزرگان غربی در مراکز علمی، تحقیقاتی و اقتصادی می درخشند.

 

وی از طرف دولت و بخش خصوصی از کلیه علاقمندان ایرانی و خارجی به سرمایه گذاری و همکاری در ایران در زمینه های مختلف و بالاخص گردشگری، صنایع، معادن، تجارت، امور زیربنایی و انرژی های تجدید پذیر دعوت کرد  تا ضمن سفر به ایران و آشنایی با وضع موجود نسبت به سرمایه گذاری در کشورمان اقدام کنند.

 

در نمایشگاه اکسپو ۲۰۱۵ میلان، ۱۴۵ کشور از ۴ گوشه جهان در فضایی به مساحت یک میلیون متر مربع محصولات خود را به نمایش گذاشته اند.

 

کشورهای مختلف جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران در این رویداد جهانی، علاوه بر ارائه نمادهای فرهنگ و اداب و سنت های خود، با بنا کردن غرفه ها و پاویون های گوناگون، در عرضه بهترین ها با یکدیگر رقابت می کنند.

 

اکسپو ٢٠١۵ میلان دهم اردیبهشت آغاز به کار کرده و تا چهارم آبان دایر خواهد بود و اول شهریور ماه به عنوان روز ملی ایران در اکسپو میلان نام گذاری شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه