اولین هفته جشنواره اقوام ایرانی در منطقه آزاد انزلی برگزار شد

اولین هفته جشنواره اقوام ایرانی از مجموعه برنامه های جشنواره تابستانی ترنم دریا به همت معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری در فاز تجارت و گردشگری منطقه اجرا شد.

اولین هفته جشنواره اقوام ایرانی  در منطقه آزاد انزلی  برگزار شد

به گزارش ۸دی نیوز، اولین هفته جشنواره اقوام ایرانی از مجموعه برنامه های جشنواره تابستانی ترنم دریا به همت معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری در فاز تجارت و گردشگری منطقه اجرا شد.

این جشنواره با هدف احیای فرهنگ اصیل کشور و معرفی آن به نسل جوان و برقراری ارتباط بین نسل ها ، ایجاد تعادل با به نمایش گذاشتن وجوه مشترک اقوام ایرانی که فرهنگ ملی کشور عزیزمان را می سازد و فراهم نمودن فضای شاد و مفرح برای گردشگران و بازدیدکنندگان برگزار می شود.

جشنواره اقوام ایرانی به مدت سه هفته از تاریخ ۲۸ مرداد لغایت ۱۳ شهریور در روزهای چهارشنبه تا جمعه از ساعت ۸ تا ۱۱ شب در ضلع غربی مجتمع تجاری ستاره شمال منطقه برگزار می گردد.

در هفته نخست از این جشنواره اقوام خوزستان و لرستان با برپایی سیاه چادر اقدام به معرفی فرهنگ، آئین، آداب، سنن و غذاها و صنایع دستی شهر خود پرداختند و همچنین موسیقی نواحی و رقص های محلی را به گردشگران معرفی کردند.

در حاشیه این جشنواره که مقارن با دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه (س) و هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) بود ضمن گرامیداشت این ایام خجسته، مجموعه مسابقاتی با مفاهیم فرهنگی و مذهبی برگزار وبه شرکت کنندگان و گردشگران جوایزی اهدا گردید.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه