وضعیت ایستگاه‌های اتوبوس رشت نامناسب است

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه وضعیت ایستگاه‌های اتوبوس رشت نامناسب است، گفت: قرار بود حدود ۳۵ ایستگاه اتوبوس در رشت ساخته شود که تاکنون اقدام موثری صورت نگرفته است.

وضعیت ایستگاه‌های اتوبوس رشت نامناسب است

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از فارس، محمدحسین واثق‌کارگرنیا با اشاره به وضعیت نامناسب ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی شهر رشت اظهار کرد: یکی از دلایل عدم استقبال شهروندان از حمل و نقل عمومی وضعیت نامناسب ایستگاه‌های اتوبوس در شهر رشت است.

وی با بیان اینکه مردم برای سوار شدن اتوبوس باید ساعت‌ها در وضعیت نامناسب ایستگاه‌های اتوبوس حضور داشته باشند، افزود: این مسئله یکی از دلایل استقبال نکردن شهروندان از حمل و نقل عمومی است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه قرار بود حدود ۳۵ ایستگاه اتوبوس در این شهر ساخته شود، تصریح کرد: تاکنون هیچ اقدام موثری در این زمینه انجام نشده است.

وی ادامه داد: اکنون تصمیم گرفته شده تا برای خط ویژه اتوبوسرانی که به‌زودی افتتاح می‌شود، ایستگاه‌هایی مناسب و در شأن مردم به عنوان الگو ساخته شود.

واثق‌کارگرنیا با اشاره به کمبود اتوبوس برای حمل و نقل عمومی متذکر شد: جمعیت شهر رشت در حالت عادی ۶۵۰ هزار نفر است که برای این تعداد جمعیت به ۳۲۵ دستگاه اتوبوس نیاز داریم.

وی از فعالیت ۱۵۰ دستگاه اتوبوس در شهر رشت خبر داد و گفت: باید هرچه سریع‌تر برای استانداردسازی و سهولت در حمل و نقل عمومی اقدام به خرید اتوبوس‌های مورد نیاز کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر رشت افزود: سال گذشته برای خرید اتوبوس اقدام‌هایی انجام شد که به دلیل عدم انجام تعهد توسط شرکت طرف قرارداد با شهرداری رشت تاکنون اتوبوس‌ها به سازمان اتوبوسرانی تحویل داده نشده است.

وی بخش مینی‌بوس‌رانی رشت را دچار مشکلات دانست و تصریح کرد: یکی از مشکلات فعلی حمل و نقل عمومی رشت، وجود مینی‌بوس‌های نامناسب در این شهر است.

واثق‌کارگرنیا اضافه کرد: در چند مرحله موضوع خرید مینی‌بوس برای ناوگان حمل و نقل شهرداری رشت مطرح شد اما چیزی که در زمان قرارداد مطرح شد و با مواردی که در زمان تحویل مینی‌بوس دیده شد بسیار تفاوت داشت.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت یادآور شد: در تلاش هستیم شرایط لازم برای خرید مینی‌بوس‌های استاندارد و مناسب شهر رشت فراهم شود.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه