محمد شریعتمداری سرپرست وزارت ورزش و جوانان شد

رئیس‌جمهور ایران در حکمی محمد شریعتمداری را با حفظ سمت به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان منصوب کرد. شریعتمداری که وزیر پیشین بازرگانی در دولت اصلاحات بوده، درحال حاضر معاون اجرایی رئیس جمهور است.

محمد شریعتمداری سرپرست وزارت ورزش و جوانان شد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، متن حکم حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران به شرح زیر است:

“بسم‌الله الرحمن‌الرحیم
جناب آقای محمد شریعتمداری

بر اساس اصل ۱۳۵ قانون اساسی و نظر به مراتب تعهد و سوابق علمی و مدیریتی جنابعالی، به موجب این حکم شما را با حفظ سمت به سرپرستی وزارت ورزش و جوانان برمی‌گزینم.

امید است با عنایات الهی و همکاری همه همکاران ‌آن وزارت، در خدمت به ملت شریف ایران و نظام جمهوری اسلامی با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید موفق باشید.

حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران”

محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور ایران و جانشین رئیس جمهور ایران در شورای عالی ایرانیان، شورای عالی فضایی و شورای استاندارد و تحقیقات صنعتی است. او در دولت اول و دوم سیدمحمد خاتمی وزیر بازرگانی بوده‌است. او از سال ۱۳۸۵ تاکنون به حکم مقام معظم رهبری عضو شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران به عنوان رئیس کمیسیون اقتصادی شورا است.

شریعتمداری به مدت ۸ سال مسئولیت کمیسیون مشترک روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهایی نظیر عربستان، عراق، عمان، قطر، کویت، پرتغال، اسپانیا، زیمباوه، اوگاندا، کنیا، فیلیپین، تایلند و… علاوه بر مسئولیت وزارت بازرگانی ایران، به عنوان نماینده تام الاختیار دولت در الحاق به سازمان جهانی تجارت منصوب و در طی همین دوره، جمهوری اسلامی ایران را پس از سال‌ها بعنوان عضو ناظر به سازمان جهانی تجارت وارد کرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور ایران در دولت یازدهم، در طی سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴ عضویت هیأت امناء دانشگاه مازندران و دانشگاه علامه طباطبایی را به حکم رئیس جمهور و نیز عضویت هیات امنا بنیاد شهید و امور ایثارگران را به نمایندگی از خانواده‌های معظم شهدا و حکم ریاست جمهوری بر عهده داشته است.

دیگر سمت‌های محمد شریعتمداری به شرح زیر است:
– از سال ۱۳۷۳ پس از ۳ سال عضویت در هیأت امناء ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با نظر رهبری در سمت ریاست ستاد اجرایی فرمان امام(ره) نیز مشغول به خدمت بود.

– از سال ۱۳۷۰ تاکنون عضویت در هیات امنا آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) و عضویت و دبیری هیات امنا مؤسسه علمی – فرهنگی دارالحدیث در قم را نیز تحت اشراف محمدی ری شهری بر عهده دارد.

– از سال ۱۳۶۸ در دولت اول اکبر هاشمی رفسنجانی، همزمان با خدمت در سمت معاون نظارت و حسابرسی دفتر، بعنوان قائم مقام وزیر بازرگانی انجام وظیفه کرد.

– مأمور تأسیس معاونت نظارت و حسابرسی دفتر رهبری

– همکاری در تهیه قانون تأسیس اطلاعات کشور

– معاون و جانشین معاونت امور انقلاب نخست وزیری در زمان نخست وزیری شهید رجایی

– عضویت در کمیته مرکزی انقلاب اسلامی در زمان مهدوی کنی و باقری کنی و عضو ستاد استقبال از حضرت امام خمینی (ره)

پیش از این حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور ایران مسعود سلطانی‌فر و سیدرضا صالحی امیری را به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان انتخاب و آنها را برای تصدی پست وزارت ورزش و جوانان به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد که نتوانستند رای لازم جهت این سمت را بدست آوردند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه