شبکه‌های اجتماعی بمب استرس‌زا/فضای مجازی زمینه ساز تهدیدات فرهنگ محور دشمن

معاون فناوری اطلاعات و رسانه های نوین قرارگاه فضای مجازی بسیج کشور با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی بمب استرس‌زا هستند، گفت: اعتیاد به اینترنت از اعتیاد به مواد مخدر بیشتر است.

شبکه‌های اجتماعی بمب استرس‌زا/فضای مجازی زمینه ساز تهدیدات فرهنگ محور دشمن

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از شبستان، روح‌الله مومن‌نسب، پژوهشگر فضای مجازی با بیان اینکه امروزه  فضای مجازی بیشتر، تبدیل به حیاط خلوت شیطان شده است، اظهار کرد: یکی از حسن‌های اجتماع این است که جلوی انحرافات را می‌گیرد ولی دشمنان اجتماعات را به فرد تبدیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه فردگرایی، لذت گرایی و تنوع طلبی از مشکلات فضای مجازی است، افزود: شبکه‌های اجتماعی بمب استرس‌زا هستند زیرا عوامل متعدد و متنوعی در این فضاها وجود دارد که انسان‌ها را دچار استرس و عوارض روانی می‌کند.

این پژوهشگر فضای مجازی، افرادی که در سنین بلوغ هستند را آسیب‌پذیرترین افراد در فضای مجازی عنوان کرد و گفت: بر اساس آمارهای بین‌المللی ۹۰درصد بچه‌های ۸ تا ۱۶ سال به دور از چشم والدین به سراغ فیلم‌های ضد اخلاقی می‌روند و با دیدن عکس‌ها و فیلم‌های مستهجن دچار استرس می‌شوند که مبادا والدینشان متوجه اشتباه آنان شوند.

مومن‌نسب تصریح کرد: بیش از ۸۴ درصد کاربران اینترنت و شبکه‌های ضداجتماعی در ایران، یعنی ۳۳ میلیون و ۶۳۹ هزارو ۲۹۹ نفر عملاً با استرس زندگی ناشی از حواشی فضای‌ مجازی آمریکایی زندگی می‌کنند.

اعتیاد به اینترنت از اعتیاد به مواد مخدر بیشتر است

وی با اشاره به اینکه طبق پژوهش‌ها در سراسر جهان اعتیاد به اینترنت از اعتیاد به مواد مخدر بیشتر است، خاطرنشان کرد: افراد در مدت کوتاهی پس از استفاده از شبکه‌های اجتماعی به چرخهٔ تنهایی، نارضایتی و افسردگی می‌افتند و به بحران هویت، عذاب وجدان و تجربه طرد شدن، و … دچار خواهند شد.

معاون فناوری اطلاعات و رسانه‌های نوین قرارگاه فضای مجازی بسیج کشور با بیان اینکه فضای مجازی افراد را تحریک می‌کند تا به اشکال مختلف احساسات خود را به افراد مختلف بروز دهند، اظهار کرد: تردید، بدبینی و کمرنگ شدن ارزش‌های اخلاقی در خانواده‌ها و جامعه گلوله جنگ نرمی است که از فضاهای مجازی سرچشمه می‌گیرد.

مومن‌نسب با بیان اینکه آمریکا با وجود اینکه خود را شاخص آزادی بشر می‌داند، اگر بچه زیر ۱۳ سال وارد شبکه‌های اجتماعی شود، دستگاه قضایی کشور می‌تواند به دلیل عدم صلاحیت خانواده فرزند را از آنها بگیرد، افزود: این در حالی است که در کشور ما بچه‌های زیر۱۳ سال با اطلاع خانواده‌ها به راحتی در فضای مجازی به سر می‌برند و به آن وابسته شده‌اند.

وی گفت: شبکه‌های ضداجتماعی، موقعیتی را فراهم می‌آورند تا تهدیدات پیچیده و فرهنگ محور دشمن را بسترسازی کنند و از آنجایی‌که فضای‌ مجازی و شبکه‌های ضد اجتماعی با سرعت بسیاری در حال رشد و توسعه هستند، تمام شئون زندگی بشر را می‌توانند تسخیر کنند و غفلت از این موضوع می‌تواند تأثیرات بسیاری بر امنیت اخلاقی و اجتماعی و در نهایت امنیتی عمومی جامعه داشته باشد.

این پژوهشگر فضای مجازی با بیان اینکه رسانه‌های ما ندانسته در زمین دشمن بازی می‌کنند، تصریح کرد: باید اطلاعات خود را کامل کنیم تا بتوانیم در برابر دشمنان ایستادگی کنیم.

عکس‌های سلفی سبب خودمحوری و فردمحوری می‌شود

مومن نسب با بیان اینکه عکس‌های سلفی سبب خودمحوری و فردمحوری می‌شود، خاطرنشان کرد: عکس سلفی برای تبلیغ شرکت اپل بود که متاسفانه در جامعه ترویج پیدا کرد.

وی با بیان اینکه باید یک بار دیگر در جامعه ما انقلاب اسلامی تبیین شود، اظهار کرد: سکولاریزم باید کاملا تبیین شود و اینکه امام(ره) درباره سکولاریزم چه گفتند.

معاون فناوری اطلاعات و رسانه های نوین قرارگاه فضای مجازی بسیج کشور با بیان اینکه بر اساس ماده یک سیاست‌های کلی برنامه پنجم توسعه هر پروژه و طرح مهمی در کشور باید با پیوست‌فرهنگی ارائه شود، افزود: متاسفانه در کمیسیون پیوست‌فرهنگی که در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد تا کنون هیچ گونه پیوست فرهنگی صورت نگرفته است.

مومن‌نسب با بیان اینکه باید با دولتی که قانون را اجرا نمی‌کند حتماً برخورد کرد و قانون هم مسئول این قضیه را مشخص کرده است، گفت: طبیعی به نظر می‌رسد که دولت در رابطه با فضای‌مجازی مسئولیت‌پذیر نباشد به این دلیل که یک‌بخشی از درآمدهای دولت از طریق دیدن فیلم پورنوگرافی و محتوای غیراخلاقی در فضای‌مجازی تأمین می‌شود.

وی تصریح کرد: در این راستا هر چه مردم بیشتر فیلم‌های ضد اخلاقی نگاه کنند دولت پول بیشتری کسب و گردش پول آن بیشتر خواهد شد و بنابراین طبیعی است که در مقابل فیلترینگ مقاومت می‌‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه