رسالت کارگزاران حج امسال حساس تر از گذشته است

نجفی با اشاره به اهمیت سفر معنوی حج گفت : وجود همبستگی ها در اجتماع عظیم حجاج زیبایی خاصی به فضای عبادی- سیاسی آن می افزاید.

رسالت کارگزاران حج امسال حساس تر از گذشته است

به گزارش ۸دی نیوز، استاندار در دیدار با کارگزاران، مدیران کاروان ها و عوامل اجرائی حج  تمتع گیلان در سال ۹۴ گفت : رسالت کارگزاران و زائران کنگره عظیم حج  در مواجه با شهروندان دیگر کشورها  باتوجه به فضای مناسب دیپلماسی ایران، بسیار قوی تر از گذشته است.

نجفی با اشاره به اهمیت سفر معنوی حج گفت : وجود همبستگی ها در اجتماع عظیم حجاج زیبایی خاصی به فضای عبادی- سیاسی آن می افزاید.
وی با تأکید بر اینکه کارگزاران حج باید از فرصت ایجاد شده ی خدمت به زائران خانه ی خدا بهره لازم را ببرند خاطر نشان کرد : این عنایت را خداوند نصیب هر کسی نمی کد که خدمتگذار افرادی باشد که خالصانه در سرزمین وحی قدم می گذارند.
وی به سخنان رهبر معظم انقلاب درخصوص اینکه ایران به دنبال استفاده از همه فرصت هابرای اتحاد  کشورهای اسلامی است افزود : باید با بهره‌گیری از فرصت کم‌نظیر حج، در جهت ایجاد اتحاد و تفاهم و رفع عوامل اختلاف اقدام کرد.
استاندارتصریح کرد : باتوجه به فضای موفق دیپلماسی ایران رسالت کارگزاران  وزائران کنگره عظیم حج در مواجه با شهروندان دیگر کشورها و رساندن پیام جمهوری اسلامی ایران  بسیار قوی تر از گذشته خواهد بود.
وی به ابراز رضایت بیش از ۹۰ درصد مردم از تلاشهای حوزه دیپلماسی ایران اشاره کرد و گفت : زائران ایرانی در فضایی که با هدایت های رهبر معظم انقلاب و سکانداری رئیس جمهور جایگاه بین الملل ایران ارتقا پیدا کرده است وارد عرصه حج ابراهیمی و مواجه با شهروندان سایر کشورها  می شوند.

در این دیدار سرپرست سازمان حج و زیارت استان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد حج و زیارت گیلان گفت : در حج تمتع امسال ۵ کاروان از گیلان با ششصد و شصت نفر زائر، بیست و هفت نفر عوامل اجرائی و ۲ پزشک مرد و زن به سرزمین وحی اعزام می شوند.
حسن فعال همچنین به اعزام حدود ۱۱ هزار نفر زائر به حج عمره مفرده در سال گذشته اشاره کرد و افزود : در همین مدت تعداد ۳ هزار و یکصد و پنجاه و پنج نفر به کربلای معلی اعزام و در اربعین حسینی سال قبل تعداد یک هزار و یکصد و شصت و هشت نفر سازماندهی و اعزام شدند.

در ادامه حجت الاسلام شفیعی مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت گیلان با اشاره به اینکه کارگزاران حج بر مبنای علاقه و عشق در حال خدمت هستند گفت : هفتاد و پنج روحانی برای حج عمره مفرده، بیست روحانی برای حج تمتع و سیصد و پنج روحانی برای عتبات عالیات به منظور تبلیغ و آموزش مناسک در خدمت زائران هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه