رونمایی ارتش اسرائیل از دروغ بزرگ نتانیاهو درباره ایران

«در حالی که نتانیاهو توافق هسته ای را با شروع حمله آلمان نازی در جنگ جهانی دوم مقایسه می کند، سند راهبردی ارتش اسرائیل منعکس کننده این دیدگاه است که تهدید ایران هسته ای تا سال ۲۰۲۵ به تعطیلات رفته است.»

رونمایی ارتش اسرائیل از دروغ بزرگ نتانیاهو درباره ایران

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از جام نیوز، روزنامه آمریکایی “کریستین ساینس مانیتور” (Christian Science Monitor) با انتشار گزارشی به بررسی اختلاف شدید مقامات صهیونیست در رابطه با توافق هسته ای ایران پرداخت.

 

 

در این گزارش آمده است: «بدگویی “بنیامین نتانیاهو” نخست وزیر [اسرائیل] از توافق هسته ای و محکوم کردن این توافق با عنوان “اشتباهی تاریخی” مورد حمایت گسترده عمومی قرار گرفته و توسط رهبران مخالف تکرار می شود.

 

 

اما بسیاری از مقامات امنیتی اسرائیل رویکرد کاملا متفاوتی نسبت به توافق اتخاذ کرده اند که آخرین نشانه ها از واگرایی و تنافر میان برخی از مقامات تشکیلات دفاعی و نخست وزیر اسرائیل است.»

 

 

این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت: «نتانیاهو برنامه هسته ای ایران را به عنوان تهدیدی برای موجودیت اسرائیل به تصویر می کشد و در حال لابی گری با قانونگذاران آمریکایی برای جلوگیری از توافق است. اما پس از آن که توافق هسته ای ماه گذشته اعلام شد، برخی از افسران سابق ارتش اسرائیل ضمن حمایت از آن گفتند که توافق موجب به تعویق انداختن تهدید هسته ای ایران برای ده ها سال دیگر می شود.

 

 

اکنون نیز انتشار سند راهبردی ارتش اسرائیل نظرها را به خود جلب کرده و موجب تعجب و شگفتی در اسرائیل شده است چرا که این سند اشاره چندانی به ایران و یا برنامه هسته ای آن ندارد.

 
این سند که با عنوان ساده “راهبرد نیروی دفاعی اسرائیل” و توسط ژنرال “گادی ایزنکوت” منتشر شده است، ارزیابی خشک و بدون تعصب از تغییر تهدیدها، اهداف نظامی و اصول راهنما برای جنگ است.»

 

 

در ادامه این گزارش به نقل از خبرنگار دیپلماتیک یک پایگاه صهیونیستی، آمده است: «این مطلبی پوشیده نیست که برخی از مقامات رده بالای تشکیلات امنیتی اسرائیل از جمله ارتش، توافق هسته ای را بر خلاف نظر نخست وزیر مطلوب می دانند هر چند آن ها نیز نسبت به استفاده ایران از پول هایی که با لغو تحریم ها به دست می آورد برای حمایت از گروه های تروریستی در منطقه نگرانی هایی دارند.»

 

 

این پایگاه آمریکایی افزود: «نتانیاهو ادعا می کند که برنامه هسته ای ایران بزرگترین عامل بی ثباتی در خاورمیانه است و آن را همتراز  با شروع جنگ توسط آلمان نازی در سال ۱۹۳۰ عنوان می کند. در مقابل سند راهبردی ارتش اسرائیل تنها یک بار نام ایران را ذکر کرده و در بخشی که نمایی کلی از تهدیدهای پیش روی اسرائیل را ارائه می دهد نامی از مسئله هسته ای نبرده و هیچ گونه اشاره ای به برنامه هسته ای ایران نکرده است.

 

 

“امیر اورن” تحلیلگر کهنه کار مسائل امنیتی با انتشار یادداشتی در روزنامه “هاآرتص” می گوید: سند راهبردی ارتش اسرائیل منعکس کننده این دیدگاه بود که تهدید ایران هسته ای تا سال ۲۰۲۵ به تعطیلات رفته است.»

 

 

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه