لاهوتی:برخورد قانونی با اعضای هیأت رئیسه فدراسیون جودو صورت گیرد/عدم نظارت وزارت ورزش بر فدراسیون‌ها

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: به سادگی نباید از کنار این موضوع گذشت و باید با اعضای هیأت رئیسه فدراسیون جودو برخورد قانونی شود.

لاهوتی:برخورد قانونی با اعضای هیأت رئیسه فدراسیون جودو صورت گیرد/عدم نظارت وزارت ورزش بر فدراسیون‌ها

به گزارش ۸دی نیوز، مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به برخورد بد مسئولان فدراسیون جهانی جودو با ورزشکار ایرانی که لباس تقلبی برای مسابقات جایزه بزرگ روسیه برتن کرده بود٬ اظهار داشت: نباید به توجیهات و دلایلی که از سوی مسئولان ورزش درباره این اتفاق مطرح می‌شود توجهی کرد بلکه باید با هیأت رئیسه فدراسیون برخورد شده و مجازاتی را برای متخلفان درنظر گرفت.

 نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این امور، تنها بخشی از اتفاقات ورزش است که فاش می‌شود در حالیکه متأسفانه از این موارد زیاد است و باید بالاترین مقام فدراسیون‌ها پاسخگو باشند و دولت نیز ۳ اصل هدایت٬ حمایت و نظارت را درخصوص آن‌ها دنبال کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت باید فدراسیون‌ها را در مسیر درست هدایت کند و در جهت اهداف مادی و معنوی از آن‌ها حمایت کند و بر آن‌ها نظارت داشته باشد تا در چارچوب قانون کارشان را انجام دهند؛ اما فدراسیون‌ها هرکاری که بخواهند انجام می دهند بدون این‌که نظارتی بر کار آن‌ها صورت گیرد.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به تذکرش به وزیر ورزش درصحن علنی نیز گفت: به تازگی در جلسه علنی خطاب به وزیر ورزش و جوانان درباره عدم نظارت بر فدراسیون‌ها تذکری داشتم زیرا از این اتفاقات مشابه زیاد است؛ به عنوان مثال معیار برخی اعزام‌های ورزشکاران به خارج از کشور برحسب روابط است که امر بسیار خطرناکی به شمارمیرود چرا که نماینده جمهوری اسلامی ایران باید بعد از انجام مسابقات انتخابی و تمرینات به رقابت‌های بین المللی اعزام شوند نه این‌که روابط دراین‌باره تصمیم بگیرد.

به گزارش خانه ملت٬ به تازگی تورنمنت جودوی جایزه بزرگ روسیه در شهر تیومن این کشور برگزار شد و از ایران نیز سعید ملایی و امیر قاسمی‌نژاد جودوکاران اوزان ۸۰- و ۹۰- کیلوگرم ایران به این تورنمنت که امتیاز آن در کسب سهمیه المپیک تاثیرگذار است اعزام شدند.

طبق قانون فدراسیون جهانی جودو تمامی جودوکاران که به رقابت‌های معتبر مختلف در سراسر دنیا اعزام می‌شوند باید از لباس استاندارد جودو که آرم تأییدیه این فدراسیون بر آن نقش بسته استفاده کنند تا به آنها اجازه داده شود به روی تاتامی بروند و با رقبای خود مبارزه کنند اماقاسمی‌نژاد بخاطر استفاده از لباس تقلبی مورد بی‌احترامی یکی از مسئولان کنترل لباس فدراسیون جهانی قرار گرفت.

پس ازآن یک دست لباس روسی قرضی با آرم فدراسیون جهانی جودو در اختیار قاسمی‌نژاد قرار داده شد ولی این ورزشکار به دلیل روحیه نامناسب در همان مبارزه اول مقابل حریف خود شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه