برداشت غیرقانونی شن و ماسه قابل اغماض نیست/ به احدی اجازه تصرف بیت المال نخواهیم داد

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان گفت: تخلفات متعددی در برداشت غیرقانونی شن و ماسه رودخانه ها صورت می گیرد که مجموعه آب منطقه ای استان به شدت پیگیر این قضیه است

برداشت غیرقانونی شن و ماسه قابل اغماض نیست/ به احدی اجازه تصرف بیت المال نخواهیم داد

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی ۸دی نیوز، سیف الله آقابیگی پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در نشستی با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد و نام ۸۰۰۰ شهید گیلان و با اشاره به ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به کشور اظهار کرد: شما خبرنگاران و فعالان رسانه ای، آزادگان امروز جامعه هستید.

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان خبرنگاران را رگ های امید بخش جامعه دانست و تصریح کرد: جامعه ای که خبررسان نداشته باشد، شاداب نیست و روح نشاط و تعالی نخواهد داشت.

وی گزارشی از عملکردهای آب منطقه ای استان ارائه نمود و خاطرنشان کرد: در حالت عادی می بایست امسال یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون متر مکعب آب در پشت سد سفید رود می داشتیم ولی به دلیل کاهش بارندگی و مخصوصا کاهش آب های روان، یک میلیارد و ۴۷۰ متر مکعب آب برای سفید رود تامین شد.

آقابیگی با بیان اینکه ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب بارندگی استفاده کردیم، گفت: اگر مشارکت مردم نباشد، مطمئنا امکان اداره اراضی کشاورزی وجود نخواهد داشت.

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان افزود: روز ۲۴ تیر بارندگی بسیار خوبی در استان داشتیم که خوشبختانه کشاورزان موفق شدند سال خوبی را پشت سر بگذارند

وی ادامه داد: در حالت عادی در ماه های اردیبهشت، خرداد، تیر و مرداد ۲۲۰ الی ۲۳۰ میلیمتر باید بارندگی داشته باشیم تا کمک کشاورزان باشد ولی امسال ۱۲۲ میلیمتر باران بارید.

aghabeygi2

آقابیگی با اشاره به اینکه استان گیلان ۳۸ درصد برنج کشور و غذای ۲۰ الی ۲۵ میلیون ایرانی را تأمین می کند، ابراز نمود: گیلان یک ظرفیت بالقوه ای برای بخش آب کشور دارد که بیش از ۷.۶ درصد منابع آب کشور در استان است.

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان همچنین اذعان نمود: هفته گذشته پیمانکار سد مخزنی “دیورش” واقع در رستم آباد رودبار انتخاب شد و فرایند انعقاد قرارداد و شروع به کار به زودی انجام می شود که خبر خوبی برای مردم استان است.

وی ادامه داد: دولت ۳۵ میلیارد تومان برای این سد تصویب کرده است که امسال و سال آینده عملیات تکمیل سد انجام و به پایان می رسد.

آقابیگی با بیان اینکه ۵۵ رودخانه در گیلان داریم، اظهار داشت: اجازه ندهید کسی وارد حریم رودخانه ها شود.

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان افزود: ساخت و ساز در حریم رودخانه ها ضررهای بسیار زیادی دارد و باید از این امر اجتناب نمود.

وی خاطرنشان کرد: تخلفات متعددی در برداشت غیرقانونی شن و ماسه رودخانه ها صورت می گیرد که مجموعه آب منطقه ای استان به شدت پیگیر این قضیه است و اجازه تصرف بیت المال را به احدی نخواهیم داد.

با اشاره به حواشی برداشت غیر قانونی شن و ماسه کوچصفهان ، تصریح کرد: تنها سه قشر پیمانکاران دولتی، شهرداران و کارگاهانی که مجوز رسمی دارند می توانند تحت شرایط خاص شن و ماسه برداشت کنند و غیر از این ۳ دسته کسی حق برداشت ندارد.

سید حسین رضویان مدیر روابط عمومی آب منطقه ای گیلان نیز در این نشست گفت: روابط عمومی این شرکت متشکل از یک الی ۲ نفر نیست بلکه حدود ۷۰۰ نفر از شما خبرنگاران عزیز را در کنار خود داریم.

وی با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون ۶۳۳ خبر در خصوص آب منطقه ای گیلان منتشر شده است، اظهار کرد: از رسانه هایی که با انتقادات خود به عنوان یک دوست ما را کمک کردند تشکر می کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه