جنایتی جدید از ایادی آمریکا و انتظارها برای پاسخ کوبنده

پس از انتشار خبر حادثه تروریستی جاده مرزی سراوان موجی از اخبار صحیح و غلط در فضای رسانه ای استان ، کشور و جهان پیچید.

جنایتی جدید از ایادی آمریکا و انتظارها برای پاسخ کوبنده

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از عصر هامون،۱۴ شهید و ۶ زخمی بر اثر حادثه تروریستی در سراوان

یک مقام مسئول در اداره کل امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در نتیجه درگیری شب گذشته پرسنل پاسگاه میل ۱۶۷ هنگ مرزی منطقه سیرکان سراوان ۱۴ شهید و ۶ زخمی برجای ماند.
این مقام مسئول افزود: نیرهای هنگ مرزی در حال گشت زنی در جاده مرزی بودند که در کمین عناصر معاند و خود فروخته قرار گرفته و درگیر شدند.
وی افزود: تروریست های مسلح بلافاصله به خاک پاکستان گریختند و ار تلفات آنان اطلاعی در دست نیست.
شهدای این حادثه تروریستی به پزشکی قانونی شهرستان زاهدان انتقال داده شدند.

۱۶نفر از عناصر وابسته به گروهک های تروریستی صبح امروز به دار مجازات آویخته شدند
محمد مرزیه در گفتگوی اختصاصی با عصر هامون ضمن عرض تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت جمعی از پرسنل مرزبانی در سراوان اظهار داشت: ۱۶ تن از افراد شرور که در حوادث تروریستی استان نقش مستقیم داشتند با توجه به اینکه احکام مجازات آنها پیشتر صادر و مورد تائید مقامات عالی در قوه قضائیه قرارگرفته بود صبح امروز به دار مجازات آویخته شدند.
عضو شورای تامین استان ضمن بیان اینکه اجرای این حکم دارای چندین پیام بود اذعان داشت: بارها از منابع مختلف به گروهک و شاخه هایی که امروز تحت عناوین مختلف تشکیل شده اند تا خود را از فشارهای بین المللی خلاص کنند، گفته بودیم هر اقدامی نسنجیده و نابجا که منجر به ریخته شدن خون مردم بیگناه و نیروهای نظامی شود پاسخ متقابل خواهد داشت و در پاسخ به این اقدام ناجوانمردانه شب گذشته آنها، که تنها کسانی که برای برقراری امنیت شیعه و سنی در این استان خدمت می کردند ۱۶ نفر از آنها به دار مجازات آویخته شدند.
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز استان تاکید کرد: این پیام را گروهک ها و عناصری که قصد برهم زدند وحدت و امنیت استان سیستان و بلوچستان را دارند می بایست جدی بگیرند و نظام مصمم است و نسبت به این گونه حرکت ها پاسخ دندان شکن خواهد داد.
ایشان ضمن تفکیک میان اهل سنت و عناصر این گروهک ها بیان کرد: همه علماء و ریش سفیدان اهل سنت بارها از اقدامات و حرکتهای این گروه های معاند برائت جستند و این مهم برای دستگاه قضاء محرز است که این ایادی استکبار هیچ ارتباطی با اهل سنت استان ندارند و از افراد آن سوی مرزها تغذیه شده و قصد دارند این استان را به صورت پایلوت برای نا امنی تبدیل کنند و با تفرقه میان اهل سنت و تشیع به اهداف ننگین خود برسند.
وی خطاب به گروهک های معاند بیان کرد: کسانی که در خیال باطل خود فکر میکنند با شهادت عزیزان ما در نهادهای و ارگانهای مختلف می توانند خللی در نظم و امنیت و آرامش جامعه ایجاد کنند و جلوی رشد و سازندگی این استان را بگیرند باید بدانند دستگاه قضا و نهادهای امنیتی و نظامی انتظامی مقتدرانه با آنها مقابله خواهد کرد و با پاسخ کوبنده امروز خواهند فهمید که چه اشتباه بزرگی را مرتکب شده اند.
اسامی ۱۴ شهید حادثه شب گذشته سراوان اعلام شد
به گزارش عصرهامون اسامی شهدای هنگ مرزی سراوان که شب گذشته در درگیری با اشرار مسلح به شهادت رسیده بودند به نقل از یک منبع آگاه اعلام شد.
۱- امین آبراش
۲- امید پارادل
۳- احمد لنگری
۴- سعید فتنقریی
۵- محمد قرایی
۶- محمد سلیمانی
۷- مهدی عارفی
۸- مهدی زبردست
۹- حامد عبدالهی
۱۰- حمید لزگی
۱۱- پژمان شاهوند
۱۲- مسعود معصومی
۱۳- محمد صادق نژاد
۱۴- سید علی سیادتنظام پاسخی قاطعانه به تروریست‌ها خواهد داد اسماعیل کوثری گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: ایران اسلامی دارای اقتدار و قدرت است و حتی در دوران جنگ تحمیلی اجازه ندادیم که عده‌ای اراذل و اوباش و تروریست‌های مسلح امنیت مردم را خدشه‌دار کنند.
وی تصریح کرد: خوشبختانه در این حوزه نیروهای انتظامی و نظامی و اطلاعاتی کشور از توانمندی بالایی برخوردار بوده و نتیجه تلاش‌های آنها را در امنیت و ثبات داخلی کشور می‌بینیم.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در واکنش به رخدادهای منطقه صفر مرزی در سراوان و حمله اشرار مسلح به مرزبانان کشورمان گفت: این موضوع به طور قطع در دستور کاری این هفته کمیسیون امنیت ملی و کمیته دفاعی مجلس قرار خواهد گرفت.
کوثری تاکید کرد: مجلس ابعاد مختلف واقعه تلخی که در سراوان رخ داده است، را به طور کامل بررسی کرده و به زودی کمیته دفاعی با حضور مسئولان مربوطه تشکیل جلسه خواهد داد.
وی متذکر شد: بنابراین تا زمانی که جلسات فوق برگزار نشده و گزارش نهادهای مربوطه و مسئولان نمی‌توان اظهار نظری درباره ریشه‌ها و علل این حادثه داشت.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: البته این امر قطعی است که به زودی نیروهای اطلاعاتی و نظامی کشورمان پاسخی قاطعانه به این تجاوز خواهند داد.
کوثری گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی اجازه نمی‌دهد که عده‌ای شرور و تروریست بخواهند امنیت مرزهای کشورمان را خدشه‌دار کرده و به زودی این پاسخ قاطع را شاهد خواهیم بود.
وی در پایان اظهار داشت: نیروهای مرزبان ایران اسلامی با رشادت و شجاعت از مرزهای کشورمان حراست کرده و و خواهند کرد.
حادثه سراوان بی ارتباط با ورود “اخضر ابراهیمی” به ایران نیست/سیاستهای خصمانه آمریکا دلیل پایداری و گسترش شعار “مرگ بر آمریکا” استسید باقر حسینی در گفتگو با عصرهامون اظهار داشت: با توجه به همسایگی کشور ایران با پاکستان و عدم وجود امنیت در این کشور، پاکستان به مامنی برای گروه های تکفیری و تروریستی تبدیل شده است و برخورد با این ها تا به حال به صورت جدی صورت نگرفته است .
وی بیان اینکه سرکرده حمله افراد مسلح به پاسگاه سراوان با ستار ریگی بود ادامه داد: این گروهک ها وابسته و مزدور آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند و طبق خواست آنها عمل می کنند و هر از چند گاهی برای مقابله با دین اسلام اقدام به عملیاتی تروریستی در ایران می کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ضمن محکوم کردن این حرکات تروریستی اذعان داشت: ما به عنوان نمایندگان مردم و بنده نیز به عنوان رئیس فراکسیون مناطق مرزی کشور تاکید می کنیم تا دولت مصوباتی که در راستای تامین امنیت و انسداد مرز است را جدی بگیرد، تا طرح انسداد مرز بخصوص در منطقه سراوان هرچه سریع تر اجرایی شود و دیگر شاهد چنین جنایت هایی از سوی دشمنان نباشیم.
وی تاکید کرد: همزمان با طرح انسداد مرز ، بازارچه های مرزی به صورت جدی در سطح استان فعال شده تا مرزنشینان عزیزمان دچار مشکلات معیشتی نشوند چه در این استان و چه در دیگر نقاط کشور چرا که مردم خودشان بهترین مرزبانان هستند و در صورتی که از مناطق مرزی مهاجرت نکنند می توانند به خوبی از مرزها محافظت کنند.
نماینده مردم زابل ، زهک و هیرمند گفت: دولت باید سه مساله اساسی را در دستور کار خود قرار دهید: یکی بحث اختصاص بودجه انسداد مرزها ،دوم پیگیری وزارت خارجه برای برخورد دولت پاکستان با این گروهک های تکفیری و اشراری که در این کشور مستقر هستند و سوم تامین معیشت مرزنشینان برای اینکه از خود مردم مرز نشین در امنیت مرزها استفاده شود.
وی با اشاره به مشخص بودن دست پلید آمریکا در پشت پرده این قضایا خاطرنشان کرد: شعار مرگ بر آمریکا شعاری نیست که به دلیلی جزئی و یا مقعطی توسط مردم سرداده شود،بلکه شعار مرگ بر آمریکا از اعماق وجود همه انسان هایی برمی خیزد که توسط آمریکا حقوق آنها تضییع و منافع و ثروت های ملی آن ها غارت شده است.
وی ادامه داد: تازمانی که سیاست های خصمانه آمریکا علیه ملت های مظلوم و مستقل و آزاد مسلمان بخصوص جمهوری اسلامی ایران ادامه داشته باشد، شعار مرگ بر آمریکا هرروز نسبت به روز قبل با گستردگی و شدت بیشتری سرداده خواهد شد.
حسینی گفت: این فرضیه که این اقدام تروریستی بخاطر ورود آقای اخضر ابراهیمی به تهران صورت گرفته است می تواند درست باشد زیرا که این گروهک ها عوامل و مزدوران آمریکا در منطقه هستند و در جهت منافع آمریکا و رژیم صیهونیستی فعالیت می کنند و خیلی تلاش دارند با این حرکت به تروریست های سوریه که از همین قماش و همفکر و همراهشان هستند کمک کنند.
ایشان اظهار داشت: این حرکات نمی تواند تاثیری در عزم جدی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به محور مقاومت و حل منطقی و دیپلماتیک موضوع سوریه وارد کند.
وی در پایان افزود:روز دوشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی جلسه ای در خصوص بررسی حادثه سراوان و شهادت ۱۴ تن از نیروهای پاسگاه مرزی برگزار می کند.دستور رئیس‌جمهور به وزرای کشور و امور خارجه برای پیگیری حادثه سراوانبه گزارش عصر هامون،به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در پیامی شهادت جمعی از مرزداران خدوم و جان برکف نیروی انتظامی در منطقه سراوان استان سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت.

متن پیام دکتر روحانی به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

عزت،‌ استقلال و سرزمین ایران عزیز همواره مورد طمع بدخواهان و دشمنان بوده و مرزداری و پاسداری از این آب و خاک، شرافت و شجاعت را جایگاه و معنا بخشیده است.

دریافت خبر شهادت جمعی از مرزداران خدوم و جان برکف نیروی انتظامی در درگیری با اشرار مایه تأسف و تأثر است، اما یقین دارم قطرات خون بر زمین ریخته این عزیزان، سرو سرافراز عزت، امنیت و معنویت قهرمانان این ملت را سربلندتر خواهد کرد.

دولت جمهوری اسلامی ایران مصمم است تا با تکیه بر حمایت‌های بی‌دریغ مردم عزیز در پاسداری از مرزهای میهن اسلامی با اینگونه شرارت‌های هدایت شده برخورد نماید. لذا از وزیر محترم کشور می‌خواهم تا در اسرع وقت با تشکیل کمیته‌ای ویژه با همکاری نیروی انتظامی جهت رسیدگی این امر با این شرارت‌ها برخورد و گزارش آن را در اسرع وقت به اینجانب ارائه نماید. وزارت امور خارجه نیز موظف است اقدامات لازم جهت اجرای موافقتنامه امنیتی با پاکستان را پیگیری و نتیجه را گزارش نماید.

اینجانب ضمن تبریک و تسلیت شهادت این سربازان وطن به ملت شهیدپرور ایران اسلامی، مقام معظم رهبری، خانواده بزرگ نیروی انتظامی و خانواده معزز آنان، از خداوند منان برای آن عزیزان طلب غفران و رضوان الهی و برای خانواده‌هایشان طلب صبر جمیل و اجر جزیل دارم.

حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران و رییس شورای عالی امنیت ملی
حرکات تروریستی وحدت را در سیستان و بلوچستان تقویت می‌کند
مولوی نظیراحمد سلامی در گفت‌وگو فارس اظهار داشت: حادثه تروریستی چابهار هیچ ربطی به اهل سنت نداشته و عوامل این اقدام ددمنشانه، ابزارهای جاسوسی بیگانگان هستند که با هدف ایجاد اختلاف و تفرقه دست خود را به خون مرزبانان بی‌گناه آغشته کرده‌اند.

وی بیان کرد: ضمن عرض تسلیت به خانواده شهدا، این جنایت را شدیدا محکوم کرده و از مسئولان مربوطه می‌خواهیم هرچه سریعتر عوامل این حرکت ناجوانمردانه را به سزای عملشان برسانند.

این مسئول ادامه داد: مسئولان ما نباید اجازه دهند استکبار جهانی با اجیر کردن مزدوران به این حرکات ددمنشانه اقدام کند.

وی افزود: قطعا استکبار با انجام این اعمال به گمان باطل می‌خواهد نظام را از پا در آورند این در حالی است که از اوایل انقلاب تاکنون این نوع حوادث پیش آمده اما بیش از پیش موجب تقویت نظام شده است.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: دشمن انتظار دارد این حرکات شوم بهانه‎ای برای ایجاد تفرقه باشد که باز هم از حوادث در تاریخ انقلاب بیش از چند مورد رخ داده که با هوشیاری مردم و مسئولان نتوانسته اهداف دشمنان را تامین کند.

سلامی اذعان داشت: ما یقین داریم تبعات این جنایات دامنگیر خود دشمن شده و بر عکس در تقویت وحدت و اتحاد شیعه و سنی بسیار تاثیرگذار است.
کاردار پاکستان به وزارت امور خارجه احضار شد

در پی اقدام تروریستی سراوان درخواست استانداری سیستان و بلوچستان مبنی بر حل موضوع از طریق دیپلماتیک، کاردار پاکستان به وزارت امور خارجه احضار شد.

گفتنی است؛ رجبعلی شیخ‌زاده؛ معاون سیاسی و امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در تشریح جزئیات حادثه شب گذشته هنگ مرزی “بم‌پشت” سراوان گفت: این حادثه توسط گروه‌های تروریستی وابسته به استکبار در نقطه صفر مرزی صورت گرفته است.

وی در ادامه افزود: گروه‌های تروریستی قصد داشتند وارد خاک کشورمان شوند که نیروهای دلیر مرزبانی اجازه ورود به آن‌ها ندادند که از این رو درگیری میان آن‌ها ایجاد شد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: پس از وقوع درگیری و با مقاومت دلاورانه مرزبانان کشورمان، گروه‌های تروریستی ناگزیر به عقب‌نشینی شدند و به خاک پاکستان فرار کردند که اطلاعاتی از تلفات آنها در دست نیست.

شیخ‌زاده تصریح کرد: استانداری سیستان و بلوچستان با ارجاع این پرونده به وزارت کشور از این وزارتخانه خواسته است تا موضوع را از طریق دیپلماتیک حل کند.

وی افزود: همچنین بنا برشنیده‌ها، وزیر امور خارجه قرار است سفیر پاکستان را در راستای وقوع این حادثه تروریستی و لزوم صورت دادن یک اقدام جدی درباره مرزهای جمهوری اسلامی ایران پاکستان احضار کند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه متاسفانه در این درگیری ۱۴ تن از نیروهای مرزبانی به شهادت رسیده و ۶ نفر مجروح شده‌اند، خاطر نشان کرد: در این عملیات تروریستی متاسفانه ۲ تن از نیروهای کادر و ۱۲ نفر از سربازان به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

وی در پایان تاکید کرد: درگیری میان گروه‌های تروریستی و نیروهای کشورمان دو ساعته بوده است.
پیکر پاک شهدای حادثه سروان به موطن اصلی شان جهت تشییع انتقال می یابدرئیس گروه امنیتی انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان در گفتگو با عصر هامون، اظهار داشت: همه شهدای حادثه درگیری سراوان غیر بومی بوده اند و پیکر پاکشان به موطن اصلی آنها جهت تشییع انتقال می یابد.
حسام کرد افزود: ۱۲ سرباز وظیفه به خراسان رضوی و ۲تن دیگر از شهدای این حادثه به خوزستان منتقل می شوند.
ایشان اظهار داشت: مسائل امنتی به صورت جدی از سوی وزارت کشور و وزارت امور خارجه در حال پیگیری است.
وی در پایان افزود: در گذشته مصوبات زیادی در خصوص انسداد مرزها و همچنین اعتبارات آن داشته ایم که با قوت در خصوص این مصوبات استانداری در حال پیگیری است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه