نخریدن خودرو تاثیری بر کاهش قیمت دارد؟

در روزهای اخیر کمپین های ایجاد شده با اسامی مختلف در فضای مجازی جنجال فراوانی برای ترغیب مردم به عدم خرید خودرو صفر کیلومتر به راه انداخته اند.

نخریدن خودرو تاثیری بر کاهش قیمت دارد؟
به گزارش ۸دی نیوز به مقل از خبرنگاران جوان، در روزهای اخیر جنجال های فراوانی در فضای مجازی مبنی بر تحریم خرید خودروهای صفر منتشر شده است.
بر اساس این گزارش؛ گروه های متعددی با نام های “خودرو صفر ممنوع” و “خودرو نخرید تا ارزان شود” فعالیت خود را برای ترغیب مردم به عدم خرید خودرو صفر کیلومتر آغاز کرده و توانسته دراین راه کاربران زیادی را با خود همراه کند.
کمپین ایجاد شده جو روانی در بازار را تحت تاثیر قرار داده و به اعتقاد برخی از فروشندگان رکود در بازار خودرو صفر را به همراه داشته است.
همچنین سبب شده تا علاوه بر همه مسائل و مشکلات پیش رو خودروسازان که مردم عامه از آن بی خبرند، با چالش های جدید شبکه های اجتماعی مواجه شوند و برای رفع آسیب ها و پیامدهای آن به دنبال راه حل باشند.
اما با تمام این تفاسیر نباید از ثبت نام روزانه تعداد کثیری از مشتریان برای خرید خودروهای داخلی و صفر کیلومتر غافل شویم.
اگر بخواهیم این موضوع را از ابتدا زیر ذره بین قرار دهیم به زمانی می رسیم که جمع‌بندی هسته‌ای ایران و گروه ۵+۱ می رسیم که بحث کاهش قیمت خودرو در میان مردم قوت گرفت، اما نه تنها قیمت‌ها کاهش نیافته، بلکه خودروسازان اصرار بر افزایش قیمت دارند تا جایی که مدیر عامل ایران خودرو آب پاکی را روی دست مردم ریخته و در نشست اخیر خود با خبرنگاران از احتمال افزایش قیمت خودرو خبر داده و با این کار روزنه امید باقی مانده در دل اعضای این کمپین را کور کرده است.
این انتظار کاهش قیمت تنها به فضای مجازی ختم نمی‌شود واین روزها  در بیشتر محافل صحبت از سرنوشت قیمت خودرو و تصمیم دولت و خودروسازان مبنی بر ارزان یا گران شدن قیمت است.
این در حالی است که با پشت سر گذاشتن دوران تحریم و ورود هیئت های خودروساز خارجی به کشور، قیمت خودروهای داخلی تغییری نمی کند و تنها می تواند تهدیدی برای ورود خودروهای چینی به داخل محسوب شود.
در همین خصوص عبدالله بابایی کارشناس خودرو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: این کمپین بر اساس شرایط بازار و برآورده نشدن توقعات مشتریان و همچنین چالش هایی که از گذشته در خودروسازی وجود داشته ایجاد شده است وتشکیل این کمپین ضربه بزرگی به تولید ملی و خریداران خودرو وارد می‌کند و در اصل نگرشی نادرست و با مدل ملی در تضاد است.
معاون فروش سابق ایران خودرو شرایط حاضر برای خرید خودرو را مناسب دانست و بیان کرد: با توجه به بالا رفتن تیراژ تولید و تنوع به وجود آمده در محصولات شرایط مناسبی برای خرید خودرو است و توجه به شعارها اجحاف در حق خریدارانی است که منتظر تسهیلات و خرید شرایطی بوده اند.
بابایی در توضیح تغییر قیمت خودرو در زمان پسا تحریم گفت:انتظار کاهش قیمت خودروهای داخلی با برداشته شدن تحریم ها امری منطقی نیست زیرا قیمت گذاری بر اساس قیمت تمام شده انجام می‌شود و با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه و نرخ ارز که از سال ۹۰ اتفاق افتاده است نمی توان انتظار نزولی شدن قیمت ها را داشت.
حال با توجه به شرایط به وجود آمده و غیر قابل پیش بینی بازار خودرو باید منتظر تصمیمات دولت و خودروسازان ماند و دید که آیا زور فضای مجازی و کمپین تشکیل شده بیشتر است یا خودروسازان؟

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه