عدم حمایت از تروریست‌ها پیش شرط مذاکره با آمریکا

در طول این سال ها تعهد آمریکا به حمایت از اقدامات تروریستی علیه ایران سبب شد تا تامین بودجه برای اقدامات منافقین با مشکل مالی مواجه نشود تا حدی که با وجود بحران مالی که در آمریکا وجود دارد خللی در تغذیه گروهک‌های تروریستی ایجاد نشد.

عدم حمایت از تروریست‌ها پیش شرط مذاکره با آمریکا

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از فارس، عملیات تروریستی سراوان در حالی در روز جمعه سوم آبان سال‌جاری در محدوده پاسگاه ۱۶۷ گزبستان به وقوع پیوست که طی آن ۱۴ نفر شهید، ۶ نفر مجروح شدند.

گروه موسوم به «جیش العدل» که خود را «ارتش عدالت و برابری» معرفی می‌کند، مسئولیت به شهادت رساندن مرزبانان نیروی انتظامی ایران را بر عهده گرفت.

تخصیص بودجه از سوی کنگره آمریکا برای تقویت اقدامات تروریستی

کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان آمریکا روز ۱۸ ژوئیه (۲۷ تیرماه)، لایحه عملیات‌های خارجی و ایالتی سال مالی ۲۰۱۴ را منتشر کرد که با استناد به آن رقم‌های قابل توجهی برای اقدامات امنیتی آمریکا در خارج از کشور، حمایت از همپیمانان کلیدی آمریکا چون اسرائیل و اردن و عملیات‌های مرتبط با جنگ در عراق، افغانستان و پاکستان تخصیص داده شده است.

در طول این سال‌ها تعهد آمریکا به حمایت از اقدامات تروریستی علیه ایران سبب شد تا تامین بودجه برای چنین اقداماتی با مشکل مواجه نشود. بودجه ۳۰۰ میلیون دلاری برای طراحی و اجرای اقدامات خرابکارانه علیه ایران مورد حمایت دو حزب در کنگره قرار می‌گیرد و طی تصویب آن به شرایط نامناسب اقتصادی آمریکا هم توجهی نمی‌شود.

این بودجه‌ها همواره برای طیفی وسیع از عملیات‌های خرابکارانه و تروریستی در جغرافیای جمهوری اسلامی مورد استفاده قرار گرفته است. حمله هوایی نظامی از طبس تا جنگ نفت کش‌ها در خلیج فارس، حمایت تسلیحاتی و سیاسی از رژیم بعث عراق در جریان جنگ تحمیلی ۸ ساله، حمایت از جریان تروریسم ضد ایرانی از مجاهدین خلق تا طالبان و گروهک‌های جندالله و پژاک، تلاش گسترده برای ایجاد جنگ‌های قومی و فرقه‌ای در کردستان، گلستان، آذربایجان، خوزستان و سیستان، استفاده ابزاری از نهادها و مجامع بین المللی مانند آژانس بین المللی انرژی اتمی، سازمان ملل و شورای حقوق بشری و ترور دانشمندان هسته‌ای و… نمونه‌هایی از این دست، اقدامات تروریستی آمریکا علیه ایران بوده است.

نگاهی گذرا به نمونه‌هایی از گروهک‌های تروریستی در مرزهای ایران

«صحابه» و «جنگجوی» اولین گروهک‌های تروریستی علیه ایران

در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی ایران سپاه «صحابه» که موسس آن حق نواز بود در پاکستان تشکیل و وی به صراحت اعلام کرد هدف از تاسیس این سپاه دفاع از پاکستان در مقابل ایران و عدم اشاعه انقلاب اسلامی به این کشور است لذا از ابتدای تشکیل این سپاه اقدامات تروریستی آغاز شد که منجر به ترور شهید عارف حسینی شد.

در سال ۱۹۹۶ همزمان با پیروزی حزب‌الله لبنان در مقابل رژیم صهیونیستی که این رژیم جعلی را وادار به عقب‌نشینی از نهر لیتانی کرد، در واقع تشکیلات جدید تروریستی به نام جنگجوی تشکیل شد که همان نسخه دوم از سپاه صحابه بود که دست به عملیات‌های تروریستی در پاکستان می‌زد و از سوی آمریکا هدایت می‌شد.

«خلق بلوچ» مدعی دفاع از حقوق قوم بلوچ!

گروهک تروریستی خلق بلوچ در سال‌های اول بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، جنایت‌های پرشماری علیه نظام جمهوری اسلامی و قوم بلوچ مرتکب شد. این گروهک که مدعی دفاع از حقوق قوم بلوچ بود برای رسیدن به مقاصد خود تعداد زیادی از افراد این قوم را به شهادت رساند چرا که حاضر نبودند علیه نظام اسلامی اقدام کنند یا با نظام همکاری می‌کردند و گروهک «ریگی» نیز از دل «خلق بلوچ» بیرون آمد.

آمریکا حامی «ریگی» مشهورترین گروهک تروریستی

وقتی در هفتم اکتبر ۲۰۰۱ برابر با ۱۵ مهر ماه ۱۳۸۰، آمریکا به افغانستان حمله کرد، فعالیت‌هایی برای ناامن‌سازی منطقه، بویژه علیه مخالفان و دشمنان خود انجام داد. علیه ایران نیز تلاش کرد، تروریسم را گسترش دهد و به همین دلیل تماس‌هایی با گروهک‌های مخالف حکومت ایران صورت گرفت. «گروهک جندالله» به سرکردگی «عبدالمالک ریگی» برای این منظور ایجاد و تجهیز شد.

در وابستگی گروهک ریگی به خلق بلوچ همین بس که در سال ۲۰۰۱ میلادی، کنفرانسی در کویته که مربوط به گروهک خلق بلوچ بود برگزار شد «محمود ریگی» عموی عبدالمالک، او را به آمریکایی‌ها معرفی کرد. هسته اولیه همکاری ریگی با آمریکایی‌ها علیه ایران، اینجا بوجود آمد.

هرچند وزارت خارجه آمریکا در نوامر ۲۰۱۰ و پس از ۷ سال عملیات تروریستی گروهک ریگی را در فهرست گروه های تروریستی قرار داد اما در همان روزها رسانه‌های غربی این اقدام را یک حرکت فریبکارانه از سوی غربی‌ها قلمداد کردند.

روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز با اشاره این اقدام، از قول ری تکیه عضو شورای روابط خارجی نوشت: پیشینه آمریکا در اذهان دولتمردان و مردم ایران بسیار تیره است و قطعا ایرانی ها این اقدام را نوعی نیرنگ تلقی می کنند.

لس آنجلس تایمز نوشت: جندالله گروهی است که طبق اعتراف سردسته‌اش با مقامات عالی رتبه آمریکایی در تماس بوده است. کارشناسان امنیتی نیز معتقدند جندالله از سوی برخی کشورهای عربی مجاور ایران حمایت های مالی می گردد و بنا بر برخی گزارش‌ها با القاعده نیز در تماس می‌باشد.

لس آنجلس تایمز از قول برخی کارشناسان، اقدام وزارت خارجه آمریکا را تبلیغاتی ارزیابی کرده است.

«جیش‌العدل» مسئول عملیات تروریستی سراوان

پس از سرنگونی گروهک ریگی گروهک دیگری بنام «جیش‌العدل» بنای درگیری با نظام را در این منطقه از کشور آغاز کرده است. سرکردگی این جریان را نیز فردی شرور، وهابی و معاند به نام عبدالرحیم ملازاده ساکن شهرستان راسک برعهده دارد که بعد از دستگیری برادر شرورش عبدالرحیم ملازاده به اتهام مشارکت در شهادت مولوی جنگی زهی به پاکستان متواری شده است. گروهکی که عبدالرحیم ملازاده بنا نهاده نیز جیش العدل نام گرفت تا به زعم خود با اجیر کردن عده‌ای افراطی در مناطقی چون شهرستان های راسک، نیکشهر، ایرانشهر به تبلیغ افکار و اعتقادات سلفیت بپردازد.حالا این گروه با به شهادت رساندن ۱۷ نفر از نیروهای هنگ مرزی سراوان نشان داد که به دنبال اشاعه اعتقادات عبدالمالک ریگی که هم سلفی و وهابی و هم تکفیری بود، می باشد.

عملیات تروریستی سراوان مهر تایید دیگری بر غیر قابل‌اعتماد بودن آمریکایی‌ها

هرچند کارنامه دشمنی دشمنان جمهوری اسلامی ایران پر است از عملیات‌های خرابکارانه و تروریستی بر علیه ملت ایران اما در شرایط فعلی که از یک‌سو آمریکایی‌ها خواهان مذاکره با نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و ادعای صداقت در این راه را نیز دارند، و از سوی دیگر عده‌ای از ذوق‌زدگان داخلی از این رابطه احتمالی مسرور هستند، عملیات ترویستی سراوان می‌تواند مهر تایید دیگری باشد به سخنان گهربار مقام معظم رهبری که فرمودند ما همچنان به غربی‌ها و دشمنان دیرینه جمهوری اسلامی ایران، بی‌اعتماد هستیم.

از این‌رو از دولتمردان و تیم مذاکره کننده انتظار میرود تا زمان روشن شدن موضع آمریکایی‌ها و اعلام برائت آنها نسبت به چنین اقدامات تروریستی، هیچ چراغ سبزی به گروه ۵+۱ نشان نداده و همچنان با پافشاری و یادآوری جنایات فجیع آمریکا به دنبال استیفای حق ملت ایران باشند و در این راه از هیچ اقدامی عقب‌نشینی نکنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه