اگر دولت به آمریکا خوشبین است مجلس نیست

نماینده مردم تهران گفت: اگر دولت به هیئت آمریکایی خوشبین است باید بداند که مجلس خوشبین نیست؛ مجلس در هفته گذشته شاهد نطق انقلابی رئیس مجلس بود و نمایندگان نیز پس از این نطق شعار «مرگ بر آمریکا» سر دادند.

اگر دولت به آمریکا خوشبین است مجلس نیست

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی تذکری در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس درباره عدم پخش جلسه رأی اعتماد به ۳ وزیر پیشنهادی دولت یازدهم گفت: در این باره برخی از همکاران تذکر دادند و من نیز که از شما در این باره سؤال کردم، گفتید که مجلس در این زمینه نقشی نداشته است اما امروز خبرگزاری رسمی دولت طی مصاحبه‌ای اعلام کردند که دولت در این باره نظری نداشته و این مسئله با نظر هیئت رئیسه مجلس انجام شده است.

وی اضافه کرد: ما در این باره از صدا و سیما نیز پیگیری کردیم که آنها اعلام کردند که ما خودمان نمی‌توانیم برویم و به ما نیز این موضوع اعلام شد به همین دلیل این مسئله کمی دارای ابهام است و من از شما می‌خواهم که مشخص کنید بالاخره رسانه رسمی دولت راستگویان راست می‌گوید یا مسئله دیگری رخ داده است.

نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: رئیس مجلس و آقای ابوترابی تأکید کردند که هیئت رئیسه در این زمینه نظری نداشته است و باید مشخص شود منظور از این خبرسازی‌ها چیست.

رسایی با اشاره به صفحه ۲۳ یکی از روزنامه‌های دولت گفت: این روزنامه در شماره دیروز خود اعلام کرد که مجلس درباره جمع‌آوری بیلبوردهای عجیب سطح شهر ورود پیدا خواهد کرد.

این نماینده مردم در خانه ملت اضافه کرد: اگر دولت به هیئت آمریکایی خوشبین است باید بداند که مجلس خوشبین نیست؛ مجلس در هفته گذشته شاهد نطق انقلابی رئیس مجلس بود و نمایندگان نیز پس از این نطق شعار «مرگ بر آمریکا» سر دادند.

وی همچنین یادآور شد: هفته گذشته چندین بار نمایندگان طی نطق‌هایی انتقادهای خود را به آمریکا اعلام داشته و شعار «مرگ بر آمریکا» در مجلس طنین‌انداز شد، حال ۱۳ آبان نیز نزدیک است و پس از سالها که ملت ایران ثابت کرده که سفارت آمریکا لانه جاسوسی است و امروز نیز اتحادیه اروپا به همین نتیجه رسیده است و سفارتخانه‌های آمریکا در کشورهای اروپایی با عنوان لانه جاسوسی خطاب می‌شوند چرا عده‌ای به دنبال پاک کردن این افتخار ۳۴ ساله هستند.

رسایی تأکید کرد: هنوز رسانه‌ها و فیلم‌های آمریکایی ایران‌هراسی را دنبال می‌کنند و بر نفرت علیه ایران تأکید دارند.

پس از تذکر رسایی علی لاریجانی رئیس مجلس گفت: من در رابطه با این مسئله توضیح دادم و نمی‌دانم چرا آنقدر بر روی آن حساسیت وجود دارد.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها ممکن است اظهارات خلافی را منتشر کنند تصریح کرد: در دفعه پیشین برای رأی اعتماد وزرا بود رسانه‌ ملی از مجلس خواست تا تجهیزاتش را برای پخش زنده تلویزیونی به مجلس بیاورند که ما هم با آنها مخالفتی نکردیم و ارزیابی ما نیز از این قضیه مثبت بود.

لاریجانی همچنین گفت: در دفعه فعلی نیز زمانی که آنها از ما خواستند تا تجهیزاتش را به مجلس بیاورند تا پخش مستقیم داشته باشند ما با آنها مخالفتی نکردیم؛ البته خودشان دستور داده و تجهیزات را جمع کردند و این موضوع هیچ ارتباطی به مجلس ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نه ما درخواستی برای آمدن آنها داشتیم و نه به آنها دستوری برای جمع کردن دادیم، حتی آقای مصری از طرف هیئت رئیسه مجلس تمامی همکاری‌ها را با آنها انجام داد و این موضوع هیچ ارتباطی به مجلس ندارد.

لاریجانی درباره جمع‌آوری بیلبوردها با نظر مجلس نیز تأکید کرد: این سخن خلاف واقع است و هیچ ربطی به مجلس ندارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه