با تغذیه از سرطان آقایان جلوگیری کنید

میوه‌ها و سبزی‌ها سرشار از ویتامین C، بتاکاروتن و آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که می‌توانند به حفظ سلامت سلول‌های پوستی کمک کنند.

با تغذیه از سرطان آقایان جلوگیری کنید

پیامبر صلى الله علیه و آله: برترین ایمان آن است که معتقد باشی هر کجا هستی خداوند با توست.

 

به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، انواع مغزها سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های مختلف، منگنز و سلنیوم هستند به همین دلیل مصرف مداوم آن‌ها به صورت خام می‌تواند تا حد قابل قبولی شانس ابتلا به انواع سرطان را کاهش دهد و به حفظ سلامت پروستات نیز کمک کند. به علاوه، سلنیوم می‌تواند میزان کلسترول بد خون یا همان LDL را هم کم کند و خطر گرفتگی عروق و ابتلا به بیماری‌های قلبی را در مردان کاهش دهد.

 

گوجه‌فرنگی : گوجه‌فرنگی به دلیل داشتن لیکوپن فراوان، خاصیت آنتی‌اکسیدانی‌ای که دارد، از بروز سرطان پروستات و کولون جلوگیری می‌کند و با کاهش سطح کلسترول خون، احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته را کاهش می‌دهد.

سرطان پروستات یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها در میان آقایان است که می‌توان با داشتن شیوه زندگی سالم و مصرف خوراکی‌های مناسب، تا حدی از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد یا از شدت آن کاست. در میان خوراکی‌های مختلف، مصرف گوجه‌فرنگی بیشتر از بقیه به آقایان توصیه می‌شود.

 

 

قرمز و نارنجی : این میوه‌ها و سبزی‌ها سرشار از ویتامین C، بتاکاروتن و آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که می‌توانند به حفظ سلامت سلول‌های پوستی کمک کنند و جلوی اکسیداسیون ناشی از تابش نور آفتاب به پوست را بگیرند.

از آنجا که معمولاً آقایان ساعت‌های بیشتری از روز را بیرون از منزل می‌گذرانند، کمتر از ضدآفتاب استفاده می‌کنند و تماس بیشتری با نور خورشید دارند بنابراین متخصصان مصرف میوه‌ها و سبزی‌های قرمز و نارنجی را به آن‌ها توصیه می‌کنند. این خوراکی‌ها شامل زردآلو، انبه، توت‌فرنگی، فلفل قرمز، هویج، گوجه‌فرنگی و کدو حلوایی می‌شوند.

 

 

موز : موز از بهترین منابع غذایی دریافت پتاسیم و منگنز وافزایش انرژی بدن است. موز می تواند باعث تنظیم ضربان قلب و کاهش خطر ابتلا به حمله‌های قلبی شود. از آن‌جا که آقایان به انرژی بیشتری برای کار کردن در طول روز نیاز دارند و خطر ابتلا به بیماری و حمله‌های قلبی هم در آن‌ها بیشتر است، متخصصان تغذیه گنجاندن یک عدد موز در رژیم غذایی روزانه را به آن‌ها توصیه می‌کنند. ضمن این‌که موز منبع خوبی برای دریافت ویتامین‌B6 هم محسوب می‌شود و به همین دلیل می‌تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود کارکرد گلبول‌های قرمز خون شود.

 

 

ماهی‌های چرب : اسیدهای چرب امگا۳ موجود در ماهی‌های مختلف، نوعی چربی چند زنجیره‌ای اشباع‌نشده هستند که می‌توانند به حفظ سلامت قلب، افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن و کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات در آقایان کمک کنند.

این اسیدهای چرب باعث کاهش تری‌گلیسرید خون و درد در بدن ورزشکاران هم می‌شوند. ماهی‌های سالمون، کیلکا، ساردین، قزل‌آلا و شاه‌ماهی از مهم‌ترین منابع این گروه از اسیدهای چرب‌اند بنابراین بهتر است آقایان، آن‌ها را در برنامه غذایی هفتگی‌شان بگنجانند.

 

 

کلم بروکلی : کلم بروکلی یکی از بهترین سبزی‌ها برای آقایان به شمار می‌رود. این سبزی سرشار از ویتامین C، بتاکاروتن، پتاسیم و سولفورافان است و به همین دلیل مصرف منظم آن می‌تواند خطر ابتلا به سرطان‌های مثانه، روده بزرگ (کولون) و پروستات را در مردان کاهش دهد؛ بنابراین بهتر است این سبزی را به همراه سایر سبزی‌های تازه در سالادشان بریزند. دو مورد اول این سرطان‌ها در میان مردان بیشتر دیده می‌شود و سرطان سوم، مختص آقایان است.

 

 

غلات سبوس‌دار : معمولاً بیشتر آقایان در طول روز فیبر غذایی و کربوهیدرات کافی مصرف نمی‌کنند. غلات سبوس‌دار می‌توانند به حفظ سلامت قلب و ساخت عضله در بدن هم کمک کنند. آن‌ها حاوی ویتامین‌های گروه B هم هستند و به همین دلیل باعث کاهش کلسترول بد خون در بدن مردان می‌شوند. از سوی دیگر، مصرف منظم و روزانه غلات کامل باعث حفظ سلامت پروستات نیز می‌شود.

 

 

سبزی‌های برگ سبز : این سبزی‌ها از منابع مناسب ماده معدنی منیزیم هستند که دریافت آن به سلامت استخوان‌ها، تامین انرژی و بهبود عملکرد عضلات کمک می‌کند و حتی خطر ابتلا به سرطان کولون را کاهش می‌دهد. به این دلایل خوردن سبزی‌های برگ سبز به مردان توصیه می‌شود، به خصوص اگر تازه باشند.

 

 

سیر : سیر تازه به سلامت قلب مردان کمک می‌کند زیرا باعث کاهش کلسترول خون می‌شود. عادت به خوردن سیر تازه، از بروز عوارض ناشی از کلسترول خون بالا پیشگیری می‌کند، به همین دلیل خوردن این سبزی به عنوان یک عادت تغذیه‌ای مهم به مردان توصیه می‌شود.

 

 

تخمه کدو : مصرف این دانه به دلیل داشتن روی بسیار مفید است زیرا دریافت به اندازه این ماده معدنی، در حفظ قدرت باروری و سلامت جنسی مردان موثر است و قوای جنسی آن‌ها را تقویت می‌کند. تخمه کدو و حتی گوشت قرمز و جو که منابع عالی روی محسوب می‌شوند، به مردان توصیه می‌شود.

 

 

آب انار : آب انار منبع آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی است و سطح کلسترول و فشارخون را پایین می‌آورد. نتایج بررسی‌ها نشان داده نوشیدن یک لیوان آب انار می‌تواند به طور قابل‌ملاحظه‌ای از پیشرفت سرطان پروستات جلوگیری کند.

 

 

تخم‌مرغ : این ماده غذایی از منابع مناسب پروتئین، بیوتین و آهن است که همه آن‌ها در روند رشد مو تأثیر دارند و از ریزش مو که در میان مردان بیشتر دیده می‌شود، جلوگیری می‌کنند. کم‌خونی هم می‌تواند باعث ریزش مو شود و خوردن تخم‌مرغ که منبع آهن است، از بروز این مشکل نیز جلوگیری می‌کند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه