چایکاران از اردیبهشت تاکنون در انتظار دریافت وجه فروش برگ سبز چای خود به دولت هستند

رئیس اتحادیه چایکاران با بیان اینکه تاکنون ۶۰ هزار تن برگ سبز چای از کشاورزان خریداری شده، گفت: چایکاران از اردیبهشت تاکنون در انتظار دریافت وجه فروش برگ سبز چای خود به دولت هستند.

چایکاران از اردیبهشت تاکنون در انتظار دریافت وجه فروش برگ سبز چای خود به دولت هستند

به گزارش ۸دی نیوز ،ایرج هوسمی رئیس اتحادیه چایکاران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: دولت بابت خرید تضمینی برگ سبز چای از اردیبهشت ماه تاکنون، مطالبات چایکاران را پرداخت نکرده و کشاورزان همچنان در انتظار دریافت وجه فروش برگ سبز چای خود هستند.وی با بیان اینکه حتی بخشی از مطالبات چایکاران قبل از اردیبهشت ماه هنوز پرداخت نشده، افزود: اگرچه دولت دچار مشکلات اقتصادی فراوانی است اما این مشکل را نباید کشاورز حل کند.
رئیس اتحادیه چایکاران تصریح کرد: تاکنون از دو چین اول برداشت برگ سبز بیش از ۶۰ هزار تن محصول به دست آمده و با دو چین دیگر تا مهرماه برداشت این محصول پایان می‌یابد.هوسمی گفت: سال گذشته حدود ۱۲۰ هزار تن برگ سبز چای از باغات چای برداشت شد.
وی بیان داشت: اگرچه نمی‌توان از میزان برداشت برگ سبز چای، امسال پیش‌بینی داشت، اما با توجه به گرمای شمال کشور نمی‌توان انتظار برداشت برگ زیادی را داشت.بر اساس این گزارش: دولت امسال هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک را با قیمت ۲۱ هزار و ۸۰۰ ریال و هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه دو را به قیمت ۱۲ هزار و ۱۰۰ ریال خریداری می‌کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه