اجرای طرح های تحولی ورزش در مدارس گیلان در سال تحصیلی جدید آغاز شد

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش گیلان گفت : اجرای طرح های تحولی ملی در تربیت بدنی در سال تحصیلی جدید در مدارس استان آغاز شده است.

اجرای طرح های تحولی ورزش در مدارس گیلان در سال تحصیلی جدید آغاز شد

به گزارش ۸دی نیوز،علی فرهنگ افزود : اجرای طرح های تحولی ورزش در واحدهای آموزشی استان گیلان در سال تحصیلی ۹۳ – ۹۲ به طور جدی دنبال می شود.

 وی اظهار داشت : طرح های تحولی ورزش در مدارس برای مقطع اول ابتدایی توسعه مهارت های حرکتی دویدن، راه رفتن، پریدن و … ، دوم ابتدایی آموزش پایه حرکت های ژیمناستیک، سوم ابتدایی طرح سباح ˈشناˈ، در مقطع چهارم ابتدایی طرح طناورز ˈطناب زنیˈ و پنجم ابتدایی آموزش تنیس روی میز را شامل می شود.

 معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان خاطرنشان کرد: آموزش مهارت های پایه دو میدانی برای دانش آموزان ششم ابتدایی و آموزش بسکتبال در پایه اول متوسطه اول از دیگر طرح های تحولی ملی ورزش در مدارس است.

 وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید بر ضرورت توجه به کیفیت و کمیت ورزش مدارس تاکید شده ، تصریح کرد : معلمان تربیت بدنی بایستی ورزش های در نظر گرفته شده در مقاطع مختلف تحصیلی را جدی بگیرند.

فرهنگ از برگزاری برنامه های مختلف به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش از سوی معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گیلان خبر داد و یادآور شد: در هفته تربیت بدنی مسابقه های مختلف ورزشی، کوهپیمایی و تقدیر از برگزیدگان ورزشی انجام گرفت.

وی به برگزاری مسابقه فوتسال بین کارکنان اداره کل جوانان و ورزش و آموزش و پرورش استان گیلان اشاره و اظهار کرد: برگزاری مسابقه های فوتسال بین معاونت های اداره کل آموزش و پرورش گیلان از دیگر برنامه ها به مناسبت هفته تربیت بدنی بود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان تصریح کرد : در هفته تربیت بدنی و ورزش کلاس های آموزشی ضمن خدمت ، کلاس های داوری و مربیگری و کارگاه های آموزشی ویژه معلمان تربیت بدنی به منظور آشنایی آنان با علم روز برگزار شد.

وی به توان بالای معلمان درس تربیت بدنی در استان گیلان اشاره و یادآور شد : در سال جاری دو نفر از معلمان تربیت بدنی به نام های پویا صالحی در بازی های آسیایی کاراته حائز مقام جهانی و افشین ساکت در رشته تکواندو نائب قهرمان المپیاد کشورهای اسلامی شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه