خبرنگار نباید دنبال مسائل سیاسی و جناحی باشد/واسطه اغراض شخصی نباشید

جواد نجارتمیزکار با بیان اینکه قلم خبرنگار نباید انتقاد دهنده نقد مغرضانه باشد افزود:خبرنگار نباید واسطه اغراض شخصی آدمها و گروه های مختلف باشد.

خبرنگار نباید دنبال مسائل سیاسی و جناحی باشد/واسطه اغراض شخصی نباشید

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از لاهیجان، جوادتمیزکار معاونت دانشگاه آزاد در امور سما لاهیجان با اشاره به اهمیت نقد در جامعه و ارتباط آن با رسانه و خبرنگار با بیان اینکه اگر نقد در زندگی و اجتماع نباشد ،جامعه دچار سکون می شود افزود: البته باید کمک کنیم که این نقد منصفانه باشد و رسانه ها نیز در فرهنگ سازی نوع نقد موثرند تا نقدها مغرضانه توسط قلم های خبرنگاران انتقال نیابد.

وی افزود: خبرنگار نباید واسطه اغراض شخصی آدم ها و گروه های مختلف باشد.

تمیزکار با بیان اینکه خبرنگاران وظیفه دارند با صداقت کامل در اختیار مردم باشند و هدفشان نیز شفاف سازی در امور مختلف باشد افزود: البته با رعایت خط قرمز هایی که مقام معظم رهبری در نظر گرفته اند.

وی با بیان اینکه بی طرفی شما خبرنگاران در مسائل سیاسی باید مشهود باشد تا مردم اعتماد بیشتری به شما داشته باشند افزود:به هر سمت و سوی سیاسی که بروید ضرر می کنید و مردم از شما فاصله می گیرند.

تمیزکار با بیان اینکه خبرنگار باید بی طرف باشد و اصلا دنبال مسائل سیاسی نباشد افزود: خبرنگار نباید دنبال مسائل سیاسی و جناحی برود،ضمن اینکه همه مسائل سیاسی را باید روشنگری کند.

وی با بیان اینکه بحث خبر و اطلاع رسانی همانند کار فرهنگی است که به چشم نمی آمد با اشاره به اینکه بیشترین تلاش را خبرنگاران برای کشور انجام می دهند افزود: با این وجودتنها یک روز از خبرنگاران تقدیر می شود و پس از آن بحث با همدیگر برای رپرتاژها شروع می شود.

تمیزکار با بیان اینکه کارت هدیه در تجلیل از خبرنگاران دردی از دردهای شما دوا نمی کند افزود: متولیان حمایت از خبرنگاری باید به فکر بیمه،حقوق و پشتیبانی مالی شما باشند.

وی در ادامه با اشاره به مجموعه آموزشی سما با بیان اینکه در این مجموعه فعالیت های خوبی در حال انجام است افزود: تفاوت دانشگاه سما با دیگر دانشگاه ها در اهمیت به مهارت محوری است.

تمیزکار افزود: از طرف دیگر ادعا داریم که مدارس سما غیرانتفایی نیست و عام المنفعه است و سودش به جیب شهر بر می گردد.

وی با بیان اینکه همکاران در بحث آموزش با صداقت کامل و به شکل درست مسائل آموزشی را پیش می برند افزود:سعی کردیم از تبلیغات غیرواقع و بزرگ کردن برخی از آدم ها بخاطر اینکه جذب مشتری کنیم جلوگیری کنیم.

تمیزکار با باین اینکه خانواده ها مجموعه سما را پذیرفته اند و این حرفی است که خودشان بیان می کنند افزود:شاید شهریه های مدارس غیرانتفایی به جیب خودشان می رود و البته حقشان است ولی سیاست سما، نفع و سود رسانی فرهنگی به مردم شهر است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه