پنگاپشتی ها همچنان شب های خود را با فانوس بگذرانند

روستای پنگاپشت شاندرمن از جمله روستاهای بالای ۲۰ خانوار است که به دلیل مسائل منابع طبیعی همچنان از نعمت روشنایی بی بهره است.

پنگاپشتی ها همچنان شب های خود را با فانوس بگذرانند

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از ماسال نیوز، بر اساس سرشماری سال ۱۳۸۵ روستای پنگاپشت دارای ۶۴ خانوار بوده و در مجموع ۲۵۷ نفر جمعیت دارد. با وجود این پنگاپشتی‌ها، همچنان برای روشنی خانه هایشان از فانوس استفاده می کنند.

دولت دهم در تاریخ بیست و یکم اسفندماه ۱۳۸۸ جشن ملی پایان برق‌رسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور را با پیام تلویزیونی رئیس جمهور و با حضور وزیر نیرو، مشاور رییس جمهور و رییس دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری در روستای کوه دازان بخش تخت بندرعباس برگزار کرده بود
دهیار سابق پنگاپشت در این مورد می گوید: بودجه لازم برای برق رسانی به پنگاپشت در سفر دوم ریاست جمهوری تصویب شده بود ولی متأسفانه این طرح اجرا نشده است. این موضوع مورد تأیید رئیس سابق اداره برق شهرستان نیز قرار گرفت. وی در این زمینه گفت در سال ۱۳۸۸ مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای برق رسانی به این روستا اختصاص داده شده است.
اما وی عدم برق رسانی به این روستا را بحث منابع طبیعی عنوان و گفته بود برای برق رسانی به این روستا باید مشکل مجوز از طرف منابع طبیعی حل شود. در این زمینه اداره منابع طبیعی می گوید روستا در داخل عرصه منابع طبیعی قرار گرفته و به همین دلیل اجرا پروژه به تأخیر افتاده است
به گفته یک کارشناس شرکت برق گیلان یکی از شرایط اجرای پروژه برق رسانی به روستاها، کد دار بودن روستا و داشتن مستثنیات می باشد که این روستا این شرایط را دارد.

پنگاپشت در حالی از نعمت برق بی بهره است که نامجو وزیر نیروی دولت دهم در تاریخ یازدهم اسفند ۱۳۸۹ قول داده بود که تمام روستاهای بالای ده خانوار تا پایان دولت دهم برق دار شوند

۲۰ اسفند ماه ۹۱ رییس اسبق منابع طبیعی ماسال در گفتگو با پایگاه خبری ماسال نیوز گفته بود: این روستا و روستای تالشی شاندرمن فاقد برق هستند و برای حل این مسئله بازدیدی از این روستاها در هفته گذشته به همراه دهیار روستا انجام دادیم و به این نتیجه رسیدیم که برق رسانی به این روستا آسیبی به منابع طبیعی نمی زند و هم اکنون پیش نویس موافقت منابع طبیعی شهرستان برای اداره کل آماده شده است و بزودی ارسال خواهد شد.

با وجود این، جلسه ستاد بزرگداشت هفته دولت امسال، باز هم برای پنگاپشتی ها ناراحت کننده بود. در این جلسه رییس اداره برق ماسال گفت: برق پنگاپشت به هفته دولت نمی رسد و ما همچنان برای برق رسانی به این روستا مشکل منابع طبیعی داریم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه