نمایندگان ملت ایران! حتی اگر یکی از خطوط قرمز نظام با «برجام» تطابق نداشت آن را تایید نکنید

۲۲۳ تشکل دانشگاهی دانشگاه‌های شرق کشور در نامه‌ای به نمایندگان مجلس تاکید کردند: درخواست ما این است که دقت را فدای زمان نکنید و این نکته را در بررسی‌های خود مد نظر داشته باشید که حتی چنانچه یکی از خطوط قرمز هم با متن برجام تطابق نداشت، آن را تایید نکنید.

نمایندگان ملت ایران! حتی اگر یکی از خطوط قرمز نظام با «برجام» تطابق نداشت آن را تایید نکنید

 به گزارش ۸دی نیوز به نقل از «خبرگزاری دانشجو» از مشهد، در نامه ۲۲۳ تشکل دانشگاهی دانشگاه‌های شرق کشور خطاب به نمایندگان مجلس آمده است:

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم
ایران اسلامی امروز پس از گذران ۳۶ سال از عمر خویش و با پشت سرنهادن بحران های متعددی از قبیل جنگ، گروهک های تروریستی، تحریم، تهدید و براندازی که ابزار دشمنان قسم خورده جهت ایجاد مانع و اختلال در مسیر پیشرفت و همچنین وادار کردن مسئولان به  اشتباه محاسباتی در تصمیم گیری، به نقطه و زمانی رسیده است که باید بتواند با حفظ اصول و آرمان ها و همچنین تامین منافع و مصالح ملی در سطح بین المللی، نمایش اقتدار آمیزی برخلاف آنچه که بیگانگان در رسانه هایشان از ایران منتشر می کنند، نشان دهد.
با نا کارآمد بودن حربه‌هایی نظیر جنگ، ترور و فنون متعدد ، سردمداران آمریکا  از سال ۹۰ تحریم‌های اقتصادی را شدیدتر کردند تا جایی که دیگر این روند تحریم اقتصادی جای خود را به جنگ اقتصادی داده بود . سیاستمداران آمریکا براساس همان تئوری ایجاد شکاف بین ملت و حاکمیت، تشدید فشار اقتصادی را با تحریم نفتی و بانک مرکزی کلید زدند، چرا که فهمیده بودند تنها راه اضمحلال جمهوری اسلامی نارضایتی مردم از حکومت می باشد، که البته دشمنان ملت از غیرت ایرانی و مقاومت و ایستادگی پای آرمان هایشان غفلت داشتند.
شرایط حساس منطقه و جهان به گونه ای در حال رقم خوردن هست که در واقع عنوان پیچ تاریخی مصداق همین وضعیت امروزی کشور است. وضعیتی که در منطقه آمریکا و متحدانش ناامید از گروه های دست پرورده ای نظیر داعش و همچنین نا امید از ایجاد اختلاف شدید میان اهل سنت و تشیع شده اند. آخرین تیر خود را که همان تشدید فشار اقتصادی باشد از چله کمان رها کرده که اگر همچنان با مقاومت مردم و تدبیر و عدم اشتباه محاسباتی مسئولان همراه شود ،می توان از این پیچ عبور کرد و این بدان معناست که دیگر چنته استکبار برای فشار و قلدر مابی در برابر ایران خالی خواهد شد.
این روزها متاسفانه عده ای از مسئولان سعی دارند که خودشان را شبیه اطرافیان امام حسن(ع)، و ملت ایران را – که نمونه کوچکی از آن را در تشییع شهدای غواص دیدیم – خسته از مقاومت نشان دهند و در عین ناباوری آن ها را به مردم زمان امام حسن تشبیه کنند! حاشا که یک ایرانی بخواهد در شرایط اضطرار امام خود را تنها بگذارد.
با روی کار آمدن رسمی کابینه دولت  یازدهم اصلی ترین برنامه دولت جهت خروج از وضعیت نامناسب اقتصادی که باید با اتکا به ظرفیت داخلی و اقتصاد مقاومتی صورت می گرفت به سمت بازکردن گره هسته ای کشور در گرو تعامل با چند قدرت اروپایی و آمریکایی – که تجربه تلخی از بدعهدی آن ها در خاطر ملت بود – قرار گرفت و حل این معضل به دکتر ظریف و دکتر صالحی و تیم همراه واگذار شد، که اینک به پشتوانه ۱۰ سال استقامت مردم و پیشرفت های محسوس در عرصه هسته ای با دست پرراهی مذاکرات شدند و توانستند تاحدی از زیاده خواهی های طرف مقابل بکاهند  و حاصل ۲۲ ماه مذاکره در سه متن توافق ژنو و بیانیه لوزان و متن جمع بندی وین به رشته تحریر درآمد.
برخود لازم می دانیم که تشکر و قدردانی ویژه ای از دکتر ظریف و صالحی به واسطه مذاکرات طولانی مدتی که در برابر زیاده خواهی های غرب انجام دادند داشته باشیم، گرچه که معتقدیم نقدهایی به این متون وجود دارد و صد البته خطا، غفلت و خوش بینی هایی رخ داده که البته هیچ وقت آن را مصداق خیانت ندانسته و نمی دانیم.
نمایندگان ملت ایران:
در این دو سال خطوط قرمز اصلی توسط مقام معظم رهبری بارها تبیین شد که در ذیل به برخی از این خطوط قرمز و البته عدم رعایت برخی از این خطوط اشاره خواهیم کرد .
۱-  لغو فوری تمامی تحریم ها  مالی و بانکی و اقتصادی در روز امضای توافق و عدم منوط کردن لغو تحریم ها با تایید گزارش آژانس و همچنین تناظر اجراییات لغو تحریم با تعهدات ایران.
مرور کلیات توافق چنین اطمینان مورد مطالبه رهبری را بدست نمی دهد. ظاهراً تعهدات ایران سنگین تر و اجرائی و عملی و سخت افزاری است، ولی تعهدات طرف مقابل با توجه به تنوع طرفها مبهم است. امکان بازگشت ایران به حالت اول یا غیر ممکن است یا هزینه بر و زمان بر، در صورتیکه امکان بازگشت طرف مقابل برای برپائی تحریم در زمان کوتاه انجام پذیر است و عمدتاً نرم افزاری است.
 بر اساس ماده ۵ مقدمه توافق، نتیجه انجام تعهدات درنظرگرفته شده برای ایران در برجام، باعث تعلیق یا لغو تحریم‌هاست و نه حصول به این توافق. به عبارت بهتر تعلیق تحریم‌ها منوط به انجام  تعهدات ایران است. بر اساس ماده ۱۰ مقدمه برجام، قضاوت موفقیت اجرای برجام با آژانس و درنهایت شورای حکامی است که کشورهای غربی در آن اکثریت داشته و جمهوری اسلامی عضو آن نیست. شروع تعلیق تحریم‌ها منوط به گزارش آژانس درباره ابعاد نظامی احتمالی (PMD) ایران نهایتاً تا ۲۳ آذر ۱۳۹۴ می‌باشد که  پس از گزارش آژانس، غرب برخی تحریم‌ها را تعلیق خواهد کرد. (ماده ۱۹)
بر اساس مواد ۱۹، ۲۰ و ۲۱ متن جمع بندی، ایالات‌ متحده اجرای تحریم‌ها را متوقف خواهد ساخت و اصل قوانین تحریمی همچنان پابرجا خواهد بود. به نظر می رسد در این تعهدات، تضمین سازمان انرژی اتمی و دولت غیر شفاف است و احتمال شانه خالی کردن در حین اجرای تعهدات فوق العاده بالاست.
۲-  یکی دیگر از خطوط قرمز هسته ای بحث ادامه یافتن تحقیق و توسعه و همچنین عدم بازرسی های فرا پروتکلی است، هست که باز هم متاسفانه در متن فعلی رعایت کردن خط قرمزش محل تردید و ابهام است.
در متن توافق وین تغییر محسوسی نسبت به لوزان از این بابت مشاهده نمی‌شود. ظاهراً تحقیق و توسعه محدود به سانتریفیوژهای IR۸,IR۶, IR۵, IR۴ شده است. در صورتیکه تحقیق و توسعه نباید محدود به نوع باشد. باید دانشمندان ایران مجاز به نوآوری و ساخت باشند و قادر به آزمایش در حد نیمه صنعتی باشند. اصولاً به نظر می رسد در متن جمع بندی مفهوم تحقیق و توسعه حداقلی و در حد تحقیق بدون توسعه ، محدود شده است و از نظر کمیت هم محدودیت دراز مدت فراهم شده است. بر اساس ماده ۱ متن ، انبار کردن تمام تجهیزات مربوط به غنی‌سازی شامل پمپ‌ها، لوله‌ها و غیره بر اساس توافق، درحالی‌که خود سانتریفیوژها انبارشده است، محدودیتی غیرمعمول است.
ماده ۳ بیان می کند، اقدامات تحقیق توسعه کشور نباید باعث انباشت اورانیوم شود. این محدودیت ۱۰ساله است. به عبارت بهتر خروجی تحقیق و توسعه کشور باید مجدداً رقیق یا صادر ‌شده و در حد ۳۰۰ کیلوگرم مجاز قرار گیرد.
باید به این نکته نیز توجه داشت که چرخیدن صرف سانتریفیوژ با توجه به عبور علمی و عملی کشور از  این مرحله و دستیابی به فناوری آن، هیچ فایده‌ای ندارد و تنها تزریق مواد هسته‌ای برای تست سانتریفیوژها، در این مرحله ارزشمند است؛ که متأسفانه این امر در سایت‌های غیر از نطنز، ممنوع شده است. براساس این ماده ایران متعهد می شود تنها فقط بر روی غنی سازی از طریق سانتریفیوژ متمرکز شود و دیگر مثلا غنی سازی لیزری صورت نمی گیرد .
بر اساس ماده ۴، از این‌ پس تا هشت سال هیچ سانتریفیوژی در کشور ساخته و نصب نمی‌شود، جز برای جایگزینی سانتیریفیوژهای از کار افتاده و این بدان معناست که هم اکنون نمی توانیم از نسل شش یا هشت استفاده کنیم و در نیمه سال هشتم که قطعا نسل های پیشرفته تری از سانتریفیوژها می آید می توانیم با تعداد ۳۰ سانتریفیوژ نسل ۸ آزمایشاتی را انجام دهیم  که استفاده از   IR8 بعد از هشت سال شبیه آن لباسی است که ما در کمدی گذاشتیم و در موقعی از آن استفاده می کنیم که دیگر مورد قبول جامعه نیست. به نظر می رسد که تحقیق و توسعه در این مدت انجام نمی گیرد و تنها ماکتی از آن باقی خواهد ماند.
۳-  خط قرمز بعدی موضوع عدم قبول محدودیت های بلند مدت بود که باز هم در این توافق از آن عبور شده است.
با مرور متن جمع بندی وین، هر خواننده ای به وضوح و راحتی محدودیت های ۵، ۸، ۱۰، ۱۵، ۲۰ و ۲۵ ساله را ملاحظه می کند و این درحالی است که آمریکائی های غدار هم روی ان فراوان مانور می دهند. لذا  هر خواننده به سرعت نتیجه می گیرد که این خط قرمز رعایت نشده و ایراد اصلی رهبری رفع نشده است . بدیهی است کلی گویی قابل اقناع و پذیرش نیست.
۴-  یکی دیگر از خطوط قرمز رهبری این است که فقط باید موضوع هسته ای مورد بحث قرار گیرد، حال آنکه می بینیم سایر موضوعات از جمله مسایل نظامی و موشکی و صادرات تسلیحات نیز در توافقات آمده است؛ که قابل قبول نیست.
نکته قابل ذکر در این رابطه عدم عمل به محدودیت های موشکی است و دیدیم که صراحتا آقای عراقچی گفتند ما می توانیم قطعنامه را در این خصوص نقض کنیم حال سئوال اینجاست اگر چنین چیزی قرار به نقضش بود اصلا چرا باید در متن گنجانده می شد و اساسا چه تفاوتی است این کار با کاغذپاره خواندن قطعنامه ها!
موارد بسیار دیگری در خصوص رد شدن از خطوط قرمز وجود دارد که البته به اهم آن ها اشاره گردید. مطالبه  نخبگان و دانشجویان انقلابی از مجلس این است که اولا نمایندگان مجلس  طبق اصول ۷۷ و۱۲۵ قانون اساسی به وظیفه خود که – انجام هرگونه توافق و انعقاد قرارداد بین المللی باید به تصویب مجلس برسد زیرا بدون مصوبه مجلس هرگونه توافقی فاقد ارزش قانونی خواهد بود – عمل نمایند. گرچه که در اثر یک غفلت آگاهانه متاسفانه این متن ابتدا به جای آنکه در مجلس بررسی شود با تصویب در شورای امنیت به یک قطعنامه لازم الاجرا برای کشور تبدیل شد و این بدان معناست که در صورت عدم اجرای این قطعنامه ، دیگر طرف دعوی نه شش کشور بلکه کل جامعه بین الملل خواهد بود و لذا عدم اجرای آن هزینه های زیادی را در بر خواهد داشت و این احتمال می رود که دوباره شورای امنیت یک قطعنامه تصویب کند و ایران را ذیل ماده ۴۲ فصل هفت منشور سازمان ملل ببرد که آن موقع حمله نظامی امری قانونی تلقی خواهد شد.
دومین درخواست از نمایندگان مجلس این است که دقت را فدای زمان نکنند و به هیچ عنوان عجله ای در تصمیم گیری در راستای رد و یا تایید متن نداشته باشند و این نکته را در بررسی های خود مد نظر داشته باشند که حتی چنانچه یکی از خطوط قرمز هم با متن برجام تطابق نداشت، آن را تایید نکنند؛ چرا که دشمن از روزنه هایی که کم اهمیت جلوه می دهد نیز رخنه می‌کند.
سومین درخواست این است که نمایندگان با مسأله هسته ای به صورت سیاسی و جناحی برخورد نکنند و تمام هم و غم خود را صرف بررسی و نقد و کارشناسی متن قرار دهند و نکات مثبت و منفی آن را استخراج نمایند.
 آخرین درخواستمان نیز این است که همانگونه که رهبر انقلاب تصریح کردند با توجه به بد عهد بودن دشمن، مجلس راه های بدعهدی طرف مقابل را تا حد امکان ببندد و با تصمیم گیری درست و اسیر اشتباه محاسباتی نشدن در این برهه حساس از انقلاب بتوانند در برابر خدای متعال و ملت شریف ایران سربلند وعزتمند باشند.
والسلام علی من تبع الهدی
بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه فنی شهید منتظری مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه خیام مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه سجاد مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه امام رضا علیه السلام مشهد
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد
بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی خراسان مشهد
بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی عطار مشهد
بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی مطهر مشهد
بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی تابران مشهد
بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی خاوران مشهد
بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی فردوس مشهد
بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی سلمان مشهد
بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی بینالود مشهد
بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی توس مشهد
بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی اقبال لاهوری مشهد
بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی حکمت رضوی مشهد
بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی اسرار مشهد
بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی کاویان مشهد
بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی بهار مشهد
بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی خوارزمی مشهد
بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی شاندیز مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه امام حسین علیه السلام مشهد
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه علمی و کاربردی صنعت آب و برق مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه علمی و کاربردی تصمیم یار توس مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه علمی و کاربردی صنعتی شرق مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه علمی و کاربردی علوم و فنون هوایی مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه علمی و کاربردی تعاون خراسان مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه علمی و کاربردی خدمات و فنون هوایی مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه علمی و کاربردی پارت لاستیک مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه علمی و کاربردی مدیریت بازرگانی مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه علمی و کاربردی صنایع و معادن خراسان مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه علمی و کاربردی صنایع قند ایران مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه علمی و کاربردی انجمن مدیریت ایران مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه علمی و کاربردی شهید رضوی جهاد کشاورزی مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه علمی و کاربردی قوه قضائیه مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه علمی و کاربردی خانه کارگر مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه علمی و کاربردی سازمان زندانها مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه علمی و کاربردی فراز صنعت آریا مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه علمی و کاربردی میراث مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه علمی و کاربردی هتل پردیسان مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه علمی و کاربردی صنعت هوانوردی مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه علمی و کاربردی فرهنگ و هنر یک مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه علمی و کاربردی جهاد دانشگاهی مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه علمی و کاربردی فرهنگ و هنر دو مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه علمی و کاربردی شهرک های صنعتی مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه علمی و کاربردی هواشناسی و علوم جو مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه علمی و کاربردی مالیاتی مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه علمی و کاربردی علمی صنعتی مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه علمی و کاربردی خبرنگاران مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه علمی و کاربردی جهاد کشاورزی مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه علمی و کاربردی شهید سعیدی مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه علمی و کاربردی شهرداریهای مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه علمی و کاربردی مخابرات مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه علمی و کاربردی هلال احمر مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه علمی و کاربردی فنی و حرفه ای مشهد
بسیج دانشجویی دانشکده علوم قرآنی مشهد
بسیج دانشجویی مدرسه عالی شهید مطهری مشهد
بسیج دانشجویی موسسه تربیت مدرس قرآن خواهران مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت معلم شهید بهشتی مشهد
بسیج دانشجویی آموزشکده فنی ثامن الحجج ع مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت معلم شهید خورشیدی مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت معلم شهید بهشتی مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت معلم  ثامن الحجج ع مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت معلم هاشمی نژاد مشهد
بسیج دانشجویی آموزشکده فنی الزهرا س مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت معلم شهید کامیاب مشهد
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بردسکن
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور بردسکن
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور تایباد
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تایباد
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی  تربت جام
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور تربت جام
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم قرآنی (شهید مطهری) تربت جام
بسیج دانشجویی دانشگاه سما (شهید بیت الهی ) تربت جام
بسیج دانشجویی دانشگاه پرستاری تربت جام
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم قرآنی ۲ تربت جام
بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی وحدت (شهیدکاوه) تربت جام
بسیج دانشجویی دانشکده کشاورزی تربت جام
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت حیدریه
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور تربت حیدریه
بسیج دانشجویی دانشگاه علمی و کاربردی تربت حیدریه
بسیج دانشجویی دانشکده علوم پزشکی علم الهدی تربت حیدریه
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور فیض آباد (شهیدکاوه) تربت حیدریه
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور رشتخوار(شهید شوشتری) تربت حیدریه
بسیج دانشجویی آموزشکده فنی سما(آیت ا…طالقانی) تربت حیدریه
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور چناران
بسیج دانشجویی دانشکده حسابداری پیام نور چناران
بسیج دانشجویی دانشگاه علمی و کاربردی چناران
بسیج دانشجویی موسسه آموزش غیرانتفاعی سناباد چناران
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور درگز
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد درگز
بسیج دانشجویی دانشگاه فوریت پزشکی درگز
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور درگز ( شهید المهدی ) درگز
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری
بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت معلم فرهنگیان  سبزوار
بسیج دانشجویی دانشکده فنی سما واحد سبزوار
بسیج دانشجویی دانشگاه علمی و کاربردی سبزوار
بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی بیهق سبزوار
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور داورزن  سبزوار
بسیج دانشجویی دانشکده فنی و مهندسی امام خمینی سبزوار
بسیج دانشجویی دانشکده علوم و پزشکی سبزوار
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور سبزوار
بسیج دانشجویی دانشکده علوم قرآنی سبزوار
بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی ابن یمین سبزوار
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سرخس
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نورسرخس
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور فریمان
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور قوچان
بسیج دانشجویی دانشکده فنی شهید رجایی قوچان
بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی قوچان
بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی حکیم نظامی قوچان
بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی اترک قوچان
بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و مهندسی مرصاد قوچان
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور کاشمر
بسیج دانشجویی دانشگاه علمی و کاربردی کاشمر
بسیج دانشجویی دانشکده پرستاری کاشمر
بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی دولتی کاشمر
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گناباد
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور گناباد
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی واحد پسران گناباد
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی واحد خواهران گناباد
بسیج دانشجویی دانشگاه علمی و کاربردی گناباد
بسیج دانشجویی آموزشکده پسران بهلول گناباد
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور کاخک گناباد
بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی پارس رضوی گناباد
بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی فنی و مهندسی احمدی روشن گناباد
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور فیروزه
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نورنیشابور
بسیج دانشجویی آموزشکده فنی و حرفه ای کشاورزی نیشابور
بسیج دانشجویی دانشکده پرستاری نیشابور
بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان نیشابور
بسیج دانشجویی دانشگاه علمی و کاربردی نیشابور
بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی سبحان نیشابور
بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی ثامن نیشابور
بسیج دانشجویی دانشگاه دولتی نیشابور
بسیج دانشجویی آموزشکده فنی و حرفه ای دختران نیشابور
بسیج دانشجویی آموزشکده فنی و حرفه ای پسران شریعتی نیشابور
بسیج دانشجویی دانشگاه دولتی هنر نیشابور
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجستان
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور بجستان
بسیج دانشجویی دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری بجستان
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور بجستان
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور جوین
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جوین
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نورخواف
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خواف
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نورکلات
بسیج دانشجویی دانشگاه زاهدان
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد زاهدان
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور زاهدان
بسیج دانشجویی دانشگاه هاتف زاهدان
بسیج دانشجویی دانشگاه ملی زابل
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زابل
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد زابل
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم قرانی زابل
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور زابل
جامعه اسلامی دانشجویان زابل
جنبش عدالتخواه زابل
انجمن اسلامی مستقل زابل
بسیج دانشجویی دانشگاه ولایت ایرانشهر
بسیج دانشجویی دانشگاه دریانوردی چابهار
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد ایرانشهر
بسیج دانشجویی دانشگاه پرستاری خاش
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور خاش
بسیج دانشجویی دانشگاه کوثر بجنورد
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی خراسان شمالی
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مرکز بجنورد
بسیج دانشجویی دانشگاه دولتی بجنورد
بسیج دانشجویی دانشکده فنی و حرفه ای پسران دارالفنون بجنورد
بسیج دانشجویی دانشکده فنی و حرفه ای خواهران انقلاب اسلامی بجنورد
بسیج دانشجویی دانشکده علوم قرآنی بجنورد دانشگاه
بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی اشراق بجنورد
بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی حکیمان بجنورد
بسیج دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بجنورد
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شیروان
بسیج دانشجویی مجتمع آموزش عالی شیروان
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شیروان
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی جاجرم
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور جاجرم
بسیج دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی جاجرم
بسیج دانشجویی  دانشکدهٔ فنی جاجرم
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اسفرایین
بسیج دانشجویی مجمع آموزش عالی اسفراین
بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی اسفرایین
بسیج دانشجویی دانشکده علوم پزشکی اسفراین
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اسفرایین
بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند
بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی بیرجند
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد بیرجند
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور بیرجند
بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان پردیس باهنر بیرجند
بسیج دانشجویی دانشگاهفرهنگیان پردیس امام سجاد بیرجند
بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای پسران بیرجند
بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای دختران بیرجند
بسیج دانشجویی دانشگاه علمی و کاربردی بیرجند
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور واحد خوشف
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور واحد درمیان
بسیج دانشجویی دانشگاه بزرگمهرقاین
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قاین
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور قاین
بسیج دانشجویی دانشگاه پرستاری قاین
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور حاجی آباد
بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و مهندسی فردوس
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فردوس
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور فردوس
بسیج دانشجویی دانشگاه پیراپزشکی فردوس
بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان بنت الهدی صدرفردوس
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور نهبندان
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نهبندان
بسیج دانشجویی دانشگاه علمی و کاربردی نهبندان
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور طبس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه