طلب چایکاران واریز شد

علی محرر رئیس سازمان چای کشور گفت: مبلغ مابه‌التفاوت خرید تضمینی برگ سبز چای به حساب چایکاران واریز شد. مقدار ۸۰ هزار و ۳۶۱ میلیون و ۴۵۳ کیلوگرم چای از چایکاران به‌صورت تضمینی خریداری شده است.

طلب چایکاران واریز شد
به گزارش ۸دی نیوز به نقل از لاهیجان ، علی محرر از پایان خرید تضمینی برگ سبز چای از کشاورزان چایکار استانهای شمالی خبر داد و افزود: مبلغ مابه‌التفاوت خرید تضمینی برگ سبز چای به حساب چایکاران واریز شد. علی محرر از تسریع در روند بازپرداخت مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: چین برگ سبز چای به‌صورت رسمی پایان یافت. وی خاطرنشان کرد: مقدار ۸۰ هزار و ۳۶۱ میلیون و ۴۵۳ کیلوگرم چای از چایکاران به‌صورت تضمینی خریداری شده است. رئیس سازمان چای کشور افزود: ۹ هزار و ۶۱۲ میلیون و ۱۲۲ کیلوگرم نیز از برگ سبزهای خریداری‌ شده به‌صورت خرید طرح آزاد بوده است که بهای آن از سوی کارخانجات بصورت نقدی به چایکاران پرداخت شده بود. وی خاطرنشان کرد: در مجموع، ۸۹ میلیون و ۹۷۳ هزار و ۵۷۵ کیلوگرم برگ سبز چای از چایکاران کشور به‌صورت آزاد و تضمینی از ابتدای اردیبهشت‌ماه سال جاری تا ۳۰ مهرماه خریداری شده است. محرر ادامه داد: میزان برگ‌های خریداری شده درجه یک ۴۰ درصد و درجه دو ۶۰ درصد در سال جاری برآورد شده است. وی تصریح کرد: مبلغ خرید تضمینی چای کشاورزان ۶۹۷ میلیارد و ۵۰۱ میلیون و ۶۴۷ هزار ریال است و میزان خرید آزاد نیز هفتاد میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.
رئیس سازمان چای کشور یادآور شد: ۱۵۶ کارخانه از اول اردیبهشت‌ماه تا ۳۰ مهرماه سال جاری باز بوده است. محرر تأکید کرد: میزان چای خشک استحصار‌ شده نیز در این دوره ۲۰ هزار و ۲۴۴ تن است . وی از پرداخت مطالبات مربوط به مابه‌التفاوت قیمت‌های خرید تضمینی به چایکاران خبر داد و اظهار کرد: مابه‌التفاوت قیمت‌های درجه یک ۳۰۰۰ و ۱۵۰۰ ریالی خرید تضمینی که مربوط به برگ سبز درجه یک و دو بود و به مقدار ۱۲۰۰۰ و ۶۵۰۰ ریال افزایش یافته، به چایکاران پرداخت شده است.
محرر همچنین گفت: مبلغ واریز شده به حساب چایکاران که مربوط به مابه‌التفاوت قیمت‌های تضمینی ۱۰ میلیارد تومان است که بصورت کامل به حساب چایکاران واریز شده است. وی در ادامه افزود: کل مطالبات چایکاران در این دوره برداشت ۶۹ میلیارد تومان است که نزدیک به ۳۷ میلیارد تومان آن تاکنون پرداخت شده و ۱۰ میلیارد تومان دیگر نیز در حساب چایکاران در هفته جاری پرداخت شده است و مابقی آن نیز که حدود ۲۴ میلیارد تومان است، به‌زودی پرداخت می‌شود. رئیس سازمان چای کشور خاطرنشان کرد: تاکنون ۴۷ میلیارد تومان به حساب چایکاران واریز شده است.
به گزارش ایسنا، محرر ادامه داد: اگر میزان خریدهای آزاد و مبلغ دریافت‌شده را به کل مطالبات چایکاران اضافه کنیم، چایکاران کشور تاکنون ۵۴ میلیارد تومان از مطالبات خود را دریافت کرده‌اند. وی تصریح کرد: با رایزنی‌های انجام‌ شده توانستیم مطالبات چایکاران را تسریع ببخشیم که در این راستا امید می‌رود به‌زودی شاهد تسویه‌حساب کل مطالبات آنها باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه