اهل بیت عامل وحدت شیعه و سنی است

آیت ا… سید حسن عاملی گفت : شیعه و سنی یک عامل وحدت دارند و آن هم دوستی اهل بیت می باشد.

اهل بیت عامل وحدت شیعه و سنی است

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از مریان خبر،در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) مراسمی با حضور  آیت ا… سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل و امام جمعه اردبیل در نماز خانه حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع ) تالش برگزار گردید .

امام جمعه اردیبل با تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع ) با اشاره به شعر  شاعر اهل سنت منطقه سید نهضت حسینی نژاد ادیب و مورخ و معلم منطقه عشق و علاقه این شاعر به اهل بیت را نمونه عشق و محبت اهل سنت منطقه به ائمه دانست .

عاملی در ادامه با اشاره به نقش ائمه در جامعه ، مهمترین نقش ائمه را  صیانت از جامعه آرمانی نبوی دانست و افزود ضرورت وجود ائمه بعد از پیامبر (ص) این بود که دین را برای مردم تبین و تفسیر کند .

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه امام صادق (ع) ذخیره اراده نبوی می باشد اظهار داشت امامان حرف شخصی ندارند و هر چه می گویند از پیامبر خاتم (ص) بوده است . پیامبر در سیزده سال مکه  نتواست احکام را بگوید و در ۱۰ سال مدنیه ۷۴ جنگ و سریه بود و بعضی احکام موضعیت پیدا نکرده بود تا حکمش گفته شود و امت هم طاقت پذیریش یک دفعه ای همه احکام را نداشت  و این بر عهده امامان به خصوص امام باقر (ع) و امام صادق (ع) بود که احکام تبین و تفسیر کنند.

وی گفت وقتی می گویم امام شریک قران است یعنی امام احکام از قران تفسیر و تبین می کند.

سید حسن عاملی در بخش دیگر سخنان خود فاصله مکتوب کردن احادیث با زمان بعثت را ۱۳۲ سال اعلام کرد  در  سال ۱۳۲ هجری احادیث گردآوری شد .

عاملی در باره ویژگی های علمی امام جعفر صادق (ع) و امام باقر (ع ) بیان داشت ۳۰ هزار شاگرد در محضر این امامان تلمذ کرده و هر ۴ امام مذاهب اهل سنت از شاگردان امام صادق (ع) بوده است .

امام جمعه اردبیل در پایان صحبت های خود عاشورا امام حسین (ع) و صلح امام حسن باعث اقبال مردم به امام صادق (ع) شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه