توسعه پایدار نیازمند علوم دانش بنیان

محمد علی نجفی در نشست با مدیران پارک علم و فناوری استان گفت : توسعه پایدار نیازمند علوم دانش بنیان است و توسعه اقتصادی تنها با علم موفق خواهدبود.

توسعه پایدار نیازمند علوم دانش بنیان

به گزارش ۸دی نیوز، محمد علی نجفی در نشست با مدیران پارک علم و فناوری استان گفت : توسعه پایدار نیازمند علوم دانش بنیان است و توسعه اقتصادی تنها با علم موفق خواهدبود .

وی با بیان اینکه تلاشم در کارها ، جذب منابع مالی و ایجاد اشتغال و افزایش قدرت معیشتی مردم بیشتر در استان است ، افزود : برای مردم گیلان باید گام هایی برداریم که از فرصت ها بیشترین استفاده را کرده و تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم .

استاندار گیلان با اشاره به وجود نخبگان زیاد در گیلان اظهار داشت : در بخش های علمی این استان جز استانهای برترکشور است و باید از وجود این نخبگان در جهت رساندن گیلان به جایگاه شایسته ای بهره ببریم.

وی  با اشاره به تاکید رهبری معظم انقلاب و ریاست جمهور بر اهمیت تولید علم گفت : در بخش کشاورزی علمی و توسعه دولت الکترونیک باید جدی تر وارد شویم تا بتوانیم شاهد پیشرفت هرچه بیشتر استان باشیم .

استاندار گیلان ادامه داد : برای موفقیت در کارها باید از روش های علمی بهره برد و بدون مطالعه و سنجش دقیق وضعیت  کارها به موفقیت نمی رسد.

دکتر نجفی با اشاره به طرح پایلوت کارت ملی هوشمند در گیلان گفت : اجرای این طرح بسیار دارای اهمیت است که باید بطوری جدی پیگیری شود .

رئیس پارک علم و فناوری گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه گیلان دارای ظرفیت های بالقوه ای است که باید برای استفاده حداکثری آن هرچه بیشتر تلاش شود گفت : گیلانیها همواره در مباحث و مسائل علمی و تحقیقاتی در کشور پیشتاز بوده اند .

متقی طلب افزود : برای نخستین بار در کشور سند جامع فناوری اطلاعات در گیلان تدوین شد و هم اکنون فقط چند استان دارای این سند هستند .

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۴۰ واحد فناوری در پارک علم و فناوری گیلان فعالیت می کنند ، اظهار داشت : در شهرستان های رودسر ، آستانه ، انزلی ، آستارا و رودبار و ۲۵ دانشگاه ، کانون ها و مراکز رشد فناوری مستقر است .

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه