طرح سؤال اعضای شورا به معنای استیضاح شهردار رشت نیست

رئیس شورای اسلامی شهر رشت، با بیان اینکه برخی از رسانه ها برای اظهارات اعضاء شورا تحلیل خود را نوشته اند، گفت: طرح سؤال از شهردار رشت به معنای استیضاح شهردار نیست.

طرح سؤال اعضای شورا به معنای استیضاح شهردار رشت نیست

به گزارش ۸دی نیوز، عباس صابر در گفت وگو با خبرنگار «دیارباران» با اشاره به طرح سؤال اعضای شورای شهر رشت از محمد علی ثابت قدم شهردار رشت با بیان اینکه برخی از رسانه ها برای اظهارات اعضاء شورا تحلیل خود را نوشته اند، اظهار کرد: متاسفانه آن چیزی که بازگو می شود را نمی نویسند و حق مطلب ادا نمی شود.

وی طرح سؤال از شهردار رشت را حق شورا دانست و گفت: ابزار بین شورای اسلامی و شهرداری تذکر و سئوال است و در این راستا شهرداری رشت نیز از این قائده مستثناء نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اینکه طرح سؤال از شهردار رشت به معنای استیضاح شهردار نیست، اضافه کرد: روزانه صد ها بار از شهردار در مورد موضوعات مختلف سؤال می کنیم و یک جریان طبیعی محسوب می شود.

صابر با تشریح محتوای طرح سؤال از شهردار رشت، ابراز کرد: اعضاء شورای اسلامی شهر رشت یک سری سؤال را مطرح کرده اند که تذکری در مورد عملکرد شهرداری است و احساس می کنند که در این رابطه شهرداری ضعف هایی داشته است.

وی در ادامه این مطلب تصریح کرد: در این راستا یک سری از طرح ها انجام شده و برخی از آنها اجرایی نشده است که در این رابطه طرح سؤال صورت گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه شهردار هم زمانی برای پاسخگویی به این سؤال دارد، بیان کرد: اگر در مواردی پاسخ ها برای اعضاء شورای شهر قابل قبول نبود، شهردار باید برود و وظیفه خود را بیشتر و بهتر در این حوزه ها که مورد نقد قرار گرفته است، انجام دهد.

صابر در خاتمه با بیان اینکه به خاطر مسائل ایجاد شده در سابقه شهرداری و شورا این تصور ممکن است پیش بیاید که طرح سؤال از شهردار ظاهر و مفهوم خاصی دارد، خاطرنشان کرد: طرح سؤال و تذکر تنها ابزاری است که قانون گذار در اختیار شورا قرار داده است و مثل تمام کار های روزمره شورای اسلامی شهر رشت است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه