استقبال شهروندان رشتی از کمپین “ما شهر را زیر سایه درخت می خواهیم”/ گزارش تصویری

به دنبال قطع شبانه درختان توسط شهرداری رشت جمعی از جوانان شهررشت کمپینی راه اندازی کردند که در شبکه های اجتماعی و همچنین سطح شهر مورد استقبال مردم قرار گرفت. در این کمپین پوستری تهیه شده بود که بین مردم توزیع می شد.

استقبال شهروندان رشتی از کمپین “ما شهر را زیر سایه درخت می خواهیم”/ گزارش تصویری

به گزارش ۸دی نیوز، به دنبال قطع شبانه درختان توسط شهرداری رشت جمعی از جوانان شهررشت کمپینی راه اندازی کردند که در شبکه های اجتماعی و همچنین سطح شهر مورد استقبال مردم قرار گرفت. در این کمپین پوستری تهیه شده بود که بین مردم توزیع می شد.

Untitled-4

خبرنگار ۸ دی نیوز که در جمع این کمپین حضور داشت مصاحبه کوتاهی با تعدادی از مردم انجام داده که در ادامه می خوانید:
رضا که به گفته خودش حدود ۲۰ سال است در خیابانهای شهر مسافرکشی می کند می گوید:۳۰ سال پیش باید برای حل مشکل ترافیک خیابانهای شهر پیش بینی می شد، نه الان که مغازه ها بر یک متری خیابان ساخته شده اند!

KAMPIN (1)

وی می گوید: خیابانهای شهر ظرفیت تعریض ندارد وطرح های دیگری از جمله زوج و فرد کردن خودرو ها، طرح ترافیک و جلوگیری از خودرو های تک سرنشین می توانست مشکل ترافیک را حل کند. حمید که چهره ای آفتاب سوخته دارد و راننده تاکسی است وارد بحث می شود وبا لحنی همراه با مزاح می گوید در این حدیث پیامبر می فرماید نباید شاخه درختی را هم قطع کرد اما شهردار کمر درخت را قطع کرد!

KAMPIN (3)

رضا به مکان کنده شدن درخت روبرو اشاره می کند و می گوید سال گذشته در گرمای تابسان ساعت ها زیر سایه آن درخت می ایستادیم و منتظر مسافر می شدیم اما الان ۵ دقیقه هم نمی شود آنجا ایستاد.

KAMPIN (6)

افشین که جوانی ۲۵ ساله به نظر می رسد از داخل ماشینش یکی از اعضای کمپین را صدا می زند و با کنجکاوی موضوع را جستجو می شود. وقتی ماجرای قطع درختان را می شنود اجازه می دهد پوستر کمپین را به پشت شیشه ماشینش بچسبانند.

KAMPIN (8)

راننده میانسالی که خود را سلیمانی معرفی می کند می گوید من راننده ون هستم و الان ۲ ساعت است که در صف مسافر ایستاده ام تا نوبتم شود.

KAMPIN (2)

وی می گوید در حال حاضر حجم زیاد خودرو ها از تاکسی گرفته تا ون و شخصی اجازه نمی دهد به راحتی کار کنیم و ادامه می دهد خیابانهای رشت گنجایش این تعداد خودرو را ندارد حالا با ورود اتوبوس های تند رو بر تعداد این خودرو ها افزوده می شود.

خانم جوانی که دست فرزندش را گرفته می گوید: نباید شهردار تصور کند هر طرحی که در شهرهای دیگر مثل تهران انجام شده می تواند در شهر رشت هم عملی شود. هر شهری زیرساخت ها و شرایط طبیعی و محیطی خاص خودش را دارد.

KAMPIN (7)

وی که تحصیل کرده به نظر می رسد می گوید: طرحی قابل اجراست که بدون آسیب زدن به محیط طبیعی بتواند توسعه شهر را در پی داشته باشد.

KAMPIN (4)

فرید یکی دیگر از شهروندان رشتی است که دستش را روی شانه ام می گذارد و با صدایی بلند می گوید کنار خانه اش درخت پوسیده ایست که یکبار شاخه اش بر روی ماشینش افتاده و خسارت فراوانی وارد کرده اما هروقت به شهرداری مراجعه کرده مسئولین مربوطه به قدمت درخت اشاره کرده اند و اجازه بریدنش را به وی نداده اند.

KAMPIN (5)

وی با اعتراض نسبت به این موضوع می گوید پس چطور شهرداری شبانه ۳۷ درخت را از ریشه می کند اما به من اجازه نمی دهد درخت پوسیده را که منابع طبیعی و محیط زیست پوسیده بودنش را تایید کرده اند قطع کنم؟ در این هنگام متوجه میشوم جمعیتی ۴۰ تا ۵۰ نفری دور ما جمع شده اند.

یکی از افسران راهنمایی رانندگی که ادامه بحث را موجب ترافیک می داند جمعیت را به پیاده روی خیابان هدایت می کند و کمپین به تریبون آزادی تبدیل می شود تا مردم درد و دلهای خود را مطرح نمایند.
به نظر می رسد اعضای شورای شهر که نمایندگان مستقیم مردم در شهرداری هستند باید صدای اعتراض مردم را به گوش شهردار محترم رشت برسانند و شهردار نیز از این پس برای اجرای چنین پروژه هایی از کارشناسان مربوطه مشورت بگیرد تا توسعه شهر بدون تخریب محیط زیست انجام پذیرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
رسانه ها نقش مهمی در حفظ محیط زیست وهمچنین توسعه استان و شهر دارند. اما متاسفانه اغلب سایت ها، روزنامه ها و صدا وسیمای استان صدای واقعی مردم را منعکس نمی کنند. از سایت وزین 8 دی نیوز بابت انعکاس صدای مردم صمیمانه تشکر می کنم.
محسن
در سفری که به هند داشتم یک درخت وسط یکی از خیابانها بود که موجب ترافیک سنگینی شده بود از یکی ازمردم پرسیدم که چرا این درخت را قطع نمی کنند تا مشکل ترافیک حل بشود گفت چند بار قرار بود شهرداری قطع کند اما مردم با بستن خودشان به این درخت مانع این کار شدند و اجازه ندادند. اونوقت 37 درخت 70 ساله یه شبه توسط شهردار رشت قطع می شود.
رشتی
خوشا به حال صدا وسیمای بی خیال ما!!! به نظر من عامل اصلی توسعه نیافتن استان، صدا و سیمای خنثی و بی تفاوت ماست.
شهروند
وقتی یه جوان بی تجربه و خود رای رای به عنوان شهردار انتخاب میکنیم باید تبعات آن راهم بپذیریم. متاسفانه شورای شهر هم به دلیل متهم نشدن به تعویض مکرر شهردار رشت سکوت کرده است.
شفیع نیا
به نظر بنده مسئولین استان اصلا مقصر نیستند! ما مردم رشت به هیچ وجه مطالبه گر حقوق خود نیستیم، و کلا آدمهای خجالتی ای هستیم ، یه نگاهی به وضعیت بیکاری جوانان، طلاق در بین زوجهای جوان،ناهنجاری های فرهنگی، مشکلات مالی و فقر آزاردهنده ی عده ای از مردم در حاشیه شهر بندازیم متوجه میشویم که توی این شهر داره چی میگذره، نمایندگان مجلس هم که انگار نه انگار وکیل مردم برای دفاع از حقوقشان در مجلس هستند.اصلا در مجلس نمایندگان ما هیچ وقت صحبتی نمیکنند.مقصر ماییم که نسبت به برخی اقدامات اشتباه مسئولین خیلی بی تفاوتیم. مسئله محیط زیست فقط بخشی کوچکی از ضعف مدیریتی مسئولین شهر ما می باشد...
احسان ترابی
وقتی رشت رو با شهر های دیگه کشور مقایسه می کنیم تازه می فهمیم چه اوضاع اسف ناکی داریم. نه یه پارک مناسبی! نه سالن سینمای مدرنی!نه یک تفرج گاه مناسبی نه یک مرکز خرید بزرگی برای خودمان متاسفم
محمد
دم شما گرم ؛ کار خیلی جالبیه، بنظرم سایت های رشتی هم عکس پوستر رو گوشه ی سایتاشون بزارید، این شهردار باید بفهمه که صاحب این شهر مرمش هستن نه شهردار و کارمنداش که هرکاری دلش میخواد انجام میده
م.ن
دوستان بی زحمت یه گزارشی از کوچه ی 11 رشتیان ( البته بین 9 ، 11 یا 13 شک دارم ) تهیه کنید که در زمان دولت احمدی نژاد تا جایی که یادمه همین شهردار بود ( البته مطمئن نیستم ) چند روز قبل از اینکه دولت میخواست بیاد برای سفر استانی، اومدن داخل یه کوچه ی خاکی بلوار زدن و پیاده رو درست کردن و وانمود کردن که کار ساخت خیابانی که میخواست رشتیان رو به خیابان معلم وصل کنه رو شروع کردن تا بتونن بودجشو جذب کنن وبه نوعی اومدن بازرسای دولت رو دور زدن ولی الان چند ساله که اون طرح همین طور دست نخورده مونده و حتی یه خونه ی قدیمی وسط اون خیابون قرار داره و معلومه حالا حالاها هم انجام نمیشه. حالا جواب اون هزینه ای که برای جدول و موزاییکای بلوار و پیاده روی بی مصرف اون کوچه از جیب مردم خرج شده با کی هستش خدا عالمه. یا علی
روشنفکر
قول می دم اگه به همین شکل صادقانه بدور از سیاست بازی مشکل مردم رو مطرح کنید یکی از سایت های محبوب استان خواهید شد. از اطلاع رسانی دقیق و شفاف شما کمال تشکر را دارم
در حاشیه