ناکافی بودن انگیزه در معلمان از چالش‌های آموزش و پرورش است

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به چالش‌هایی که معلمان با آن مواجه هستند، گفت: ناکافی بودن انگیزه، نیاز به مهارت و شایستگی از چالش‌های فرهنگیان است.

ناکافی بودن انگیزه در معلمان از چالش‌های آموزش و پرورش است
به گزارش ۸دی نیوز به نقل از خبرنگاران جوان؛ علی اصغر فانی در سومین روز از اجلاس روسا و مدیران آموزش و پرورش کشور، ضمن خیرمقدم به حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی‌رفسنجانی به دلیل حضور در این نشست گفت: رییس جمهور پیام‌آور اعتدال بود و با مدیریت تدبیر، امید را به مردم ارزانی داشت. من هم ضمن تبریک موفقیت تیم هسته‌ای، اعلام می‌کنم که برکات توافق را مردم خواهند دید.
وی با اشاره به حضور ۷۵۰ نفر از روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق سراسر کشور در اجلاس مذکور بیان کرد: در این سه روز توفیق یافتیم کارگروه‌های مختلفی در موضوعات آموزش وپرورش تشکیل دهیم و همچنین اولویت‌های کاری از جمله سند تحول نظام آموزش و پرورش کشور، نقشه راه این سند و نیز رتبه‌بندی معلمان و زمینه‌سازی و آماده‌سازی بیشتر برای بازگشایی مدارس در مهر ۹۴ را به نتیجه برسانیم.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش در سراسر کشور ۱۰۵ هزار مدرسه دارد، اظهار کرد: یک میلیون نفر فرهنگی در کشور رسالت بزرگ فرهنگسازی و تربیت نیروی انسانی کشور را برعهده دارند و تلاش‌های معلمان و همکاران در سطح کشور مثال‌زدنی است.
فانی با اشاره به چالش‌های آموزش و پرورش گفت: نیروی انسانی عظیم آموزش و پرورش با چالش‌هایی از جمله ناکافی بودن انگیزه معلمان و نیاز به روزرسانی مهارت‌ها و شایستگی‌های آنها مواجه است که امیدواریم در طول برنامه ششم توسعه مورد عنایت دولت، مجلس و بزرگان کشور بیش از پیش قرار گیرد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سخنان هاشمی‌رفسنجانی در اجلاس سال گذشته گفت: لازم است اندیشه‌ورزی در دانش‌آموزان تقویت شود. توسعه پژوهش در آموزش و پرورش و پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی از یک طرف و ترویج فرهنگ مطالعه از طرف دیگر، سیاست‌ها و برنامه‌ها در راستای سخنان بزرگان کشور و آقای هاشمی است که مورد توجه وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.
فانی در پایان از حضور هاشمی‌رفسنجانی تشکر کرد و افزود: حضورتان به ما انگیزه بیشتری می‌دهد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه