دکترین دفاعی ما مبتنی بر بازدارندگی است/مقابل تکفیری‌ها آماده‌ایم

فرمانده نیروی زمینی ارتش، با بیان اینکه دکترین دفاعی جمهوری اسلامی مبتنی بر بازدارندگی است، گفت: قصد گروهک‌های تکفیری تروریستی نزدیکی به مرزهای کشور است، اما نیروهای مسلح آماده هستند.

دکترین دفاعی ما مبتنی بر بازدارندگی است/مقابل تکفیری‌ها آماده‌ایم

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از مهر، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در جمع دانشجویان سیزدهمین دوره رزم مشترک دانشجویان دانشگاه افسری ارتش اظهار داشت: مراتب احترام خود را به شما فرزندان کشور و ذخیره‌های امید و آینده‌سازان ارتش اعلام می کنم و حضور شما را در جمع دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران خیر مقدم عرض می کنم و امیدوارم این حضور شما برای نیروهای مسلح منشا خیر باشد.

وی با بیان اینکه فرصت ها زودگذر هستند و باید قدر آنها را دانست، گفت: تلاش کنید از لحظه لحظه های حضور خود در این مکان برای  کسب دانش و تقویت معنویت و خودسازی استفاده کنید. وقتی که روح متعالی شد، جسم به زحمت می افتد. این ثمره یک روح بزرگ است که انسان در زمستان سرد از بستر گرم بیرون می آورد و به نماز می‌دارد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: این، ثمره یک روح بزرگ است که انسان آرامش و آسایش دیگران را بر خود ترجیح دهد. این ثمره یک روح بزرگ است که انسان برای دفاع از کشور باورها و اعتقادات سینه خود را آماج گلوله های دشمن کند تا مردم آرامش داشته باشند و شما با پوشیدن لباس مقدس سربازی، ثابت کرده اید که روح بزرگی دارید.

امیر پوردستان با اشاره به زندگی سراسر افتخار شهید صیاد شیرازی،   شهید عباس بابایی و و شهید مصطفی چمران گفت: این عزیزان به خودسازی و تهذیب نفس اهمیت ویژه ای می دادند و توانستند خدمات بزرگی را برای کشور عزیزمان انجام دهند و با درس گرفتن از مکتب حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) با استحکام و اقتدار و صلابت ندای هیهات من الذله را سر دهند. من به شما فرزندانم توصیه می کنم کتاب دست نوشته های شهید چمران و کتاب «در کمین گل سرخ» را که درباره شهید صیاد شیرازی است، مطالعه کنید.

با تهدیدات تازه ای روبرو هستیم

وی در ادامه افزود: دکترین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دفاعی و امنیتی و مبتنی بر بازدارندگی است و نیروهاس مسلح بر مبنای این نقشه راه، هدفگذاری و برنامه ریزی کرده و در این مسیر حرکت می کنند. یعنی ما قصد حمله به هیچ کشوری را نداریم؛ در جنگ با صدام هم به کشور ما حمله شد و ما از خود دفاع کردیم. ما با ساختن انواع سلاح و تجهیزات و نیروهای آماده بازدارندگی ایجاد می‌کنیم تا هیچ کس خیال خام تجاوز به کشورمان را در سر نپروراند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش، در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز ما با تهدیدات تازه ای روبرو هستیم و دشمن متوجه شد که قطب قدرت اسلام از وحدت بین شیعه و سنی در جهان در حال شکل‌گیری است، عراق و افغانستان را اشغال کرد ولی هدف اصلی آنها ایران بود که هرگز موفق نشد و بعد از اینکه در عراق و افغانستان زمین‌گیر شد، راهبرد خود را تغییر داد و راهبرد «مذهب علیه مذهب» را برگزید و در همین راستا گروهک های تکفیری تروریستی را راه‌اندازی کرد تا چهره اسلام را تخریب کند.

امیر پوردستان ادامه داد: این گروهک های تروریستی قصدشان نزدیکی به مرزهای کشور است، اما نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران آماده هستند و این اجازه را به هیچ کس نخواهند داد.

وی در پایان گفت: شما خون تازه ای هستید که در رگ های یکان های ارتش جاری می شوید. این لباسی که امروز برتن شما است، دیروز بر تن شهید آبشناسان، شهید صیاد شیرازی و دیگر شهدای عزیزمان بوده است؛ پس ما باید راه آن ها را ادامه دهیم. اگر الان مردم احساس امنیت و آرامش دارند می دانند شما در پادگان ها آماده اید. مسئولین ما هم بعد از خدا و مقام معظم رهبری (حفظه الله) پشتشان به نیروهای مسلح گرم است که در جوامع بین‌المللی با عزت از حقوق ملت ایران دفاع می کنند.

بر اساس این گزارش، امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان در ابتدای ورود به مرکز آموزش درجه داری جواد الائمه(ع)   نمایشگاه فرهنگی اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش شامل غرفه تصاویر و زندگینامه شهدا و غرفه اِلمان(نماگین) کلاس قرآن، نماز، کتاب و شهادت را افتتاح کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه