اشراقی اعمال قانون شود/ رایزنی با وزارت کشور برای احیای خانه احزاب

احزاب ایران که هفته پیش درگیر بودن یا نبودن شعارمرگ بر آمریکا بودند این هفته با اظهارات خواهران اشراقی بیش از پیش برآشفتند.

اشراقی اعمال قانون شود/ رایزنی با وزارت کشور برای احیای خانه احزاب

به گزارش ۸دی نیوز، احزاب ایران که هفته پیش درگیر بودن یا نبودن شعارمرگ بر آمریکا بودند این هفته با اظهارات خواهران اشراقی بیش از پیش برآشفتند. اخبار و رویدادهای این حوزه را در گزارش زیر بخوانید:

سکوت مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام افراطی بود

زهره طبیب‌زاده عضوجبهه پایداری انقلاب اسلامی در واکنش به اظهارات حمید انصاری قائم مقام مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) که منتقدان به سکوت این مؤسسه را افراطی خوانده بود، گفت:‌ امام خمینی(ره) متعلق به یک نهضت جهانی اسلام است و وابسته به یک جریان خاص سیاسی نیست که هرکسی بتواند حریم او را بشکند. چراکه اگر چنین اتفاقی بی‌افتد همه مسلمانان جهان مدعی خواهند شد و در دفاع از مواضع امام خمینی(ره) واکنش نشان می‌دهند.
روابط عمومی‌ها در زمینه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به روز شوند
در پیام هاشمی‌رفسنجانی برای مراسم افتتاح نهمین دوره سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی آمده است؛ روابط عمومی‌ها هم در زمینه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به روز شوند که یکی از راه‌های آن، برگزاری نشست‌های علمی است.
پیام آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی برای مراسم افتتاح نهمین دوره سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی به شرح زیر است:
اگر پیشرفت جوامع بشری را از نخستین دوره‌های زندگی اجتماعی تا امروز، حرکت به سوی کمال بدانیم که چنین است، باید در کنار مجموعه عوامل فردی و جمعی، بر نقش «ارتباطات» تأکید کنیم که اولین اقدام در مسیر رشد و افزایش آگاهی انسان‌هاست.
حتی مهمترین وجه رسالت پیامبران نیز، فراخوانی مردم به بحث، استدلال، اقامه برهان، ارائه اطلاعات علمی و فرهنگی و بالاخره دعوت به گفت‌وگو به جای شیوه‌های ناشی از زور است که رسم جاهلیت و نظام‌های استبدادی است؛ بدین سیاق است که پرستش خدای یکتا و ابلاغ پیام حق، از خلال روش استدلال و گفت‌وگو حاصل می‌شود.
اصلاح‌طلبان از مجلس ششم به دنبال عبور از حاکمیت بودند/اصلاح‌طلبان بدخیم در دولت روحانی نیز جایی ندارند
محمد نبی رودکی فعال سیاسی اصولگرا در واکنش به اظهارات اخیر سعید حجاریان که گفته است «عبور از خاتمی اشتباه بود اما عبور از حاکمیت نه»، اظهار داشت: عبور از حاکمیت از زمان مجلس ششم در دستور کار اصلاح‌طلبان قرار گرفت.
وی اضافه کرد: اصلاح‌طلبان در دور ششم، مجلس را به تحصن کشیدند و بیش از نیمی از استانداران دولت اصلاحات نیز همراه با آنان از مسئولیت خود در نظام اسلامی استعفا دادند.
وی اصلا‌ح‌طلبان را به دو دسته خوش‌خیم و بدخیم تقسیم کرد و تاکید کرد: اصلاح‌طلبان بدخیم از صحنه سیاسی کشور کنار گذاشته شده‌اند و هیچ کس آنها را قبول ندارد.
اظهارات حجاریان ارزش و اهمیتی ندارد/ مردم، پرشور در راهپیمایی ۱۳ آبان شرکت می‌کنند
آیت‌الله حسن ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در واکنش به اظهارات سعید حجاریان که برگزار کنندگان مراسم ۱۳ آبان را افراطی خوانده است،‌ اظهار داشت: ما راه خود را می‌رویم و خط ما کاملاً روشن است چراکه خط ما را قرآن کریم، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری مشخص می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه اصلاً نباید به حرف‌های آقای حجاریان اعتنا کرد، گفت: نیازی نیست که امثال آقای حجاریان برای جامعه راهبری کند؛ ما خودمان رهبر داریم و هرچه مقام عظمای ولایت دستور دهند تابع آن خواهیم بود.
طرفداران اصلاحات آمریکایی اگر بتوانند، حضرت امام را هم تندرو می‌نامند/ هویت انقلابی‌مان با «انگ‌زنی» تغییر نمی‌کند
آیت‌الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری درباره تلاش تندروها برای برچسب زنی به جریان‌های انقلابی اظهار داشت: ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و تسخیر لانه جاسوسی، کشتار و شهادت دانش‌آموزان توسط رژیم ستم‌شاهی و تبعید حضرت امام از سوی رژیم شاه است.
آیت‌الله کعبی با بیان اینکه مجلس در ارتباط با روز استکبارستیزی قانون گذرانده است، گفت: مبارزه با استکبار جز هویت انقلاب اسلامی است که نماد آن نیز شعار مرگ بر آمریکاست.
رایزنی با وزارت کشور برای احیای خانه احزاب/ در مورد اظهارات نعیمه اشراقی صحبتی نشد
حسین کمالی رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در مورد جلسه جبهه متبوعش، اظهار داشت: در جلسه مذکور، آئین‌نامه همکاری و انظباطی جبهه مورد بررسی قرار گرفت.
کمالی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا در جلسه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات درباره اظهارت خانم اشراقی نیز صحبتی شده است گفت:‌ خیر، صحبتی در این باره صورت نگرفته است.
خاطره رفسنجانی «اجتهاد در برابر نص» است/ بزرگان بیت امام از اظهارات گستاخانه برائت جویند
حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حسینیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از خاطره‌ هاشمی رفسنجانی مبنی بر موافقت امام خمینی(ره) با حذف «شعار مرگ بر آمریکا» گفت: با توجه به بیانات صریح و وصیت‌نامه امام راحل اینگونه ادعاها اجتهاد در مقابل نص است.
وی با انتقاد از شیفتگی هاشمی رفسنجانی به آمریکا و علاقه او به مذاکره با آمریکا، متذکر شد: متاسفانه برخی افراد فکر می‌کنند ارتباط با آمریکا کلید حل تمام مشکلات ما خواهد بود در حالیکه این تفکر اشتباه است زیرا چه بسیار کشورهایی که در حال حاضر با آمریکا ارتباط دارند و با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند.
مؤسسه حفظ آثار امام به جای سیاسی کاری از حریم بنیانگذار انقلاب دفاع کند
مهدی فضائلی کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به نقل برخی از خاطرات و مطالب نادرست از سوی برخی از اشخاص و عدم واکنش موسسه حفظ و نشر آثار حضرت امام (ره) به این موارد، گفت: مراقبت از حریم حضرت امام (ره) و ارائه یک تصویر صحیح و درست از سیره زندگی ایشان جزو مهمترین مسائلی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. تمام رفتار‌ها و مطالبی که از ایشان نقل می‌شود همگی تا الان یک درس برای ما بوده است.
این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: شخصیت چند بعدی حضرت امام(ره) و درس‌های بزرگ زندگی ایشان همواره برای مردم ما و حتی کسانی که در بیرون از ایران زندگی می‌کنند یک سرمشق بوده است.
انصاری: موضع خاصی درباره اظهارات اخیر نعیمه اشراقی ندارم
یک عضو دفتر امام‌خمینی(ره) در واکنش به انتشار مطلب توهین‌آمیز نعیمه اشراقی نسبت به امام و خانواده شهدا گفت: موضع خاصی ندارم./ تهران پرس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه