جگرگی بودن بهتر از ضد انقلاب بودن است

برخی رسانه‌های خاص با دستاویز قرار دادن شغل قبلی حاج عیسی وی را جگرگی خطاب کردند و با بی ادبی نسبت به وی شخصیت و خدمات این پیرمرد فرزانه را به امام خمینی (ره) زیر سوال بردند.

جگرگی بودن بهتر از ضد انقلاب بودن است

به گزارش ۸دی نیوز  بعد از اینکه حاج عیسی جعفری خدمتکار امام(ره) در مصاحبه با خبرنگار دانا واقعیت‌هایی را در مورد هاشمی و نقطه نظراتش در اوایل انقلاب بیان کرد بلافاصله برخی رسانه‌های خاص با دستاویز قرار دادن شغل قبلی حاج عیسی وی را جگرگی خطاب کردند و با بی ادبی نسبت به وی شخصیت و خدمات این پیرمرد فرزانه را به امام خمینی (ره) زیر سوال بردند.

بر همین اساس بار دیگر به سراغ حاج عیسی رفتیم تا نظراتش را در رابطه با حجمه ها به وی جویا شویم.

 حاج عیسی در واکنش به اینکه او را “عیسی جگرگی” خطاب کرده‌اند تنها خندید و گفت که عیب ندارد.

وی افزود: من واقعیت‌ها را می‌گویم و آن‌ها هم هر چه دلشان می‌خواهد بگویند، مهم نیست.

خدمتکار امام گفت: البته آن‌ها درست می گویند؛ من جگرگی داشتم و مشکلی با این موضوع ندارم.

وی تاکید کرد: جگرگی بودن که ننگ و عار نیست؛ جگرگی بودن بهتر از ضد انقلاب بودن است.

سایت بهار نیوز نوشته بود کهچندی پیش یکی از کاربران شبکه اجتماعی فیس بوک در مطلب طنزآمیزی با اشاره به اینکه یاران، خانواده و نزدیکان امام که در جریان مسایل کشور بوده‌اند، اعتبار خاطرات آقای هاشمی را تایید می‌کنند و تلاش برادران برای خدشه در این خاطرات بی‌نتیجه مانده است، به رسانه وابسته به یک نهاد نظامی توصیه کرده بود برای زیرسوال بردن خاطرات آقای هاشمی، به حاج عیسی (جگرکی) آبدارچی امام متوسل شوید.ظاهرا برادران این شوخی را جدی فرض کرده‌اند و با پیدا کردن حاج عیسی آبدارچی امام که قبل از این کار، جگرکی داشته و فردی عامی و دور از مسایل سیاسی است از وی مصاحبه‌ای علیه آقای هاشمی گرفته‌اند.

البته سایت بهار به این موضوع اشاره نکرد که اگر ملاک نزدیکی به امام است قطعا حاج عیسی از هر فرد دیگری به امام نزدیک‌تر بود و البته ظاهرا حاج عیسی واقعیتی را بیان کرده که خیلی به کام دوستان شیرین نبوده.

بهار در ادامه گفته جالب اینجاست که این برادران در حالی در دقت سخنرانی‌های هاشمی به دلیل سن بالای او تشکیک می‌کنند که حاج عیسی نه تنها از هاشمی بلکه از آیت الله جنتی نیز چند سال بزرگ‌تر است.

البته این ادعای دروغ سایت بهار در حالی مطرح می شود که حاج عیسی متولد سال ۱۳۰۶ و آیت‌الله جنتی متولد سال ۱۳۰۵ است. 

بهار ادامه داده: مشخص نیست چگونه نظرات و تفسیرهای فردی که در جوانی نیز در مسایل سیاسی سررشته‌ای نداشته، در اوج کهولت اعتبار دارد.

حاج عیسی همچنین در این رابطه به خبرنگار دانا گفت که من به سیاست کاری ندارم و واقعیتی که اتفاق افتاده را گفتم.

نکته دیگر آنکه مهم‌ترین فراز سخن حاج عیسی، خارج بودن هاشمی از مسیر جمهوری اسلامی در ابتدای انقلاب است و وی مدعی شده امام برای آنکه آقای هاشمی را مهار کنند، وی را از دروازه دولت به جماران آورده‌اند، در حالیکه هاشمی قبل و ابتدای انقلاب در دزاشیب سکونت داشته و پس از ترور او توسط گروهک فرقان که با واکنش تاریخی امام خمینی با تعبیر «هاشمی زنده است تا نهضت زنده است» روبرو گردید، منزل او با دستور امام به خانه‌ای در مجاورت منزل امام منتقل گردید.

حاج عیسی در واکنش به این ادعای بهار گفت که هاشمی از ابتدا در نزدیکی دروازه دولت سکونت داشت و منزلش هم اکنون نیز وجود دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه