دکترا فقط ۷۲ رشته شد/ اعلام مواد امتحانی؛ هفته آینده

رئیس سازمان سنجش گفت: رشته های امتحانی دکتری از ۲۵۲ رشته به حدود ۷۲ مجموعه رشته امتحانی کاهش پیدا کرده است.

دکترا فقط ۷۲ رشته شد/ اعلام مواد امتحانی؛ هفته آینده

به گزارش ۸دی نیوز، خدایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، درباره پذیرش دانشجو در رشته‌های با تعهد خدمت گفت: رشته‌های پزشکی از جمله رشته‌هایی هستند که در کنکور سراسری سال ۹۴ دارای تعهد خدمت می‌باشند و پذیرفته شدگان در این رشته‌ها باید تعهد خدمت خود را در محل تحصیل انجام دهند. این قانون مجلس است و قابل خرید و جابه جایی نیست.

رئیس سازمان سنجش در ادامه تصریح کرد: اگر خانمی در حین تحصیل ازدواج کند شوهرش هم باید در همان شهر محل تحصیل همسر خود ساکن شود البته باید وزارت بهداشت در این خصوص مدیریت لازم را داشته باشد ولی آنچه گفته شد عین قانون است.

وی تصریح کرد: مسئول انتقال دانشجویان وزارت بهداشت است اما آنچه که گفته شده در قانون این است که این تعهد خدمت غیرقابل خرید و غیرقابل انتقال است و معمولا قانون موخر اهمیت بالاتری دارد.

خدایی درباره آزمون دکتری ورودی ۹۵-۹۶ گفت: آزمون دکتری ورودی ۹۵-۹۶ تقریبا از ۲۵۲ رشته به حدود ۷۲ مجموعه رشته امتحانی کاهش پیدا کرده و دروس امتحانی نهایی شده است.

وی در ادامه بیان داشت: در خصوص شیوه نامه اجرایی در حال کار کردن هستیم که به دانشگاه‌ها همراه با مقاطع امتحانی اعلام عمومی کنیم و احتمالا تا پانزدهم مرداد مواد امتحانی رشته‌های امتحانی را اعلام خواهیم کرد.

رئیس سازمان سنجش در پایان خاطر نشان کرد: آزمون دکتری براساس مصوبات مجلس دو بار در سال برگزار می‌شود و هر امتحان دو سال اعتبار دارد و داوطلب می‌تواند از نتیجه آزمون جهت پذیرش در دانشگاه‌ها استفاده کند سهمیه استعدادهای درخشان نیز همان بیست درصد باقی مانده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه