ایران در غنی‌سازی اورانیوم کوتاه نخواهد آمد/شاخ گاو را باید شکست/ایران امروز قوی‌تر از هر زمان و آمریکا ضعیف‌تر از همیشه است

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی خطیب موقت نمازجمعه تهران در سخنانی در خطبه دوم ضمن توصیه همگان به رعایت تقوا و پرهیز از گناهان، اظهار داشت: اعتمادسازی؛ ما این حرف را دور از حقیقت می‌دانیم، ایران از ابتدا حرکتش، انقلابش، جهادش، انتخاباتش، امامش، امتش، آیینه شفاف و آب زلال بوده و ابهامی در حرکت ما نبوده است.

ایران در غنی‌سازی اورانیوم کوتاه نخواهد آمد/شاخ گاو را باید شکست/ایران امروز قوی‌تر از هر زمان و آمریکا ضعیف‌تر از همیشه است

خطیب موقت نمازجمعه تهران با تأکید بر اینکه ایران در غنی‌سازی اورانیوم کوتاه نیامده و نخواهد آمد، گفت: شاخ‌هایی را که گاوها برای خودشان درست کردند، باید شکست تا امت‌ها با آرامش زندگی کنند.
seddighi

به گزارش ۸دی نیوز، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی خطیب موقت نمازجمعه تهران در سخنانی در خطبه دوم ضمن توصیه همگان به رعایت تقوا و پرهیز از گناهان، اظهار داشت: اعتمادسازی؛ ما این حرف را دور از حقیقت می‌دانیم، ایران از ابتدا حرکتش، انقلابش، جهادش، انتخاباتش، امامش، امتش، آیینه شفاف و آب زلال بوده و ابهامی در حرکت ما نبوده است.

وی افزود: ما تاکنون کسی را فریب نداده‌ایم، انقلاب ما، انقلاب افشای فریب‌ها و مقابله با دغل‌ها بود ولی چه اعتمادی؟ هیچ امری که مخل به اعتماد جهان باشد، تاکنون از سوی ایران رخ نداده است. اعتمادی بالاتر از فتوای رهبر امت وجود ندارد.

خطیب موقت نماز‌جمعه تهران اضافه‌کرد: وقتی اسلام استفاده از سلاح اتمی را حرام کرده است و رهبر معظم انقلاب و مقتدر امت اسلامی به صراحت این امر را نه تنها حرام می‌دانند بلکه اگر قدرت داشته باشیم، دیگران را هم خلع سلاح می‌کنیم و این شاخ‌هایی را که گاوها برای خودشان درست کردند، باید شکست تا امت‌ها با آرامش زندگی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضوع ادامه غنی‌سازی در ایران گفت: غنی‌سازی اورانیوم حق مسلم ماست، استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای برای رفع نیازهای پزشکی و زندگی مردم حق همه امت‌ها و ملت ما است و استفاده از سلاح اتمی برای همه ممنوع است و ما هم در این مساله کوتاه نیامدیم و نخواهیم آمد و استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را حق مسلم خودمان می‌دانیم.

خطیب موقت نمازجمعه تهران در ادامه سخنانش با اشاره به نظارت کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر تأسیسات هسته‌ای کشورمان، تأکید کرد: هم‌اکنون هم دوربین‌های آژانس در مراکز هسته‌ای کشورمان فعال است و تمام رفت و آمدها نیز تحت کنترل است و اگر در صحبت‌ها و مذاکرات گفته می‌شود آنان سرزده نظارت کنند، این مطلب جدیدی نیست و نشان‌دهنده قدرت جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه ما از چیزی واهمه نداریم، افزود: ما با اتکاء به قدرت لایزال الهی، ایمان سرشار مردم، سابقه درخشان سلحشوری و حماسه‌آفرینی‌های این ملت و جوانان، از چیزی ابایی نداریم؛ ما اطمینان داریم که اقدام غیرقانونی انجام نمی‌دهیم و از نظارت و بازرسی هیچ وقت نگرانی نداشتیم و هیچ وقت ممانعت به وجود نیاوردیم و نمی‌آوریم.

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه ما امتی قدرتمند و دارای تجربه جنگ و تجربه پیروزی در برابر استکبار جهانی هستیم، تصریح کرد: امروز «قدرت» ما هستیم و آنان بر ملت‌هایشان متکی نیستند، قدرت به سلاح نیست بلکه قدرت به ایمان، اراده، اتحاد، حکیم بودن و فرزانه بودن فرماندهی و رهبری جامعه است و ما همه این ویژگی‌ها را داریم ولی رقبای ما از این موضوعات بی‌بهره هستند.

وی با اشاره به موضوع تحریم‌های ظالمانه غرب علیه جمهوری اسلامی ایران، متذکر شد: مساله بعدی موضوع لغو کامل همه تحریم‌هاست، این تحریم‌ها مبنای انسانی، عرفی، قانونی، شرعی و عاطفی ندارد، تحریم‌ها کاملاً ظالمانه، یک طرفه و بی‌مبناست و اگر غربی‌ها به دنبال اعتمادسازی هستند، باید تحریم‌های بی‌توجیه و بدون عذر را لغو کنند، اگر این اقدامات را انجام دادند، آن زمان نوبت یک هماهنگی جهانی است که در مراحل بعدی باید مطرح شود.

خطیب موقت نمازجمعه تهران همچنین تأکید کرد: اگر مذاکره‌ای مطرح شد، از موضع انفعال و ضعف نبوده، ضعف متعلق به آنهاست و امروز ایران از هر زمان دیگری قوی‌تر است و آمریکا امروز در دوره آمریکا بودنش از هر زمانی ضعیف‌تر است.

حجت السلام صدیقی با اظهار تاسف درباره فجایع عراق اظهارداشت: در تمام این مدتی که یک دولت قانونی با اتکا به آرای مردم خود روی کار آمده، این انفجارها همچنان ادامه دارد.

خطیب موقت تهران در این زمینه با انتقاد از سکوت سازمان‌های بین‌المللی گفت: آنها همیشه از مستکبران حمایت کرده، هیچ‌گاه به داد مظلوم نرسیده‌ و هیچگاه علیه سفاکان بیانیه صادر نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه ادامه این وضع نشان می‌دهد که بخشی از بقایای حزب بعث منفور و برخی از تکفیری‌ها با کمک سرویس‌های اطلاعاتی صهیونیستی و حکام مرتجع منطقه می‌خواهند مردم عراق را خسته کنند، تصریح کرد: آنها می‌دانند که ملت عراق با الگو گرفتن از ملت ایران به مقاومت‌شان ادامه می‌دهند.

صدیقی با اشاره به مقاومت ملت ایران در برابر ترورها و جنگ تاکید کرد: پایان مقاومت، پیروزی است و ملت عراق نیز باید استقامت کنند،‌ اما از طرف دیگر دولت منتخب مردم عراق باید با ابتکارات و روش‌های جدیدی، به جنگ این انفجارها و شرارت‌ها برود تا انشاالله کشور همسایه ما به سامان برسد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه خطبه دوم به پیام مقام معظم رهبری خطاب به حجاج بیت الله الحرام اشاره کرد و افزود: بخشی از این پیام مخصوص حجاج نیست و اینها درسهایی است که همیشه برای جهان اسلام، درس برون رفت از بن‌بست‌ها است.

وی گفت: ایشان با تذکراتی درباره آثار معنوی حج که روح حاجیان را جلا می‌دهد و انسان را الهی می‌کند تذکر دادند که امروز، روز هویت‌یابی ملت ایران است.

صدیقی ادامه داد: تجربه انقلاب اسلامی هم در دنیا پیشرفت بوده و هم از نظر سیاسی، معنوی و فرهنگ مستقل و اخلاق الگو شده است و در عین حال بیداری اسلامی را به دنبال داشت.

امام جمعه موقت تهران، انقلاب اسلامی را آغاز یک جهش و حرکت رو به پیش در بین ملت‌های مسلمان توصیف کرد و گفت: در این شرایط دشمنان انقلاب اسلامی با همه امکانات و ترفندها برای سرکوب کردن حرکت‌های استکبار برانداز، از روش‌های اقتصادی، امنیتی، فرهنگی و تبلیغاتی استفاده کردند تا امت اسلامی را در درون، به خود مشغول کرده و بیداری اسلامی را خنثی و به بن بست برسانند.

وی افزود: در شرایطی که بیداری اسلامی به پیش می‌رود، بر ماست که به دو مسئله کلیدی توجه کنیم؛ نکته اول حفظ وحدت و اتحاد است، از این رو مقام معظم رهبری و سایر مراجع تقلید هر صدایی که به ایجاد اختلاف بین مذاهب مختلف اسلامی بیانجامد، صدای شیطانی، حرام و نامشروع می‌دانند و حتما ریشه آن در جامعه صهیونیستی و دنیای سلطه و استکبار است.

صدیقی با بیان اینکه برخی از آخوندهایی که ملبس به لباس روحانیت هستند، چماق تکفیر را بلند کرده و احساسات جامعه اسلامی را علیه یکدیگر مخدوش می‌کنند، یادآور شد: هدف آنها اجرای ماموریت دنیای استکبار است که اساسی‌ترین مسئله و مصیبت جهان اسلام نیز مسئله اشغال فلسطین است.

خطیب موقت تهران خاطر نشان کرد: آنها می‌خواهند با اختلافات داخلی بین مسلمانان، برای صهیونیست‌ها حصار امنیت ایجاد کنند و این کار از طرف هر گروهی که صورت گیرد، نامشروع و خلاف مصالح امت اسلامی است.

وی در ادامه به لزوم شناخت دشمن و تاکتیک‌های آن اشاره کرد و گفت: امروز باید بدانیم که دشمن اصلی ما استکبار جهانی و صهیونیست‌هایی هستند که به صورت غده سرطانی سرزمین مسلمانان را غضب کرده‌ و به مسجد الاقصی نیز اهانت می‌کنند.

صدیقی با اشاره به ترور دانشمندان اسلامی توسط رژیم صهیونیستی تاکید کرد: تاکتیک‌های چنین دشمنی را باید شناخت که یکی از آنها ایجاد اختلاف، توسعه فساد اخلاقی و همچنین تهدید و تطمیع نخبگان است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه باید با مقابله با این تاکتیک‌ها و در عین حال استقامت در برابر تهدید‌ها این کشتی را سالم به ساحل نجات برسانیم، تصریح کرد: انشاالله بتوانیم این پرچم را با سرافرازی به دست رهبرمان تحویل امام زمان ارواحنا فداه بدهیم.

وی در پایان درگذشت همسر آیت الله حائری شیرازی را تسلیت گفت.

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه اول نمازجمعه تهران نیز در سخنانی همگان را به رعایت تقوای الهی دعوت کرد و با اشاره به عید بزرگ شیعیان، عید غدیرخم، اظهارداشت: غدیر حیات احکام الهی و حقیقت قرآن است، غدیر سنگر حفاظت از ارزش‌هاست، غدیر پرچم، عَلَم، عزت، سرافرازی، حفاظت اصالت و نورانیت دین است.

وی افزود: غدیر استمرار حرکت انبیا، نقشه راه، امید موحدان و یأس دشمنان خداست، غدیر همه ارزش‌ها، مرز و مرزبان است، غدیر چراغ و آفتاب، چشمه جوشان حقیقت، مأموریت خدا و رسالت عظیم پیامبر(ص)، آغاز اسلام و پایان حقیقت تبلیغ نبوی است، غدیر نهادینه کردن رهبری و الگوی انسان‌های خداجوست.

خطیب موقت نمازجمعه امروز تهران در پایان خاطرنشان کرد: اسلام آسمانی، اسلام مدیریت است، اسلام زندگی، جهاد، دفاع، اقتصاد و ریشه‌کن کردن فقر در همه ابعاد است./ تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه