ایران ۱۰ کشتی صیادی چینی را در چابهار توقیف کرد

استاندار استان سیستان و بلوچستان می گوید نیروهای ایرانی ۱۰ فروند کشتی صیادی چینی را در آب های سرزمینی ایران در نزدیکی سواحل چابهار در دریای عمان توقیف کرده اند.

ایران ۱۰ کشتی صیادی چینی را در چابهار توقیف کرد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از جام نیوز، استاندار استان سیستان و بلوچستان گفت: نیروهای ایرانی ۱۰ فروند کشتی صیادی چینی را در آب های سرزمینی ایران در نزدیکی سواحل  چابهار در دریای عمان توقیف کرده اند.

علی اوسط هاشمی گفت: «جوانب و نحوه برخورد ورود غیرقانونی این کشتی های صیادی به آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در حال پیگیری است.»

هاشمی در ادامه گفت سیاست تهران «کنترل صید به روش ترال است و محدوده مجوزها نیز در فاصله طولانی از سواحل به متقاضیان داده شده است.»

ترال روشی از صیادی است که در آن صیادان بوسیله کشیدن تور در آب توسط یک یا چند شناور، به صید می پردازند.

وی تصریح کرد: «جمهوری اسلامی ایران در برخورد با صیادان خارجی نیز این سیاست را اعمال می‌کند.»

خبرگزاری ایرنا نیز به نقل از برخی منابع رسمی گفت این کشتی ها به گفته خدمه آنها در حدود یک هفته در آب های ایران در محدود ۵ مایلی از ساحل در حال صید بوده اند.

گفته می شود دهها خدمه در این ۱۰ فروند کشتی صیادی چینی حضور دارند که بررسی ها برای نحوه برخورد با اقدام غیرقانونی آنها در حال انجام است.

صید ترال در آب های ایران تا محدود ۲۵ مایلی سواحل از سوی صیادان ممنوع است. صیادان برای صید ترال باید موافقت لازم را از سازمان شیلات ایران دریافت کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه