باید افکار جامعه را اصلاح کرد/ ماهواره‌ها، کتب و مقالات غربی موجب آسیب فرهنگی شده است

آیت الله زین العابدین قربانی گفت : فرهنگ عمومی ایران اسلامی از دین اسلام منبعث شده است، لذا باید در همه ابعاد زندگی ما آثار فرهنگ عمومی آشکار باشد.

باید افکار جامعه را اصلاح کرد/ ماهواره‌ها، کتب و مقالات غربی موجب آسیب فرهنگی شده است

به گزارش ۸دی نیوز ، آیت الله زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، قبل از ظهر چهارشنبه ۷ مرداد ۹۴ در همایش استانی شورای فرهنگ عمومی در گیلان، با بیان اینکه در محیط اسلامی کرامت مرد و زن ایجاب می‌کند تا در جایگاهی ویژه قرار داشته باشند گفت: حضور اعضای اتحادیه اروپا با رعایت حجاب اسلامی نشان این امر است.

وی ادامه داد: فرهنگ عمومی بر اساس زمان متفاوت است و فرهنگ عمومی ایران، از اسلام اقتباس شده و لذا در همه ابعاد زندگی ما باید نشانه های آن بارز باشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان گیلان با اشاره به نفوذ ماهواره در جوامع مختلف به ویژه جوامع اسلامی، اظهار کرد: متاسفانه وجود ماهواره‌ها، کتب و مقالات غربی و وجود برخی غرب زده‌ها موجب آسیب فرهنگ عمومی ما شده است.

آیت الله قربانی با اشاره به تغییر سبک پوشش جوانان مطابق با الگوهای ارائه شده در ماهواره تصریح کرد: باید افکار جامعه را اصلاح کرد.

وی با اشاره به تابلوی سردرب مغازه‌ها و شرکت‌ها تصریح کرد: متاسفانه بیشتر این تابلوها رنگ و بوی غربی به خود گرفته است.

نماینده ولی فقیه در گیلان خواستار نظارت بیشتر بر این تابلوها شد و افزود: یک شهر ولایی و تشیع نباید چنین فرهنگ غربی در آن رسوخ کند.

وی با اشاره به رواج اسامی غربی در نامگذاری کودکان اذعان کرد: ثبت احوال باید نظارت بیشتری بر نامگذاری‌ها داشته باشد چراکه اگر این نام های غربی رواج یابد کم کم اسامی مذهبی در جامعه کاهش می‌یابد.

امام جمعه رشت با تاکید بر ضرورت ارتقای افکار عمومی افزود: با خشونت مخالف هستم و باید با لطافت با برخی مشکلات و ناهنجاری‌ها مقابله کرد و در صورت لزوم از جبر با دستور قاضی شرع بهره گرفت.

 

احترام متقابل در جامعه باید تسری یابد

استاندار گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه اهمیت فرهنگ بر همگان روشن است، بیان داشت: در فضای کنونی بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، جامعه نیازمند همدلی و همفکری است و خوشبختانه این مسیر همواره طی می شود.

محمدعلی نجفی با تاکید بر لزوم تسری احترام متقابل در جامعه، اظهار کرد: باید در برخوردهای اجتماعی اصلاحاتی صورت پذیرد و زمینه بگونه ای فراهم شود تا پذیرش و اقناع از روی اجبار و تحمیل صورت نگیرد.

نایب رییس شورای فرهنگ عمومی استان گیلان ادامه داد: تلاش دولت معطوف به پاسخگویی به جامعه است و باید بر ایجاد فضای همدلی تاکید کرد.

همایش استانی شورای فرهنگ عمومی در گیلان با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، اعضای شورای فرهنگ عمومی استان و ائمه جمعه، فرمانداران و دبیران شوراهای فرهنگ عمومی شهرستان های گیلان، پیش از ظهر امروز در بیت نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه