پرداختن به هنر حرفه ای ، مستلزم فراهم آوردن زیرساختهای هنری است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت بیان کرد : پرداختن به هنرحرفه ای مستلزم فراهم آوردن زیرساختها و سخت افزارهای هنری و تعامل اهل هنر با هم است.

پرداختن به هنر حرفه ای ، مستلزم فراهم آوردن زیرساختهای هنری است

به گزارش ۸دی نیوز، محمد حسن پور ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت ، عصر روز دوشنبه ۵ مرداد در بازدید از آموزشگاه های سینمایی پروین ، سیمرغ و آموزشگاه نمایش افرا با اشاره به پیشرو بودن شهر رشت در حوزه های هنری اظهار کرد : این تفاوت و تمایز در سطح کشور مستلزم نگاه حرفه ای تر به همه زمینه های هنری می باشد.

وی با بیان اینکه متولیان رشته های هنری باید هنرمند پرور باشند بیان کرد : وظیفه اصلی مسئولین فرهنگی و هنری این است که اجماعی بین هم صنفان خود ایجاد کنند و با دریافت نقطه نظرها و دیدگاه های کارشناسانه اصحاب هنر ، در اجرای مطلوب این فعالیتها مثمر ثمر باشد.

حسن پور افزود : امروزه نهادهای دولتی به جای تصدی گری کارهای فرهنگی و هنری باید با فراهم آوردن زیرساختها به حمایت قانونی از هنرمندان بپردازند.

وی ضمن تأکید بر لزوم امنیت اجتماعی هنرمندان ، بر رعایت قانون کپی رایت و حفظ اصالت هنرمند و اثر هنری تأکید کرد.

این مسوول در بخش دیگری از سخنان خود گفت : اگر قرار است تحولی در عرصه فرهنگ و هنر محقق شود ، این اتفاق رخ نمی دهد جز آن که اهالی هنر تصدی گری فرهنگ و هنر را رأساً به دوش بگیرند و مسئولیت پذیری خود را اثبات کنند.

حسن پور با بیان اینکه هنر باید به تولید رسیده و به اقتصاد نزدیکتر شود اظهار کرد : اگر ماهیت وجودی هنر در شهر نمایان شود ، مردم به آن احساس نزدیکی کرده و آن را در سبد کالای مصرفی خود قرار خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه فضای تئاتر گیلان رو به بهبودی است از افتتاح سالن نمایش سردار جنگل و تئاتر شهر رشت به عنوان اتفاقی مثبت و تأثیر گذار در این عرصه یاد و خاطر نشان کرد که افتتاح این سالن به بالا بردن ظرفیت تئاتر رشت کمک می کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت با بیان اینکه امروز شهر رشت به ظرفیتی رسیده که ناگزیر از نگاه حرفه ای تر به آن هستیم ابراز امیدواری کرد تا هنرمندان با همیاری متولیان فرهنگی و هنری آغازگر حرکتهای نو هنری از این شهر باشند و با توجه به اشرافی که بر مشکلات دارند در بهبود بخشیدن وضعیت هنری شهر رشت موفق عمل کنند.

تأکید بر ضرورت حمایت های مادی و معنوی از هنرمندان عرصه نمایش و سینما ، قائل شدن تمهیدات و تفاوت هایی میان حرفه ای ها و آماتورها و ضرورت ایجاد اعتماد متقابل میان هنرمندان و مدیران فرهنگی نیز از مسائلی بود که توسط آقایان بهزاد عشقی ، مهرداد محب علیزاده و مهرداد هنرمند از مسئولین آموزشگاه های پروین ، سیمرغ و افرا بیان گردید.

IMG_3717 IMG_3718 IMG_3740 IMG_3781 IMG_3799 IMG_3823 IMG_3832 IMG_3860 IMG_3863

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه