داریوش بهشتی سلب مالکیت شد/ حقوق مادی و معنوی باشگاه از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد شد

باشگاه ملوان بندرانزلی در خصوص اتفاقات اخیر در حوزه مدیریتی این باشگاه بیانیه‌ای را صادر و اعلام کرد از داریوش بهشتی سلب مالکیت این باشگاه شد و از طریق مراجع قضایی پیگیری حق و حقوق باشگاه خواهد بود.

داریوش بهشتی سلب مالکیت شد/ حقوق مادی و معنوی باشگاه از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد شد

به گزارش ۸دی نیوز، اعضای هیات مدیره باشگاه ملوان بندرانزلی با انتشار بیانیه‌ای از داریوش بهشتی که پیش از این ۵۵ درصد از سهام این باشگاه را طی تفاهم نامه‌ای در اختیار گرفته بود، سلب مالکیت کردند.

در بیانیه باشگاه ملوان آمده است: «با سلام و آرزوی پایداری و سلامتی برای فوتبال دوستان به خصوص هواداران فهیم و صبور ملوان بندرانزلی. همان‌گونه که مستحضر هستید باشگاه ملوان با قدمتی حدود نیم قرن، یکی از باشگاه‌های ریشه‌دار فوتبال ایران محسوب می‌شود که همواره سعی کرده است با برنامه‌ریزی مناسب و استفاده ازبضاعت استان گیلان و همچنین در شرایطی کاملا ورزشی و به دور ازحواشی فعالیت‌های خود را دنبال کند.

ملوان با اتکا به هوادارانش، پیشکسوتان و ظرفیت‌های بالقوه‌ای که در زمینه بازیکن‌سازی دارد، همواره بزرگانی را به فوتبال ایران معرفی کرده است که در سطوح مختلف ملی برای فوتبال ایران افتخارآفرینی کرده‌اند، از اولین صعود تیم ملی به جام جهانی با گل یک ملوانی تا افتخار بازوبند کاپیتانی تیم ملی بر بازوان زنده یاد سیروس قایقران. کافی است نگاهی به فهرست سایر تیم‌های لیگ برتری بیندازیم تا حضور پر رنگ استعدادها و ستاره‌های فوتبال گیلان و ملوان را در لیگ برتر حس کنید، بازیکنانی که ملوان با افتخار آنها را پرورش و در اختیار فوتبال ایران قرار داده است.

با لطف و عنایت ویژه‌ای که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (به عنوان موسس باشگاه) به مردم فهیم انزلی داشته، باشگاه ریشه‌دار ملوان به مردم انزلی واگذار و شرایطی فراهم شد که مسئولان شهرستان بندرانزلی درباره وضعیت و شرایط تیم تصمیم گیری کنند. لذا به همین دلیل در شرایط حساسی که تیم در فصل گذشته داشت و برای حفظ آرامش، هیات مدیره تصمیم گرفت، شرایط مدیریتی و حامیان مالی باشگاه را بعد از مطالعاتی که انجام شد و بررسی شرایط متقاضیان، به فردی که صلاحیت اداره تیم را داشته باشد، بسپارند.

در همین رابطه مسئولان تصمیم گرفتند در بین متقاضیان خرید، بخشی از سهام را به داریوش بهشتی منتقل کند. از این رو هیات مدیره باشگاه برای اینکه فرآیند انتقال به درستی انجام شود و مشکلات فصل گذشته گریبان باشگاه را نگیرد، شرایط خاصی را برای هر فردی که متقاضی خرید بود در نظر گرفت که شامل ارائه تضامین بانکی و واریز وجه نقد به حساب باشگاه می‌شد. هیات مدیره باشگاه فرآیندی را در نظر گرفت تا افراد واجد شرایطی که احراز صلاحیت شده باشند با انجام آن می‌توانستند سهام باشگاه را در اختیار بگیرند. تضامینی که البته از نامبرده نیز اخذ و برای پرداخت‌های او نیز برنامه زمان‌بندی دقیقی در نظرگرفته شده بود که متاسفانه این وعده‌ها در فاصله زمانی کمتر از چند روز مانده به آغاز لیگ برتر انجام نشد.

متقاضی جدید در اختیار گرفتن سهام باشگاه انتظار داشتند بدون عملی کردن وعده‌هایش که پرداخت قسمتی از پول به بازیکنان و کادرفنی باشگاه بود، هیات مدیره به او حق امضا داده و وی را به عنوان مالک باشگاه معرفی کند. در واقع متقاضی جدید بنا داشت بدون اینکه مبلغ مورد توافق را به حساب باشگاه واریز کند، مالک باشگاه بزرگ، مردمی و پرهوادار ملوان بندانزلی شود.

لذا هیات مدیره ملوان که متشکل از ۲ نماینده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و ۳ نماینده از مسئولان شهری بندرانزلی می‌شود، به جهت جلوگیری از بروز مشکلاتی که در فصل قبل تیم با آن دست و پنجه نرم می‌کرد و همچنین جلوگیری از ورود حاشیه به تیم، تصمیم به سلب مالکیت سهام باشگاه (تفاهم نامه‌ای که امضا شده بود) از وی گرفت و از این پس نامبرده هیچ‌گونه سمتی در باشگاه ملوان نخواهند داشت.

همچنین هیات مدیره باشگاه ملوان بندرانزلی برای دفاع از حقوق مادی و معنوی باشگاه ملوان را بر خود واجب دانسته و قطعا از طریق مراجع قضایی موضوع را پیگیری خواهند کرد.

باشگاه ملوان تاکید می‌کند تمامی اعضای کادرفنی با باشگاه قرارداد داشته و با قدرت به کار خود ادامه خواهند داد تا تیم بدون کوچک‌ترین حاشیه و جنجالی در لیگ برتر حضور پیدا کرده و به امید خداوند متعال با رتبه و جایگاهی در خور نام ملوان، لیگ را به پایان برساند. جا دارد در این بیانیه از زحمات بی دریغ بازیکنان و کادرفنی تیم به خصوص امیر قلعه نویی تشکر کرده که در این مدت بدون دریافتی به کار خود ادامه داده و به آنها بگوییم بدون کوچک‌ترین دغدغه ای به کار خود ادامه دهند و به لحاظ دریافت مطالبات خود نیز نگران نباشند.

همچنین شایان ذکر است مسئولان باشگاه از طریق مذاکره با حامیان مالی جدید منابع مالی لازم برای حضور قدرتمند ملوان در لیگ برتر را تهیه و تامین خواهند کرد تا قوهای سپید بدون دغدغه در لیگ برتر حضور پیدا کرده و از نام و جایگاه واقعی این تیم دفاع کنند.»

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه