نامزدهای برتر دو‌حزب برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

ترامپ از حمایت ۱۸ درصدی جمهوری خواهان برخوردار است و جپ بوش، فرماندار سابق فلوریدا با حمایت ۱۵ درصدی جمهوری خواهان و اسکات واکر، فرماندار ویسکانسین پشت او هستند.

نامزدهای برتر دو‌حزب برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از جام نیوز، اولین نظرسنجی تلفنی در سطح آمریکا نشان می دهد که اظهارات “دانلد ترامپ” درباره خدمات نظامی سناتور جان مک کین، محبوبیت بیشتری را در میان حامیان حزب جمهوری خواه برای او آورده و او را در صدر رقابت برای نامزدی حزب قرار داده است.

 

 

به نوشته سایت صدای آمریکا، این نظر سنجی که از سوی شبکه خبری سی ان ان و شرکت تحقیقاتی او آر سی انجام شده نشان می دهد که ترامپ از حمایت ۱۸ درصدی جمهوری خواهان برخوردار است و جپ بوش، فرماندار سابق فلوریدا با حمایت ۱۵ درصدی جمهوری خواهان و اسکات واکر، فرماندار ویسکانسین پشت او هستند.

 

 

هیچ یک از دیگر ۱۴ کاندیدا در این نظرسنجی رتبه دورقمی کسب نکرده اند. سی ان ان می گوید با آن که ترامپ فعلا در صدر جدول نظرسنجی محبوبیت است، اما موقعیتش تثبیت شده نیست.

 

 

ترامپ در میان آن دسته از جمهوری خواهانی که می گویند گزینه هایشان را بین یک دو کاندیدا محدود کرده اند محبوبیت بیشتری دارد. ۲۴ درصد از این گروه حامی ترامپ هستند، ۱۶ درصدشان حامی بوش هستند و ۱۲ درصد از واکر حمایت می کنند.

 

 

در حزب دمکراتیک، هیلادی کلینتون در صدر نظرسنجی است، و برنی سندرز در مقام دوم محبوبیت بین رای دهندگان حامی حزب دمکرات قرار دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه