احمدی‌نژاد در شهرستان‌ها فعالیت‌هایی می‌کند/ تلاش می‌کنیم اصولگرایان را به ائتلاف وادار کنیم

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین گفت: احمدی نژاد باید تکلیفش را روشن کند و این در حالی است که وی در حال حاضر فعالیت هایی در شهرستان ها انجام می دهد.

احمدی‌نژاد در شهرستان‌ها فعالیت‌هایی می‌کند/ تلاش می‌کنیم اصولگرایان را به ائتلاف وادار کنیم

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، محمدرضا باهنر دبیر کل حزب جامعه مهندسان در نشست خبری که صبح امروز (دوشنبه ۵ مرداد) در شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسان برگزار شد ضمن گرامی داشت سالگرد عملیات غرور آفرین مرصاد اظهار داشت: عملیات مرصاد اوج حضور غیرسازمانی و مردمی مجاهدین و ایثاگرانی بود که با فرمان امام امت حرکت کردند و امروز پس از گذشت ۲۵ سال سرنوشت کسانی که به دین و میهن خود خیانت کردند مشخص است.

وی در ادامه این نشست با اشاره به حادثه بحران های پیش آمده در کشور اظهار داشت: بحران های غیرقابل پیش بینی مسئله مهمی است که عده ای هموطنانمان در این رابطه بی خانمان شدند اگر چه برخی موسسات امدادی از جمله بسیج توانستند کمک های خوبی انجام دهند اما این اتفاق نشان داد ما در پیش بینی حوادث غیرمترقبه نقاط کور زیادی داریم.

باهنر با بیان اینکه از مسئولین ستاد بحران و قوه قضاییه خواستار رسیدگی سریع و جلوگیری از تکرار چنین حوادثی را داریم اضافه کرد: یک سری اقدامات باید در زمان حادثه انجام شود و سری دیگر از اقدامات اقدامات پیشگیرانه است که دراز مدت است.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسان در پاسخ به این سوال که گمانه زنی هایی مبنی براین وجود دارد که اصولگرایان رقبای خود را دشمنان خود می بینند نظر شما در این مورد چیست گفت: انتخابات جزو افتخارات نظام جمهوری اسلامی است در نظام ما مسئولی نیست که یا با رای مردم انتخاب شود یا با یک فاصله توسط مردم گزیده شوند.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری با تاکید براینکه رای مردم بالاترین قدرت در نظام سیاسی است ادامه داد: مردم ایران عموما مردمی سیاسی هستند و از آنجا که هر انتخاباتی در کشور یک پیش لرزه و یک پس لرزه دارد براین اساس ما در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب کردیم که انتخابات انتخابات ۴ گانه، دو به دو با یکدیگر هماهنگ شوند و براین اساس در انتخابات دور قبل انتخابات شوراها و ریاست جمهوری همزمان و در انتخابات این دوره انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی با یکدیگر برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه هر کس وارد انتخابات می شود باید قوانین حاکم بر انتخابات را بپذیرد تصریح کرد: همواره از رقبای خود دعوت به شرکت در انتخابات کردیم و همین جا نیز از اصلاح طلبان برای شرکت در انتخابات پیش رو دعوت می کنیم.

باهنر با تاکید براینکه مجلس خبرگان جایگاه رفیعی در کشور دارد تصریح کرد: براین اساس تا جایی که ممکن است انتخابات مجلس خبرگان نباید سیاسی شود زیرا به تعبیر امام خمینی مجلس شورای اسلامی پشتیبان ولایت فقیه و ولایت فقیه پشتیبان نظام است و مصادیق این گفته امام خمینی را بارها در کشور با درایت های مقام معظم رهبری به چشم دیده ایم.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسان افزود: اگر قرار شود مجلس خبرگان سیاسی شود چون ممکن است خواب آشفته در این زمینه ببینند ما باید مراقب باشیم این خواب تعبیر نشود و انتخابات خبرگان باعث دو قطبی شدن جامعه نباشد.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در خصوص اینکه نقش توافق هسته ای در آرایش انتخاباتی پیش رو چیست گفت: مسئله هسته ای مسئله خطیری است همه مجموعه نظام و در راس آن ها رهبری با درایت ویژه خودشان این مسئله را هدایت کردند و به جای خوبی نیز رسیدند البته هنوز یک سری ابهاماتی وجود دارد که باید توسط مجلس شورای اسلامی و شورای امنیت ملی بررسی شوند و همان طور که مقام معظم رهبری تاکید فرمودند مسئله هسته ای نباید باعث افتراق در کشور شود.

وی اضافه کرد: این مسئله نباید چالشی برای ایجاد دو دستگی در کشور شود.

باهنر با اشاره به اینکه اختلافات موجود در بین دمکرات ها و جمهوری خواهان در کنگره آمریکا به ما تسری پیدا نخواهد کرد گفت: ما در مجلس شورای اسلامی در بررسی و تصمیمی که خواهیم گرفت همه به یک تصمیم واحد خواهیم رسید.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسان تصریح کرد: هر تصمیمی که در زمینه مقوله هسته ای اتخاذ شود اعم از تایید، رد و یا اصلاح تصمیمی یکپارچه بین مجلس شورای اسلامی و شورای امنیت ملی خواهد بود.

**مسئله هسته ای نباید دستاویزی برای انتخابات پیش رو شود

کل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه نباید مسئله هسته ای دستاویزی برای انتخابات پیش رو شود گفت: زمینه رقابت فراوان است و مقوله هسته ای در این راستا نباید ورود پیدا کند.

وی به جمع بندی مجلس در این زمینه اشاره کرد و گفت: اعضای کمیسیون ویژه برای بررسی توافق نامه ترکیبی از تمام جریانات سیاسی است و ما سعی می کنیم در این ترکیب افرادی از فراکسیون رهروان ولایت، فراکسیون اصولگرایان و حتی اصلاح طلبان وجود داشته باشد تا یک جمع بندی کامل صورت پذیرد.

باهنر در خصوص اینکه آیا از جبهه پایداری به ویژه شخص احمدی نژاد حمایت خواهید کرد و با این جبهه به ائتلاف خواهید رسید یا خیر گفت: جبهه پایداری جبهه فعالی است که در کشور فعالیت می کند ما پایداری را در زمره بزرگ خانواده اصولگرایی می دانیم و تلاش ما آن است که تمام اصولگرایان را به ائتلاف وادار کنیم.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسان افزود: منظور ما از ائتلاف وحدت فلسفی نیست بلکه مهم شرکت در یک کار سیاسی مهم با مشارکت همه طیف های اصولگرایان است.

** هدف ما از رسیدن به ائتلاف چشم انداز وحدت صددرصدی است

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری با تاکید براینکه هدف ما از رسیدن به ائتلاف چشم انداز وحدت صددرصدی است تصریح کرد: ممکن است این وحدت در حدود ۸۰-۹۰ درصد عملیاتی شود و این ائتلاف هم به معنای آن نیست که افراد دست از اعتقادات خود بردارند بلکه باید در نقاط مشترک تاکید شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر احمدی نژاد و فعالان دولت نهم و دهم با هم تعریف حقوقی واحدی ندارند و طیف های متعدد و گوناگونی از دل آن ها بیرون آمده عده ای از این طیف ها احمدی نژاد را قبول دارند عده ای وی را بدون مشایی قبول دارند و عده دیگر او را حتی با حضور مشایی نیز می پذیرند این طیف ها بعضا با یکدیگر اختلافات زیادی دارند.

** خود احمدی نژاد باید تکلیفش را روشن کند

باهنر ادامه داد: خود احمدی نژاد نیز باید تکلیفش را روشن کند و این در حالی است که وی در حال حاضر فعالیت هایی در شهرستان ها انجام می دهد.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسان با بیان اینکه در اصولگرایی دو خط قرمز داریم ادامه داد: خط قرمز اول ما در اصولگرایی فتنه و طرفداران آن و خط قرمز دوم انحراف و طرفداران انحراف است که نمی توانیم با این دو طیف همکاری و ائتلاف داشته باشیم.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در خصوص شورای همگرایی اصولگرایان نیز تصریح کرد: شورای همگرایی اصولگرایان در طول انتخابات اخیر هر زمان تحت عنوان خاصی تشکیل شده است و مجموعه تلاش های ما در این زمینه در راستای هماهنگی و وحدت اصولگرایان بوده است.

 

وی اضافه کرد: محور این تلاش ها را روحانیت مبارز تهران به عهده دارد و ما همواره اعلام کردیم هم سویی ما همواره با جامعتین (جامعه روحانیت مبارز تهران و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم) بوده است. در این جهت جامعه روحانیت با طیف های مختلف اصولگرایی مذاکره کردند و امیدواریم این تلاش ها به نتایج لازم برسد و این همکاری ها توسعه بیشتری یابد.

 

باهنر اضافه کرد: این مذاکرات بیشتر مربوط به کلانشهرهاست و در شهرهای کوچک رقابت ها از حالا شروع شده است.

 

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در خصوص حضور حجت الاسلام ناطق نوری در انتخابات نیز تصریح کرد: اصلاح طلبان اصرار دارند عنوان کنند ناطق نوری اصلاح طلب است و ما بارها اعلام کردیم اگر وی وارد عرصه سیاست شود قطعا اصلاح طلب نخواهد بود.

 

**ناطق نوری: احساس شرعی برای ورود به فعالیت سیاسی نمی کنم

 

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسان اضافه کرد: مشکل ما با ناطق نوری این است که وی عنوان می کند احساس شرعی برای ورود به فعالیت سیاسی نمی کنم حتی برای مدیریت فعالان سیاسی نیز بیان می کند نیاز به حضور من نیست و در این راستا اصلاح طلبان خیلی مصرند که از زبان بنده بشنوند ناطق اصلاح طلب است.

 

وی در پاسخ به این سوال که در مجلس شورای اسلامی شما به کدام یک از جریان های اصولگرایی (فراکسیون اصولگرایان یا فراکسیون رهروان ولایت) نزدیکترید گفت: اشکالی که بین فعالان سیاسی وجود دارد این است که اگر بخواهید دو طرف طیف را در نظر بگیرید یک طرف ممکن است خیلی تندرو و طرف دیگر خیلی محافظه کار باشد و کسی که می خواهد این دو طیف را رهبری کند باید تلاش کند همواره این طیف ها را به یکدیگر نزدیک کند تلاش من نیز نزدیکی این دو طیف به یکدیگر است بنابراین اجازه دهید که هیچ یک از این طیف ها خیلی نزدیک یا دور نشویم.

 

باهنر در پاسخ به این سوال که آیا مجلس شورای اسلامی می تواند به جزییات توافق هسته ای ورود پیدا کند یا خیر گفت: همه توافقات باید به تصویب مجلس برسد و یک استثنا وجود دارد که اختیارات رهبری و شورای عالی امنیت ملی است.

 

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: در این راستا مصوبات شورای عالی امنیت ملی به عنوان پیشنهاد به مقام معظم رهبری ابلاغ می شود و آن هایی لازم الاجراست که مورد تایید رهبری باشد.

 

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسان در خصوص اینکه فعلا وزیر امور خارجه و رئیس سازمان انرژی اتمی گزارشی را در خصوص روند مذاکرات به مجلس تقدیم کرده اند گفت: براساس مصوبات مجلس این مفاد باید به عنوان لایحه به مجلس نیز تقدیم شود و گزارش اخیر مانع از ورود مجلس به جزییات برنامه هسته ای نیست.

 

** لغو تحریم ها به معنای الزام انجام معاملات نیست

 

وی با اشاره به اینکه لغو تحریم ها به معنای الزام انجام معاملات نیست تصریح کرد: مشکل تحریم آن است که کشورهای ۱+۵ در طول زمان تحریم خودشان با جمهوری اسلامی رابطه اقتصادی نداشتند و اگر کشور دیگری نیز به دنبال برقراری این رابطه بود از سوی آن ها مجازات می شد اما در حال حاضر خیلی از کشورها و حتی خود این ۵ کشور رقابت سنگینی برای ارتباط با جمهوری اسلامی دارند کما اینکه برای ورود به ایران اعلام آمادگی کرده اند.

 

باهنر در ادامه این نشست تصریح کرد: البته ما هم در رابطه با تحریم ها رفتارهای خصمانه برخی کشورها در زمان تحریم را فراموش نمی کنیم و اگر این کشورها بخواهند برخی شیطنت های گذشته خود را ادامه دهند با آن ها رفتارهایی در خور شان خودشان انجام خواهیم داد.

 

**راندن اصلاح طلبان با چوب فتنه ظلم بزرگی است

 

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در خصوص ادعای یکی از نمایندگان مجلس (قدوسی) مبنی براینکه اصلاح طلبان خط قرمز شورای نگهبان هستند گفت: ما در مجلس طیف های متعددی داریم و نمایندگان نظرهای مختلفی دارند که گاه از آن تعبیر به افراط و تفریط می شود اگر کسی بخواهد اصلاح طلبان را با چوب فتنه براند ظلم بزرگی است.

 

** تحقیق و تفحص در مورد بنیاد شهید اتفاق خوبی بود

 

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسان در خصوص تحقیق و تفحص در مورد بنیاد شهید توسط مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تحقیق و تفحص در مورد بنیاد شهید اتفاق خوبی بود و همه ما در این زمینه تلاش می کنیم که ظلمی به کسی نشود و در راستای این تحقیق و تفحص باید مراقب باشیم از واژه هایی استفاده نشود که به آبروی انسان های دست پاک بی حرمتی نشود

 

** وظیفه مسئولین در تهیه گزارش ارائه گزارشی عالمانه، عادلانه و واقع گرایانه است.

 

وی افزود: ما به عنوان مسئولین باید دقت کنیم نتیجه این گزارش گزارش عادلانه، عالمانه و واقع گرایانه باشد.

 

باهنردر خصوص اینکه تعیین ترکیب کمیسیون برجام در مجلس شورای اسلامی به چه شکلی است و به نظر می رسد هیئت رئیسه مجلس خیلی قائل به بررسی این مسئله در مجلس شورای اسلامی نیست نیز گفت: تاسیس کمیسیون ویژه برای رسیدگی به مسئله هسته ای به صورت جدی دنبال می شود و در موارد مهم مجلس از جمله مسئله هسته ای مجلس شورای اسلامی می تواند اقدام به تاسیس کمیسیون ویژه کند اما اینکه مجلس به صورت صوری به این مسئله رسیدگی کند ظلمی بزرگ است.

 

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: ما در ترکیب این کمیسیون کسانی انتخاب شوند که آگاه، عالم و متخصص باشند ترکیبی که از همه فراکسیون ها باشد اما اینکه چگونه در این خصوص به تفاهم برسیم سخت است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه