قبل از انقلاب در سیاهکل جلسه داشتیم/ برای ساخت کارخانه سیمان دیلمان برنامه ریزی درستی انجام نشد

نماینده ولی فقیه در استان گیلان در رابطه با کارخانه سیمان دیلمان گفت: اشتغال‌زایی کار خوبی است اما نباید برای اشتغال‌زایی هر کاری انجام داد زیرا ظاهرا مواد اولیه این کارخانه را از استان زنجان تهیه می‌کنند در حالی‌که در همین‌جا مصالح وجود دارد

قبل از انقلاب در سیاهکل جلسه داشتیم/ برای ساخت کارخانه سیمان دیلمان برنامه ریزی درستی انجام نشد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از درسیاهکل، آیت الله زین العابدین قربانی در جلسه ای که با حضور استاندار، مدیران کل و مسئولین شهرستان سیاهکل در دیلمان برگزار شد، با بیان اینکه دیلمان نسبت به جهان تشیع حق دارد اظهار داشت: ترویج تشیع از قرن سوم در دیلمان آغاز شد و فرزندان و دانشمندان این منطقه توانستند تشیع مظلوم را در دنیا ترویج بدهند و امیران و دولتمردانی همچون آل بویه و دانشمندانی مانند سلار دیلمی توانستند تشیع را عالمگیر و به جهان بشناسانند.

ghorbani (2)

وی با بیان اینکه مادر شیخ صدوق دیلمانی است، گفت: سه نفر از نویسندگان کتاب های چهارگانه ای که مجتهدان بر اساس آن فتوا می دهند در زمان حکومت آل بویه کتاب های خود را نوشته اند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان تصریح کرد: قبل از انقلاب من به همراه آیت الله زیاری در منزل مرحوم حجت الاسلام سعیدی در روزهای جمعه درسیاهکل جلسه داشتیم و مأموران ساواک می گفتند که شما بر علیه شاه صحبت می کنید و برای ما مشکل ایجاد می کردند.

آیت الله قربانی با بیان اینکه قبل از انقلاب برخی از آخوندهای درباری در این منطقه حضور داشتند و مردم محروم صدایشان به جایی نمی رسید، گفت: متاسفانه در قرن‌های گذشته استعمار این نور پر فروغ را کم‌رنگ کرد تا جایی که در اوایل انقلاب مراکز بهائیت درسیاهکل و دیلمان فعال بودند.

وی با بیان اینکه روحانیون برای استقرار در دیلمان مکان های کافی ندارند، خاطرنشان کرد: برای اینکه منطقه متحول بشود می بایست روحانیت در این بخش حضور داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به تبعاتی که کارخانه سیمان دیلمان در این منطقه ایجاد کرده است ابراز کرد: اشتغال‌زایی کار خوبی است اما نباید برای اشتغال‌زایی هر کاری انجام داد زیرا ظاهرا مواد اولیه این کارخانه را از استان زنجان تهیه می‌کنند در حالی‌که در همین‌جا مصالح وجود دارد و این نشان می‌دهد برای ساخت این کارخانه سیمان برنامه ریزی درستی انجام نشده است.
آیت الله قربانی با بیان این که به استاندار، مدیران کل، فرمانداران و سایر مسئولین تذکر می‌دهم که ما هم اکنون در زمان طاغوت نیستیم و رهبر ما رهبری فرزانه است و رفتار شما می‌بایست طوری باشد که مردم به نظام گرایش داشته باشند که البته این طور نیز است، افزود: ما برای اسلام انقلاب کردیم پس باید شئونات اسلامی را به طور کامل رعایت کنیم.

وی بیان کرد: در زمان طاغوت عمله استعمار بودیم اما هم اکنون در برابر ابرقدرت های جهان ایستاده ایم و از حق خودمان دفاع می کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان در رابطه با آب کشاورزی خاطرنشان کرد: به لطف خداوند امسال با حضور مسئولین در پای کار؛ برنج های ما نجات پیدا کردند.

آیت الله قربانی تصریح کرد: نوبخت فرزند گیلان است و می بایست به مردم گیلان که همه مدیون آن هستیم توجه ویژه ای داشته باشند.

وی خطاب به مردم دیلمان گفت: امروز همه مدیران استانی و شهرستانی برای خدمت به شما به این منطقه آمده اند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه مردم دیلمان ولی نعمت ما هستند اما در این سال‌ها در محرومیت بودند تصریح کرد: مدیران کل، استاندار و مسئولان شهرستانی برای رفع مشکل مردم دیلمان تلاش کنند تا همه از برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برخوردار شوند.

آیت الله قربانی با اشاره به اینکه مسئولان استان باید به خواسته‌های مردم دیلمان توجه بیشتری نشان دهند تأکید کرد: موضوع تامین آب شرب، تکمیل ساختمان آتش‌نشانی و ساختمان بخشداری دیلمان، احداث کشتارگاه در منطقه دیلمان، ساخت مسجد اسپیلی، اتمام درمان‌بستر دیلمان و راه‌های روستایی از مشکلاتی است که مسئولان باید به آن رسیدگی کنند و در تمام روزهای هفته باید دنداپزشک در منطقه دیلمان حضور داشته باشد.

وی در رابطه با حضور خود در دیلمان گفت: من به عنوان واعظ به دیلمان می آمدم و در اوایل انقلاب به وسیله جهاد کشاورزی آب و اولین برق را من به دیلمان آوردم.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه پدر دیانت رئیس آموزش و پرورش دیلمان به ما کمک می کرد تا مشکلات را برطرف کنیم، تصریح کرد: از فرماندار لایق سیاهکل که مدیریت خوبی دارد و شهردار دیلمان که در حال تلاش است قدردانی می کنم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه