قدمت ۳۰۰۰ ساله املش نیازمند توجه همگان/ استفاده از نمادهای تاریخی در بلوارهای سطح شهر

آثار تاریخی کشف شده در شهرستان املش قدمت ۳۰۰۰ سال این شهرستان نشان میدهد و تلاش مسئولین برای معرفی گذشته تاریخی این آثار را می طلبد.

قدمت ۳۰۰۰ ساله املش نیازمند توجه همگان/ استفاده از نمادهای تاریخی در بلوارهای سطح شهر

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از املش ما ، شهرستان املش با ۲۲۰ اثر ثبت شده و قدمت ۳۰۰۰ ساله در نگاه تاریخ شناسان شهرستانی پر پتانسیل شمرده میشود.

از آثار پیش از میلاد این شهرستان گرفته تا آثاری به دوران اسلامی و پس از آن که همه و همه خود به لایه های عظیم تاریخی مردمان آن اشاره دارد.

بناهای تاریخی ثبت شده در املش را میتوان شامل هزاره اول و دوم (پیش از میلاد)،پس از اسلام ،دوره ایلخانیان، قاجاریان،صفویان،پهلوی،پهلوی اول و دوم تقسیم نمود که اگر در پای بنا بنشینی خودش از گذشته  تاریخیش می گوید و درد دلش از بی مهری در معرفی به همگان قرارگرفته است.

از طرفی اگر به تاریخ معاصر نگاهی بیاندازیم ، حضور افرادی همچون آیت الله رهبری املشی ، آیت الله ربانی و… به چشم می خورد که همه شان موجب سربلندی و  افتخار این سرزمین است.

بقاع متبرکه شهرستان املش هم که خاستگاه مردم مومن و متدین املش قرار گرفته در سطح شهرستان پراکنده و گسترده است و آنهاهم نیاز مند نگاه ویژه در مرمت و بهسازی هستند.

این بناها که ترکیبی از آجر، سنگ، چوب و کاهگل اند ، قدمت تاریخی چندصدساله شان فقط به دلیل ریشه تاریخی و اصالت نَسَبی افراد نیست بلکه بع ارتباط عاطفی و معنوی اهالی باز میگردد.

تلاش هاو پیگیری های مسئولین میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان جهت احداث موزه مردم شناسی جای تقدیر دارد و این نیازمند حمایت همه جانبه نیز می باشد، از حمایت مردم گرفته تا راهکار ها و پیگیری مسئولین برای معرفی تاریخ بیش از ۳۰۰۰ ساله این شهرستان به همگان که میتواند در وضع اقتصادی منطقه تاثیر بسزایی بگذارد.

استفاده از نمادهای تاریخی و باستانی و همچنین ساخت تندیس بزرگان و نام آوران شهرستان در بلوارها و ورودی های شهرستان میتواند یکی از اقدامات تاثیرگذار ومعرفی گذشته درخشان املش به نسل های حاضر و آینده باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه