جلسه شورای شهر رشت با درگیریهای لفظی و اعتراض به عملکرد شهردار، منحل شد

امیر حسین علوی،مجید رجبی ویسرودی و محمود باقری خطیبانی مسعود کاظمی لیچایی و محمد حسین واثق کار گرنیا از معترضان جلسه امروز اعضای شورا بودند که به نشانه اعتراض جلسه را ترک کردندو جلسه از اکثریت آرا خارج و منحل شد.

جلسه شورای شهر رشت با درگیریهای لفظی و اعتراض به عملکرد شهردار، منحل شد

به گزارش ۸دی نیوز، یکصد و سومین جلسه شورای اسلامی رشت با حاشیه های بسیاری همراه بود در این جلسه رفیعی نوده در نطق پیش از دستور به بیان مسائلی در خصوص عملکرد شهردار رشت پرداخت و با بیان این نکته که شهردار رشت که به عنوان یکی از متهمان پرونده اختلاس دوره سوم شورای اسلامی شهر رشت با دستور قضایی از سمت خود عزل گردیده است و بخش قابل توجهی از اتهامات باقیمانده ایشان در دادسرای انقلاب اسلامی شهرستان رشت مورد بررسی قرار دارد افزود: شهردار تنها در یک مورد رشوه خواری تبرئه شده است.

وی تاکید کرد: شهردا با عزل و نصب های خود و انتصاب افراد بی تجربه در جهت منافع شخصی خود تمام حقوق شهروندان را به بازی گرفته است.

رفیعی نوده با اشاره به اینکه رسانه ای کردن ملاقات با کارتون خواب ها و کودکان کار یک عوام فریبی است،افزود: پرواضح است که انگیزه شهردار از اینگونه سناریوها اجرای فعالیت های تبلیغاتی برای عهده ای خاص است.

وی تاکید کرد: عزل و نصب های مدیران شهرداری از بدو ورود به شهرداری به شیوه شاهان قاجار موجبات تضعیف شخصیت افراد را در پی داشته و با انگیزه های شخصی و گروهی شهرداری را به پایگاه سیاسی تبدیل کرده اند.

وی با در پایان با بیان این بیت که کاش زیبا از شهردارش جان طلب می کرد ….تا هرکسی نشود شهردارش به بیانات خود پایان داد.

در ادامه این جلسه شهردار رشت به ارائه گزارش عملکرد سه ماه شهرداری پرداخت ،اعضای شورا بر این اعتقاد بودند که حضور شهردار در صحن علنی شورا برای پاسخ به سوالات اعضای شورا است اما روند اداره جلسه توسط ریاست شورا این اجازه به اعضا برای طرح پرسش نداد که با اعتراض پنج تن از اعضای شورا مواجه شد.

رئیس شورای اسلامی رشت براین امر تاکید داشت که این جلسه برای ارائه گزارش عملکرد سه ماهه شهردار است  و نه پاسخ به سوال اعضای شورا است .

در این جلسه امیر حسین علوی متکلم وحده بودن ریاست شورا را مورد نقد قرارداد و افزود: نباید ایشان از جانب اعضای شورا سوال کند و تذکر دهد اگر قرار است شهردار تنها گزارش عملکرد دهد چرا به این جلسه امده است می رفت و پشت تریبون حرفهای خود را برای رسانه ها می زد و اگر قرار است هر کدام از اعضای شورا برای طرح سوال شهردار را خصوصی ببیند چرا این جلسه را به راه انداخته ایم من امروز جواب می خواهم مردم از ما مطالبه دارند.

مجید رجبی ویسرودی و محمود باقری خطیبانی مسعود کاظمی لیچایی و محمد حسین واثق کار گرنیا نیز از دیگر معترضان روند اداره جلسه بودند و دلیل حضور شهردار در جلسه امروز پاسخ به اعضای شورا می دانستند که به نشانه اعتراض جلسه را ترک کردندو جلسه از اکثریت آرا خارج و منحل شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه