ایران در شاخص عملکرد لجستیک رتبه ۱۱۲ جهان را داراست

عبدالحمید اسدیان با تاکید بر اینکه ایران در بحث لجستیک در بین ۱۱۵ کشور رتبه ۱۱۲ را داراست در ادامه وضعیت صادرات و واردات کشور در نیمه نخست امسال را با کاهش عنوان کرد و اظهار کرد : در نیمه نخست امسال ۱۴ درصد در امر صادرات و ۲۵ درصد در زمینه واردات کاهش داشتیم.

ایران در شاخص عملکرد لجستیک رتبه ۱۱۲ جهان را داراست

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی ۸دی نیوز،عبدالحمید اسدیان مدیر کل بازرگانی کشورهای اروپا، آمریکا و مشترک‌المنافع در همایش  روز ملی صادرات در سالن اجتماعات غدیر استانداری گیلان ،با اشاره به سابقه طولانی ایران در زمینه صادرات افزود: گیلان روزی صادر کننده چوب به روسیه بود اما امروز ما وارد کننده چوب هستیم.

وی صادرات را تجلی قدرت اقتصادی کشورها عنوان کرد و گفت: دنیا در مسابقه جهانی است که صادرات سنگ محک  این رقابت است و همه کشورها و قدرتهای بزرگ دنیا بر روی موضوع صادرات حساس هستند.

اسدیان  با بیان اینکه براساس آمار رشد صادرات در جهان سالیانه حدود ۸درصد است یادآور شد : ایران در بعضی از سالها به این رقم رسیده است اما تحریمها یی که ظالمانه بر ایران تحمیل شد باعث شد که در چند سال اخیر ما از بسیاری از مزیتها محروم شویم.

وی با تاکید بر اینکه ایران در بحث لجستیک در بین ۱۱۵ کشور رتبه ۱۱۲ را داراست در ادامه وضعیت صادرات و واردات کشور در نیمه نخست امسال را با کاهش عنوان کرد و اظهار کرد : در نیمه نخست امسال ۱۴ درصد در امر صادرات و ۲۵ درصد در زمینه واردات کاهش داشتیم و این نگران کننده است که صادرات ما وابسته به ورود مواد اولیه است.

2582

 مدیر کل بازرگانی کشورهای اروپا، آمریکا و مشترک‌المنافع رشد تولید صنعتی و ارزش افزوده کشور را با کاهش اعلام کرد و تصریح کرد: در دولت جدید  با امیدهایی که مقامات می دهند قوانین دست و پا گیر  صادراتی کمتر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد شرکتهای صاردات محور باید در استانها پی گیری شود  خاطر نشان کرد :گیلان به دلیل ارتباط با مرز جمهوری آذربایجان و منطقه آزاد شرایط ویژه‌ای دارد و به راحتی می‌تواند بازارها خوبی داشته باشد.

این مسئول  با اشاره به اینکه کشور نیاز به جذب سرمایه گذار دارد    افزود: ما از تکنولوژی جهانی عقب مانده ایم و با سرمایه موجود قادر به اوردن تکنولوژی جدید به کشور نیستیم.

اسدیان ترویج فرهنگ صادرات را مورد تاکید قرارداد  و با اشاره به توجه جدی به برندسازی بیان کرد: باید از برندسازی به نفع خود استفاده کنیم و اگر چین توانسته است چنین بازاری در امر صادرات داشته باشد به دلیل فراهم بودن زیرساخت‌هایش است.

این مسئول  با اشاره به تحقق ۷۰ درصدی از اهداف صادرات در سال ۹۲ و با تاکید بر اینکه باید ارزش افزوده صادرات را افزایش دهیم در ادامه وزن یک تن کالای صادراتی را ۳۸۶ دلار و وزن یک تن کالای وارداتی را یک‌هزار و ۵۰۶ دلار عنوان کردو گفت : این نشان می دهد که ما مواد خام را صادر می کنیم و یک ارزش افزوده و متورم را وارد می نماییم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه