پیام حضور وزیر خارجه فرانسه چیزی جز معذرت‌خواهی و تسلیم در برابر ملت ایران نیست

وزیر دادگستری درباره سفر فابیوس به کشورمان گفت: اینها می‌خواهند گلیم خود را از آب درآورند و حالا سراسیمه بلند شد‌ه‌اند تا از قافله عقب نمانند، البته این پیامی جز معذرت‌خواهی و تسلیم در برابر ملت ایران و پذیرفتن اینکه تحریم‌های‌شان ظالمانه بوده است، ندارد.

پیام حضور وزیر خارجه فرانسه چیزی جز معذرت‌خواهی و تسلیم در برابر ملت ایران نیست

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه معاونین توسعه مدیریت و پشتیبانی، حقوق مالکیت معنوی و امور بین‌الملل حقوق بشر وزارت دادگستری با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درخصوص خبر به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی از سوی هیأتی که به ایران سفر کرده بود و پیگیری این موضوع در شورای عالی امنیت ملی گفت: اصل خبر دروغ است؛ زیرا وزیر اقتصاد آلمان در دیدار با رئیس جمهور گفت که من چنین حرفی نزدم و اعتراف کرد که چرا چیزی را که ما نگفته‌ایم در رسانه‌های شما مطرح شده است.

وی افزود: رئیس جمهور از شورای عالی امنیت ملی پیگیری کرده و قرار شده بررسی کنند خبر از کجا مطرح شده، به نشریات آمده و منتشر شده است.

وزیر دادگستری در پاسخ به این سؤال که این موضوع قبل از سفر هیأت آلمانی منتشر شده بود، گفت: من جزئیات را نمی‌دانم، اما اصل خبر این است کسانی که این خبر به آنها نسبت داده شده، خبر را تکذیب و پیش رئیس جمهور اعتراف کردند.

پورمحمدی در پاسخ به سؤال دیگری درخصوص پرونده خون‌های آلوده و همزمانی این موضوع با سفر فابیوس، وزیر خارجه فرانسه و اینکه گفته می‌شود دولت در این مسئله هیچ‌گونه اقامه دعوایی نداشته، گفت: پرونده‌های زیادی داریم.

وی افزود: جنایت برخی کشورها و شرکت‌های غربی علیه ملّت ایران زیاد است و باید برای هر کدام پرونده ایجاد کرد.

وزیر دادگستری در پاسخ به این سؤال که متهم این پرونده فابیوس است یا نه گفت: باید مستندات کافی باشد تا از سوی مرجع قضایی مورد تعقیب قرار گیرد.

وی گفت:‌ فابیوس درحال حاضر به‌عنوان مقام رسمی به ایران می‌آید نه متهم. اگر هم پرونده اتهامی وجود داشته باشد باید مسیر خود را طی کند و متهمان تحت تعقیب قرار گیرند.

پورمحمدی در پاسخ به این سؤال که دولت در این خصوص کاری نکرده است، گفت: این موضوع را باید از کسانی که چنین ادعایی دارند پرسید، این کاری است که باید توسط مراجع حقوقی ما یا نهادهایی که این آسیب‌ها به آنها رسیده پیگیری می‌شد، البته این مسئله مربوط به امسال نیست، بلکه مربوط به ۲۰ سال قبل است.

پورمحمدی با تأکید بر اینکه باید در دولت‌های گذشته پیگیری می‌شد، گفت: پرونده‌ای نیست که در طول یک سال گذشته ایجاد شده باشد، بلکه این موضوع مربوط به زمان جنگ است.

وی در پاسخ به سؤال دیگری درخصوص سفر وزیر خارجه فرانسه به ایران و اینکه گفته می‌شود وی حامل پیام خاصی است، اظهار داشت: از طرف چه کسی حامل پیام است؟ بزرگ‌ترهایشان صحبت‌هایشان را گفته‌اند و ایشان کسی نیست که حامل پیام باشد.

پورمحمدی تصریح کرد: اینها می‌خواهند گلیم خود را از آب درآورند و حالا سراسیمه بلند شدند تا از قافله عقب نمانند، البته این پیامی جز معذرت‌خواهی و تسلیم در برابر ملّت ایران و پذیرفتن اینکه تحریم‌هایشان ظالمانه بوده است، ندارد.

وزیر دادگستری در پایان گفت: اینها اگر راست می‌گویند باید روابط جدیدی را بر پایه صداقت برقرار کنند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه