امروز آمریکا اعتراف می‎کند که ایران تسلیم ناپذیر است/همانطور که از سنندج حمایت کردیم از اربیل و بغداد هم حمایت می‎کنیم

رئیس جمهور گفت: امروز وزیر خارجه آمریکا در مجلس سنا این کشور به صراحت می‌گوید ایرانیان را تهدید نکنید، این به معنای آن است که ملت شجاع و قهرمان ایران در تمام مصاف‌ها از روز اول تا امروز همواره با اتکاء به خداوند در برابر دشمنان و رقیبان پیروز بوده است.

امروز آمریکا اعتراف می‎کند که ایران تسلیم ناپذیر است/همانطور که از سنندج حمایت کردیم از اربیل و بغداد هم حمایت می‎کنیم

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در بیستمین سفر استانی خود به استان کردستان در ورزشگاه استقلال سنندج در جمع مردم سخنرانی کرد.

وی افزود: کردستان سرزمین دلاورخیز، فرهنگی با پیروان رسول خدا، امام صادق (ع) و امام شافعین بوده و نمونه ماندگار از میهن‌دوستی است، چرا که دلاوران بزرگی در طول ۸ سال دفاع مقدس در این سرزمین ایستادگی کرده‌اند و در کنار مردم این استان پیش‌مرگان کرد مسلمان همواره از سرزمین ایران دفاع کردند.

رئیس جمهور تاکید کرد: شما همواره دیده‌بان دقیق ایران زمین بوده‌اید و سرزمینی که همواره رای به مردم‌سالاری و اعتدال داد و در ۲۴ خرداد ۹۲ با ۷۲ درصد آراء حماسه آفریدند و رای‌شان در مسیر تعامل و تدبیر بود.

* دولت در برابر عظمت کردستان سر تعظیم فرود می‎آورد

وی با تاکید بر اینکه دولت در برابر عظمت مردم کردستان سر تواضع فرود می‌آورد، اظهار داشت: دولت تدبیر و امید همه توان خود را برای توسعه این استان بکار خواهد گرفت و خود بنده با تمام جدیت تمام مسائل این استان را دنبال خواهیم کرد.

روحانی افزود: استقبال پرشور شما در خیابان‌های سنندج نمونه‌ای از پیوند مبارک میان مردم کردستان و دولت یازدهم است و امروز در واقع روز پیروزی ملت ایران در برابر فشار و تهدید جهانی است.

رئیس جمهور گفت: مردم بزرگ کردستان، امروز روز پیروزی ملت ایران در برابر فشار و تهدید جهانی است، مردم ما بعد از ۱۲ سال مقاومت و ایستادگی در میدان منطق و مذاکره توانستند عظمت ملت ایران را به رخ جهانیان بکشند.

وی افزود: دیپلمات‌ها، فرزندان رشید شما در برابر ۶ کشور بزرگ و قدرتمند جهانی به پیروزی تاریخی دست یافتند، چه کسی فکر می‌کرد که همه قدرت‌ها بگویند ایران باید انرژی هسته‌ای نداشته باشد، اما شما ملت با مقاومت و ایستادگی‌تان جهان را در برابر ایران تسلیم بسازید.

* کری در سنا می‏گوید ایران را تهدید نکنید

رئیس قوه مجریه ادامه داد: از انرژی هسته‌ای مهمتر انرژی ملت بزرگ ایران است، شما ملت با قهرمانی‌تان و انرژی بی‌پایانتان با ایستادگی‌تان توانستید کاری بکنید که امروز قدرت بزرگ جهانی یعنی آمریکا اعتراف می‌کند که ایران تسلیم‌ناپذیر خواهد بود.

روحانی تاکید کرد: امروز وزیر خارجه آمریکا در مجلس سنا این کشور به صراحت می‌گوید ایرانیان را تهدید نکنید، این به معنای آن است که ملت شجاع و قهرمان ایران در تمام مصاف‌ها از روز اول تا امروز همواره با اتکاء به خداوند در برابر دشمنان و رقیبان پیروز بوده است.

* ملت ایران فرقی بین شیعه و سنی نمی‎گذارد

رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه آنچه ما بدست آوردیم نصرت خداوند و ایستادگی مردم با ایمان و انسجام و وحدت در تمام ملت ایران بود، اظهار داشت: ملت ایران فرقی بین شیعه و سنی نمی‌گذارد.

وی افزود: شیعه و سنی برادر و متحد یکدیگر هستند، ما پیرو قرآن هستیم که به ما گفته ما برادریم، ما برابریم اگر کسی می‌خواهد بین شیعه و سنی فرقی بگذارد، خطا کرده است. اگر کسی می خواهد بین فارس و ترک و عرب و بلوچ فرقی بگذارد، اشتباه کرده است. ما همه یک ملتیم، ما همه دست واحدیم و در برابر همه دشمنانمان ایران سرزمین همه ماست و کردستان به عنوان چشم سرزمین ایران است. کردستان دیده‌بان ایران بوده و هست، پس چشم بصیر و بینای ملت ایران است.

* ایران با ثبات‎ترین کشور منطقه است

رئیس جمهور گفت: شما امروز می‌بینید با همت و ایستادگی و مقاومت شما، به حول و قوه الهی ایران ما، امن‌ترین و باثبات‌ترین کشور در تمام منطقه است.

* از بغداد و اربیل حفاظت می‎کنیم

رئیس قوه مجریه خاطرنشان کرد: شما می‌بینید ملت ایران نه تنها از کردستانش حفاظت می‌کند، بلکه از بغداد و اربیل هم محافظت می‌کند، اگر دولت ایران، اگر نظام جمهوری اسلامی ایران ، اگر دلاوران این سرزمین نبودند، امروز اربیل و بغداد به دست تروریست‌ها سقوط کرده بود، اما ملت ایران پشتیبان تمام ملت‌های مظلوم است، ما همانطور که از سنندج دفاع می‌کنیم از دهوک، اربیل، سلیمانیه و حتی در تمام منطقه هر سرزمینی که بخواهد مورد تجاوز قرار گیرد ملت ما از مظلوم دفاع خواهد کرد.

روحانی تاکید کرد: ما با وحدت و انسجام ، عراق و تمام منطقه‌مان را از تروریست‌ها پاک خواهیم کرد.ما ملت بزرگی هستیم که نشان دادیم پیچیده‌ترین، مهمترین مسئله سیاسی جهان یعنی موضوع هسته‌ای را پای میز مذاکره حل و فصل می‌کنیم، بنابراین ما قادریم سایر مسائل را در این منطقه و جهان پای میز مذاکره حل و فصل کنیم.

رئیس جمهور کشورمان ادامه داد: ما امروز در جایگاهی قرار گرفته‌ایم که به همه دنیا گفتیم با فشار، تهدید، تحریم نمی‌توانید ملت ایران را تسلیم کنید، بنابراین جهان در برابر خواست، عظمت و ایستادگی ملت ایران یکبار دیگر در وین سر تعظیم فرود آورد.

رئیس قوه مجریه اضافه کرد: ما در ادامه راه به خاطر وحدت ملت‌مان، هدایت رهبر معظم انقلاب‌مان به خوبی راه را ادامه خواهیم داد، البته طرف مقابل، متاسفانه در سرزمین خود مشکلات فراوانی دارد و به خاطر این مشکلات گاهی در بیان حرف‌ها دچار لغزش‌ها و خطاهای نابجا می‌شود، من به مسئولین و سیاسیون دولت آمریکا می‌گویم تصمیم بگیرید، در اتاق سیاسی‌تان خانه‌تکانی کنید، آن میزی که از او حرف می‌زنید پایه‌هایش در هم شکسته است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه