نگاه محدود کشور و غفلتهای صورت گرفته دلیل عقب ماندگی گیلان

نجفی محدود شدن منابع ارزی ،نگاه محدود کشور به استان و غفلتهای صورت گرفته ، را دلیل عقب ماندگی گیلان در صنعت و تولید عنوان کرد.

نگاه محدود کشور و غفلتهای صورت گرفته دلیل عقب ماندگی گیلان

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی ۸دی نیوز، محمد علی نجفی استاندار گیلان  در مراسم  روز ملی صادرات در سالن اجتماعات الغدیر  استانداری صادرات را حرکتی نوین و محور توسعه عنوان کرد و با تاکید بر اینکه توسعه ای پایدار است که براساس مبانی دانش بنیان حرکت کند، تلاش در جهت رفع موانع صادراتی استان را مورد تاکید قرارداد و افزود: کارگروه توسعه صادرات غبرنفتی باید هر ۱۵ رور یکبار حتی بایک دستورالعمل و یا یک نامه تشکیل شود.

نجفی  محدود شدن منابع ارزی ،نگاه محدود کشور به استان و غفلتهای صورت گرفته ، را دلیل عقب ماندگی گیلان در صنعت و تولید  عنوان کرد و با تاکید بر اینکه امروز گیلان به عنوان یک استان نخبه پرور در کشور مطرح است افزود:ما موظف هستیم تا موانع صادراتی استان را برطرف نماییم.

وی فعال نمودن سایت نفتی رودسر و بهره برداری از توان  صادراتی دریای خزر ،را مورد تاکید قرارداد و اظهارکرد: اتمام پروژه راه‌آهن گیلان، ۱۱ کیلومتر آزاد راه رشت‌ـقزوین از اولویتهای کاری ما است.

استاندار گیلان با انتقاد بر اینکه با اقتصاد دستوری و صادرات دستوری  موفق نخواهیم شد یاداور شد:اصل صادرات منفعت و سود است و در  صادرات دستوری عمر ما سالها به بطا لت گذشت.

ostandari

وی با تاکید بر اینکه صادر کننده نیازی به جوایز صادراتی ندارد بیان کرد: باید تسهیلات بانکی ،گمرکی ،و رفع قوانین دست و پا گیر صادرات مورد توجه دولت مردان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه امروز تولید کننده باید تولید رقابتی و با توان صادرات داشته باشد خاطرنشان کرد: ممنوعیت در کالاهای صادراتی و وارداتی نباید وجود داشته باشد فقط باید براساس منافع کشور باشد و کارگروه صادرات استان نیز باید در هیمن مسیر حرکت کند.

دولت باید با ایجاد زیرساخت‌های مناسب موانع صادرات را بردارد

رئیس  اتاق بازرگانی نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه مشکلات صادرکنندگان نباید تنها در روز ملی صادرات بررسی شودافزود: دولت باید با ایجاد زیرساخت‌های مناسب موانع صادرات را بردارد.

هادی تیزهوش تابان با اشاره به تلاش دولت تدبیر و امید برای فراهم شدن تسهیلات آسان صادراتی، در ادامه ابلاغ شبانه‌روزی قوانین مختلف صادراتی در سال‌های گذشته را یکی از موانع صادرات عنوان کرد و افزود: قول داده شد تا عواملی که در صادرات نقش تخریبی و تعهد گمرکی دارد، حذف شود.

ایرج ندیمی نیز در این مراسم با انتقاد بر اینکه اقتصاد ایران به اقتصاد نفتی عادت کرده است  بهره برداری از دریا و گردش سرمایه در آب  های گیلان را مورد تاکید قرارداد ود و در ادامه  ضرورت سوق دادن پایان‌نامه‌های دانشگاهی به طرف اقتصاد و صادرات را مورد توجه قراداد.

لازم به ذکر است که در این همایش از ۱۲ صادر کننده نمونه تجلیل شد.

 ostandari (1)

ostandari (2)

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه