لنگرود صاحب اولین اتاق عقد استان گیلان شد+ تصاویر

با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان، امام جمعه و فرماندار شهرستان لنگرود اولین اتاق عقد برای ازدواج آسان جوانان در بقعه آقا سید محمد کیاکلایه افتتاح شد.

لنگرود صاحب اولین اتاق عقد استان گیلان شد+ تصاویر

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از لنگرنیوز، حجت الاسلام مهدی بازدار رئیس اداره اوقاف لنگرود با عرض خیر مقدم و تبریک اعیاد به مهمانان اعلام کرد: زمانی که طرح اتاق عقد در بقعه متبرکه به مدیر کل اوقاف استان گیلان اعلام شد ایشان به صورت کامل حمایت کردند و این طرح امروزدر بقعه آقا سید محمد کیاکلایه افتتاح شد.

 

782

 

وی گفت : برای راه اندازی این اتاق عقد ۱۵ روز زمان مصرف شد و غنچه ها و پرده هایی که برای این اتاق عقد در نظر گرفته شد از تهران تهیه گردید و بی شک این اتاق عقد در استان نمونه می باشد.

 

 

حجت الاسلام بازدار اعلام گفت : در پیشنهاد این طرح فرماندار نیز حمایت کردند و قول سنگ فرش کردن حیاط بقعه آقا سید محمد را دادند.

 

 

بازدار با توجه به فرمایش رهبری مبنی بر اینکه بقاع متبرکه باید قطب فرهنگی باشد گفت : این سفره و اتاق عقد می تواند یکی از زمینه های انجام کار فرهنگی باشد و جوانان برای ازدواج آسان ترویج شوند.

 

 

در ادامه کمال محمدبیگی فرماندار شهرستان لنگرود این کار را بسیار خوب و شایسته اعلام کرد و ابراز نمود: این کار را به فال نیک می گیریم و امیدواریم که این سنت حسنه بیشتر رواج پیدا کند و هر جا پیوند عمیق مردم با دین بیشتر شود موفقیت در زندگی هم بیشتر می شود.

 

 

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین عادلی مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه  استان گیلان گفت : مابین دو عید بزرگ قربان و غدیر قرار داریم و این دهه را دهه ولایت می نامند و اداره اوقاف با اجرای طرحی  به نام ولایت علوی ، اکمال دین نبوی دارد که برنامه های متنوع فرهنگی در بقاع متبرک با حضور مسئولان و مردم انجام می شود.

 

 

وی با بیان اینکه برای عید امامت و ولایت را باید امتیاز ویژه ای قائل شویم گفت : جامعه ای که تلکلیف خود را با ولایت مشخص نکند امورش هرگز به سامان نخواهد رسید.

 

 

حجت الاسلام عادلی گفت :  خداوند در قرآن کریم با بیان صریح پیامبر را تهدید کرد که اگر این کار را انجام ندهی رسالت خود را به پایان نرسانده ای و این نشان دهنده حساسیت خاص و مهم در زمینه ولایت است و هرکس نسبت به ولایت معرفپیدا نکند گمراه می شود.

 

 

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه  استان گیلان با تاکید به بزرگی واقعه غدیر و جایگاه امامت و ولایت گفت : خداوند در روز غدیر توبه حضرت آدم را پذیرفت و حضرت آدم به شکرانه این کار آن روز را روزه گرفت و پیامبر به امر خدا امام علی (ع) را به عنوان وصی و جانشین بعد خود معرفی نمود.

 

783

وی تاکید کرد : باید بدانیم که علی نبود که دنبال غدیر رفت بلکه غدیر به دنبال امیرالمومنین آمد و غدیر با انتخاب امام علی جایگاه ویزه ای پیدا کرد و بعد از معرفی امیرالمومنین به عنوان وصی بعد از خود خدا فرمود که  من نعمتم را بر شما تمام کردم و مشخص می شود که بهترین نعمت ، نعمت ولایت و امامت است.

 

 

حجت الاسلام ولی عادلی اعلام کرد : اقدامی که صورت گرفت و اتاق عقدی که در جوار مطهر این امامزاده عشق آقا سید محمد که همچون نگینی در استان و حتی کشور می درخشد برپا شد این توفیق حاصل شد که با توجه به فرمایشات رهبری که بقاع را قطب فرهنگی دانستند و امام خمینی کبیر که فرمودند که ما می خواهیم مردم در جوار امامزادگان در آرامش زندگی کنند دنبال طرحی هستیم که جوانان ما به دلیل روحیه مذهبی و انقلابی دارند بهترین لحظه زندگی خود را در کنار امامزادگان داشته باشند و به همین دلیل این فضا ایجاد شد که ازدواج آسان صورت بگیرد.

 

 

وی اظهار امیدواری کرد که با همکاری مسئولین شهرستان و با توجه به این اتاق عقدی که امروز فراهم گردید سنت پیغمبر را با ازدواج آسان و راحت در جوار امامان و امامزادگان در جوانان رواج دهند و زمینه ها لازم را برای این امر فراهم آوردند.

 

 

قابل ذکر است در انتهای این مراسم خطبه عقد دو زوج جوان به صورت نمادین توسط حجت الاسلام والمسلمین ولی عادلی قرائت شد.

 

عروس و داماد هر دو طلبه هستند و در تیر ماه سال جاری به عقد هم در آمدند.

784

785

786

 

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه