نرخ تورم سالانه تیرماه ۱۴.۱ درصد/ تورم نقطه‌ای ۱۲.۸ درصد شد

براساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ تورم سالانه منتهی به تیرماه سال جاری ۱۴.۱ درصد بوده که نسبت به خردادماه ۰.۱ درصد کاهش داشته و نرخ تورم نقطه‌ای ۱۲.۸ درصد است.

نرخ تورم سالانه تیرماه ۱۴.۱ درصد/ تورم نقطه‌ای ۱۲.۸ درصد شد

به گزارش ۸دی نیوز به گزارش فارس بر اساس یافته‌های مرکز آمار ایران، گزارش شاخص قیمت تیرماه سال جاری از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

۱- شاخص کل (برمبنای ۱۰۰=۱۳۹۰) در تیرماه سال ۱۳۹۴ عدد ۲۱۳.۹ را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل ۱.۲ درصد افزایش داشته است. افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۱۲.۸ درصد می‌باشد که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (۱۴.۲) کاهش یافته است. درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم شهری) در دوازده ماه منتهی به تیرماه سال ۹۴ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۴.۱ درصد است که نسبت به همین اطلاع در خرداد ماه ۱۳۹۴ (۱۴.۲) کاهش یافته است.

۲- شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» در این ماه به رقم ۲۵۱.۷ رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۸ درصد افزایش داشته است. شاخص گروه اصلی «خوراکی‌ها» در ماه مورد بررسی به عدد ۲۵۰.۱ رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۹ درصد افزایش داشته است. شاخص گروه اصلی «خوراکی‌ها» نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۳.۴ درصد افزایش نشان می‌دهد و نرخ تورم دوازده ماهه این گروه ۱۰.۹ درصد است. شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۲.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد و درصد تغییرات این گروه در دوازده ماه منتهی به تیرماه ۹۴ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۰.۷ درصد است که نسبت به همین اطلاع در خرداد ماه ۱۳۹۴ (۱۰.۳) افزایش یافته است.

۳- شاخص گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات»‌ در تیرماه ۹۴ به رقم ۲۰۱.۰ رسید که ۱.۴ درصد نسبت به ماه قبل افزایش نشان می‌دهد. میزان افزایش شاخص گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۲.۷ درصد بوده است و نرخ تورم دوازده ماه منتهی به تیرماه سال ۱۳۹۴ نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه ۱۵.۶ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به خرداد ماه ۱۳۹۴ (۱۶.۰) کاهش یافته است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه