فقط مردان مجرد بخوانند!!!

بررسی های متعدد نشان می دهند که مردان متاهل به ویژه در دهه ۵۰، ۶۰ و ۷۰ زندگی خود از سلامتی بیشتری برخوردارند و میزان مرگ و میر آنها نسبت به مردانی که هرگز ازدواج نکرده اند، جدا شده و یا همسران آنان فوت کرده اند، کمتر است.

فقط مردان مجرد بخوانند!!!

خطر مرگ در اثر بیماری های قلبی- عروقی در مردانی که هرگز ازدواج نکرده اند ۳ برابر بیشتر از سایر مردان است و بعد از ۵۰ سالگی وضعیت سلامتی مردان جدا شده نسبت به مردان متاهل به سرعت افت می کند.

چه رازی در ازدواج نهفته است؟
تحقیقات نشان می دهند که ازدواج، استرس و افسردگی را کاهش داده و در نتیجه از ابتلا به بیماری های مزمن پیشگیری می نماید. مردان غیر متاهل معمولا عادات غذایی نامناسبی را دنبال می کنند، کمتر به پزشک مراجعه می کنند و رفتارهای پرخطر بیشتری دارند. البته متخصصان معتقدند که مجرد بودن بهتر از ازدواج و روابط ناموفق است. ازدواج برای مردان بالای ۲۵ سال موجب افزایش طول عمر می شود و هر چه طول مدت ازدواج طولانی تر باشد، اثرات مثبت آن بر سلامتی بیشتر است.

بر اساس مطالعات آماری، به طور کلی دلایل عمده مرگ و میر مردان در دوران میانسالی و پس از آن عبارتند از: بیماری های قلبی- عروقی، سرطان، جراحات غیر عمدی، سکته مغزی، دیابت، بیماری های تنفسی، خودکشی و آلزایمر.

 

منبع:سیمرغ

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه