دومین جشنواره شکرانه فندق و گل گاوزبان در رودسر/ گزارش تصویری

با حضور پرشور و گسترده مردم دومین جشنواره شکرانه برداشت گل گاوزبان و فندق در گره گوابر اشکورات رحیم آباد رودسر برگزار شد.

دومین جشنواره شکرانه فندق و گل گاوزبان در رودسر/ گزارش تصویری

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از رصدرودسر دبیر دومین جشنواره فندق و گل گاوزبان روستای گره گوابر اشکورات رحیم آباد از شهرستان رودسر با بیان اینکه فندق و گل گاوزبان دو محصول استراتژیک اشکورات است، گفت: برگزاری چنین جشنواره هایی موجب استقبال مردم از این محصولات و ایجاد انگیزه برای کشاورزان در تولید مواد غذایی سالم و ارگانیک می شود.

سیروس حسن خانی نشان دادن سنت های گذشتگان و معرفی آن به نسل جوان را از اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد و افزود: ایجاد فضای شاد و مفرح برای خانواده ها و معرفی جاذبه های گردشگری منطقه به مسافران و آشنایی هر چه بیشتر آنان با آداب و رسوم منطقه از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

دهیار روستای گره گوابر معرفی اشکور بعنوان پایتخت تولید فندق و گل گاوزبان کشور را از اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد و گفت:متاسفانه فندق اشکورات در بازارهای جهانی به نام فندق قزوین و اخیراً رامسر با تبلیغات رسانه ای ، خودش را مرکز تولید گل گاوزبان ایران معرفی کرده است.

علی حسن خانی، خواستار توجه مسئولان برای ساماندهی این دو محصول استراتژیک شد و افزود:خوشبختانه امسال محصول فندق و گل گاوزبان پربار بوده و به شکرانه پشت سر گذاشتن یک سال زراعی پربرکت این جشنواره برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه روستای گره گوابر در ۳۲ کیلومتری شهر رحیم آباد قرار دارد، متذکر شد: این روستا دارای دو اثر تاریخی « جور چال» و « خمردکان» است که امیدواریم با همت مسئولان دو اثر تاریخی دیگر این روستا به نام های « سنگ گوله» و « خداچاه » به ثبت برسد.

نماینده مردم رودسر و املش در ادامه جشنواره مذکور اظهار کرد: معیشت مردم اشکورات بزرگترین چالش منطقه است که لازم است با ارائه و بکارگیری طرح های توسعه ایی زمینه رونق اقتصاد مردم منطقه را فراهم کرد.

محمدمهدی رهبری املشی آبیاری درختان فندق در فصل کم آبی، آسفالت راه های روستایی اشکورات، تامین آب آشامیدنی سالم و اجرای طرح هادی در روستاها را ضروری خواند و افزود: باید تلاش کنیم تا حد ممکن مشکلات کشاورزان و مردم را کاهش داد و آنان را به تولید دلگرم نمود.

امیر جانبازی رودسری فرماندار رودسر ایجاد کارخانه های فرآوری و صنایع بسته بندی فندق و گل گاوزبان در منطقه را صروی خواند و افزود: فراهم کردن زیرساخت های مورد نیاز برای صادرات این محصولات استراتزیک به خارج از استان و کشور می تواند در بهبود وضعیت اقتصادی کشاورزان منطقه موثر باشد.

مدیر جهاد کشاورزی رودسراشکورات رحیم آباد را قطب تولید گل گاوزبان و فندق کشور خواند و اظهار کرد: ۴۷۰ هکتار از زمین های اشکورات زیر کشت گل گاوزبان و ۱۲ هزار و ۷۰۰ هکتار آن زیر کشت فندق است.

احسان الله مشتاق افزود:پیش بینی می شود که امسال ۱۰ هزار تن فندق توسط هشت هزار بهره بردار و ۲۲۰ تن گل گاوزبان توسط چهار هزار بهره دار تولید شود.

به گزارش خبرنگار ما این مراسم با موسیقی و آئین های محلی همراه بود و در پایان به تعدادی از بهره برداران نمونه در زمینه تولید فندق و گل گاوزبان هدایایی اهدا شد.

DSC_2963 DSC_2955 DSC_2945 DSC_2959

DSC_2886 DSC_2905 DSC_2904 DSC_2932 DSC_2936 DSC_2918 DSC_2880 DSC_2930 DSC_2951  DSC_2898 DSC_2968

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه