احتمال تغییر گسترده در برگزاری لیگ جهانی والیبال +جزئیات

بر اساس اعلام رئیس فدراسیون والیبال، طرحی وجود دارد که سطح یک لیگ جهانی والیبال با ۱۲ تیم و در قالب ۳ گروه ۴ تیمی برگزار شود.

احتمال تغییر گسترده در برگزاری لیگ جهانی والیبال +جزئیات

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از تسنیم، حذف روسیه از جمع ۸ تیم برتر لیگ جهانی والیبال و پیش رو بودن المپیک ۲۰۱۶ ریو باعث شده احتمال تغییر ساختار دیدارهای لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۶ قوت بگیرد.

بر اساس اعلام رئیس فدراسیون والیبال، این احتمال وجود دارد که سطح یک لیگ جهانی والیبال با ۱۲ تیم و در قالب ۳ گروه ۴ تیمی برگزار شود. به این شکل، تیم ملی والیبال روسیه در بین تیم‌های برتر باقی می‌ماند و تیم‌های فرانسه، بلژیک، آرژانتین و بلغارستان به عنوان تیم‌های برتر سطح دوم به جمع تیم‌های برتر اضافه می‌شوند.

نحوه برگزاری دیدارهای مرحله بین قاره‌ای نیز به این شکل است که هر ۴ تیم یک گروه در پایان هر هفته در یک کشور جمع شده و به صورت دوره‌ای با هم یک مسابقه برگزار می‌کنند. به این ترتیب مرحله بین قاره‌ای ۴ هفته طول می‌کشد تا در نهایت ۲ تیم برتر هر گروه راهی مرحله نهایی شوند.

داورزنی در این مورد به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: سال برگزاری المپیک برای تیم‌ها بسیار سخت است و بسیاری از تیم‌هایی که در المپیک حضور خواهند داشت در لیگ جهانی بازی می‌کنند به همین دلیل، تغییر ساختار دیدارهای لیگ جهانی ۲۰۱۶ بسیار محتمل است با این حال هنوز مشخص نیست که همه تیم‌ها بتوانند ورودی ۳۵۰ هزار دلاری لیگ جهانی و تجهیزات پخش HD را در کشورشان راه‌اندازی کنند.

رئیس فدراسیون والیبال تصریح کرد که تغییرات لیگ جهانی تنها در سال منتهی به المپیک اعلام می‌شود و از سال ۲۰۱۷ دوباره به شرایط قبل باز می‌گردد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه