طرح محله محوری شهردار رشت بوی سیاسی و انتخاباتی می‌دهد/ حدود ۷۰۰ عزل و نصب در ۳ ماه!

نائب رئیس شورای شهر رشت گفت: آقایان با انگیزه حزبی می خواهند اهداف سیاسی خود را لحاظ کنند، این طرح خانه امن و اتاق فکر آقای ثابت قدم برای دوره های مختلف انتخابات های شهر می شود.

طرح محله محوری شهردار رشت بوی سیاسی و انتخاباتی می‌دهد/ حدود ۷۰۰ عزل و نصب در ۳ ماه!

محمود باقری خطیبانی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی ۸دی نیوز با اشاره به وضعیت شهرداری رشت و حواشی آن اظهار کرد: از زمان انتخاب دکتر ثابت قدم چونکه می دانستم عقبه سیاسی دارد و گروه هایی درصدند از طریق ایشان به امیال سیاسی برسند خود، همواره نگران می باشم.

نائب رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه نباید “کبک وار” زندگی کنیم، خاطرنشان کرد: همه به صراحت می دانند که شهرداری یک جولانگاه سیاسی شده است.

وی با اشاره به اینکه ما در فصل کارِ بهار و تابستان قرار داریم، اذعان داشت: ۵۸ درصد بودجه این دو فصل تاکنون تامین نشده است که دودش به چشم مردم می رود.

باقری خطیبانی آماری از تغییراتی که ثابت قدم در بدنه شهرداری بوجود آورده است ارائه کرد و خبر داد: ایشان در حدود ۳ ماه و از روز ۲۵ فروردین ۹۴ که معارفه شدند تا روز ۲۹ تیر ۹۴ ، تعداد ۶۸۳ حکم جابجا و عزل و نصب نموده است!

عضو شورای شهر رشت با ابراز نگرانی از این نوع اقدامات شهردار خاطرنشان کرد: آیا با این فضا می شود شهر را اداره کرد؟ نیروهای شهرداری با این وجود هیچ ثبات و آرام و قراری ندارند.

وی با تصریح بر اینکه متاسفانه مشاورین ایشان شناخت کافی از شهرداری ندارند، اظهار داشت: شهرداری نیروهای بسیار توانمند و با سوادی دارد که می توانستند بهترین مشاوران ثابت قدم باشند. به آقای ثابت قدم توصیه می کنم که این شهر جوانان خوب و تحصیل کرده ای هم دارد، بیاید به جای نیروهای بازنشسته از این ها استفاده کند.

 باقری خطیبانی با اشاره به طرحی با عنوان “محله محوری” که اخیرا شهردار رشت به شدت پیگیرش شده است ابراز نمود: آقای ثابت قدم برای این طرح که کپی برداری از مشهد، تهران، تبریز و اصفهان می باشد، ۵۵ محله رشت را در نظر گرفته در حالی که تهرانِ به این بزرگی که آنهمه بودجه هم دارد تعداد کمتری از محلات را برگزیده است.

نائب رئیس شورای شهر رشت با تأکید بر اینکه این طرح محله محوری نیست بلکه “محله انتخاباتی” است، گفت: آقایان با انگیزه حزبی می خواهند اهداف سیاسی خود را لحاظ کنند. این طرح خانه امن و اتاق فکر آقای ثابت قدم برای دوره های مختلف انتخابات های شهر می شود.

وی همچنین افزود: آیا محله محوری مصوبه شورا دارد؟ آیا فکری برای هزینه ها و درآمد آن کرده اند؟ آیا دنبال لابی گری بین اعضای شورا هستند؟

باقری خطیبانی با اشاره به پروژه پیاده راه سازی خیابان شریعتی رشت اذعان داشت: چرا آقای شهردار اصرار زیادی بر این پروژه دارد؟ از روز اول می گفتند کل گاراژ جفرودی را میخواهند خریداری کنند ولی الان در نظر دارند تنها وسط گاراژ را به صورت جزیره ای بخرند و دو طرف آن را برای مالک بگذارند!

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه این کار اصلا ضرورتی ندارد زیرا زیر ساخت های این پروژه را آماده نکرده ایم، افزود: پروژه های دیگر شهرداری مثل BRT رشت هم با این وجود هرگز موفق نخواهد شد.

نائب رئیس شورای شهر رشت در ادامه نگرانی های خود بیان نمود: این سوالات مرا اعضای شورا جواب دهند؛ آیا میدان شهرداری واجب تر است یا چپ گرد حمیدیان به یخسازی؟ آیا لنفید و شیرابه های سراوان که تمام حفره های زیر زمینی رشت را در بر دارد واجب تر است یا سنگ چین پیاده راه سازی؟ آیا جمع آوری و مدیریت آبهای سطحی مهم تر است یا خیابان های بالاشهر؟ آیا رسیدگی به محلات مظلوم ومحروم رشت مهم تر است یا شهرداری؟

باقری خطیبانی همچنین خاطره ای از همرزمان شهیدش که از محلات پایین شهر بودند بیان کرد و گفت: چطور باید راضی باشیم که محلاتِ خانواده ی آنهمه جوانی که برای ما در ۸ سال دفاع مقدس جانفشانی کردند را مورد بی مهری قرار داده و اولویت اصلی مان مناطق پولدارنشین شهر باشد.

عضو شورای شهر رشت خاطرنشان کرد: شهرداری ۴ ماه حقوق برخی شرکت ها را نداده و یکسال است که مطالبات کارکنان و پاکبانان نیز پرداخت نشده است.

نائب رئیس شورای شهر رشت با تصریح بر اینکه از آقای ثابت قدم بابت کارهای خوبش تشکر می کنم، اذعان نمود: اگر مراقب نباشیم شهرداری رشت هم مانند کارخانه های ایران برک، الکتریک و… روزی با مشکلات عجیب مواجه خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
دیبا
متاسفم برای وجود و حضور امثال [...] در شورا واقعا اظهارات این فرد مشمئز کننده است
عباس
اگه فقط 5 تا و فقط 5 تا مثل باقری تو شورا داشتیم که دغدغه شان فقط خدمت به مردم باشه به صراحت میتونم بگم مشکلات رشت تا حد زیادی حل می شد
خیرخواه
اقای باقری در این دو سال کدام برنامه رابه شهرداری معرفی کرده اند؟جز رجز خوانی و نشست های شبانه در رستوران یاس برای ساقط کردن ثابت قدم چه کاری انجام داده است؟راستی مشاورین خلیلی بازنشسته نبوده اند؟چرا اون موقع حرف نمی زدید؟مشاور کسی هست با تجربه..مشاور ایشان یکی از مومن ترین و باسواد ترین افراد این شهر است..قبر و قیامت بیار اقای باقری
سعید
احسنت بر شما حاج اقای باقری...ای کاش وکیل رشت بودید
مریم
فقط دراین چند وت ازوضغیت اسفالت سطح شهر کارکرد مثبت شهردار محترم رشت است
در حاشیه